Adresele de email sunt printre cele mai profitabile resurse ale unui magazin online. Asta este concluzia pe care o trag din experienta colectarii a peste 1 000 000 de adrese de email, majoritatea pentru magazine online de fashion, electrocasnice si turism.

Sunt abonatii la newsletter valorosi?

Un utilizator care petrece cel putin 3 minute navigand printre cel putin 5 produse din aceeasi categorie denota interes. Acest utilizator poate fi, insa, in oricare din stadiile: informare, cercetare sau cumparare.

Acesta este si motivul pentru care rareori rata de conversie a unui magazin online trece de valoarea de 2-4%. In realitate, aceasta cifra este reprezentativa pentru marimea segmentului de vizitatori aflati in stadiul de cumparare.

Majoritatea vizitatorilor nu au venit in magazinul tau online pentru a cumpara. Cum profiti de pe urma lor? (tweet this)

Focusul unui magazin online pentru cei 96-98% dintre vizitatori care nu se afla in stadiul de cumparare nu este sa-i transforme imediat in cumparatori. Focusul este de a transforma cat mai multi din ei in lead-uri de email astfel incat magazinul sa fie intre principalele optiuni atunci cand vor lua decizia de a cumpara.

Sunt abonatii de newsletter valorosi? Da. Ei reprezinta unul dintre cele mai valoroase segmente de trafic:

  1. demonstreaza interes pentru produsele tale in momentul abonarii
  2. se afla in stadiu de informare sau cercetare, ceea ce-ti permite sa trimiti campanii de email cu scopul clar definit de a-i convinge sa treaca in stadiul de cumparare.
  3. studiile la nivel mondial arata ca abonatii de email sunt cel mai profitabil segment de trafic (vezi cel mai recent studiu)

Abonati de email targetati!

Pentru a profita cu adevarat de pe urma campaniilor de email marketing, trebuie respectate, cu strictete chiar, cateva conditii:

  1. utilizatorul trebuie sa se aboneze voluntar la campanie
  2. mesajul folosit pentru a-l abona trebuie sa coincida cu mesajul general al campaniilor de marketing (nu se promit discounturi decat daca chiar se ofera)
  3. campaniile de marketing trebuie sa ofere valoarea adaugata pentru utilizator (se afla in stadiu de informare si cercetare, are nevoie de informatii, nu doar de oferte)

Premisele de mai sus au stat si la baza aplicatiei PadiAct, o platforma web ce permite targetarea traficului unui site pentru a convinge cat mai multi vizitatori sa se aboneze in mod voluntar la campanii de email marketing.

Magazinele online ce folosesc PadiAct seteaza reguli de targetare specifice comportamentului audientei lor si customizeaza mesaje specifice segmentului de trafic targetat. Ca urmare, inregistreaza rate de abonare intre 5% si 15%. Iata un exemplu de campanie:

Targetare trafic ce denota interes

targetare trafic

ghid email marketing
Solutia la care ai visat este aici

Inscrie-te pentru a castiga

Secretele vanzarilor prin email marketing

Colectare date de la utilizatori direct in listele de email

colectare date

Mesaj specific audientei targetate

mesaje pentru audienta

 

De la abonati la cumparatoriclaudiu murariu

De la abonati la cumparatori e doar un pas: campanii de email marketing.

Nu-ti ramane decat sa iti setezi o campanie de email pe masura asteptarilor audientei tale. Nu stii de unde sa incepi? Citeste despre campaniile de email marketing.

Vrei sa inveti mai multe despre email marketing? Daca raspunsul tau este DA, vizioneaza aici inregistrarea video de la Academia de eCommerce despre cum sa faci email marketing si afla noile strategii de vanzare prin email.

Follow me

Cosmin Daraban

GM at SilkWEB
17 ani experienta online
Din 2005 CEO & Cofondator SilkWEB & MintMetrics din 2012
Scriu din experienta despre marketing in ecommerce,
optimizare rata de conversie, crestere trafic si vanzari (SEO, SEM & UX)
Implicat in lansarea si dezvoltarea a peste 150 de magazine online din nise diferite.
Follow me

Comments

comments