Aproximativ 9 minute timp de citire

Campaniile PPC pot fi unele dintre cele mai eficiente sau cele mai frustrante tactici de marketing pe care le folosesti pentru a-ti creste business-ul.

De ce? Deoarece nu e chiar floare la ureche sa te folosesti de Google AdWords in mod profitabil, asta daca nu ai experienta si nu cunosti platforma, cat de cat.

De-a lungul timpului, bunele practici PPC s-au reorientat incet dinspre optimizarea pentru clici spre optimizarea pentru conversii. Printre acestea, se numara si lead-urile, oamenii care fac micro si macro conversii. Indiferent ca vrei o vanzare, un abonat, un participant la un eveniment, un urmaritor pe Social Media, campaniile PPC te pot ajuta sa iti atingi obiectivul.

Problema apare in momentul in care investesti un buget sanatos in AdWords dar reclamele tale nu iti aduc profit, ci doar mananca bani pe banda rulanta. Asadar, ce te faci?

O optiune este sa apelezi la o agentie specializata pe instrumente PPC, cu o echipa de profesionisti capabili sa identifice greselile si sa le corecteze, optimizandu-ti bugetul. Insa daca vrei sa iei problema in propriile maini si crezi ca te poti descurca singur, pentru astazi ti-am pregatit un articol special.

In articolul de fata discutam despre 5 motive pentru care reclamele tale PPC trimit lead-uri slabe dar si 5 solutii pentru fiecare dintre aceste motive. Descopera cum sa imbunatatesti performanta campaniilor tale si sa castigi mai multe conversii.

1. Reclamele tale transmit mesajul gresit

Reclamele tale PPC trebuie segmentate pe mai mule niveluri, inclusiv pe baza ciclului de cumparare (atentie, interes, dorinta si actiune). Cu alte cuvinte, atunci cand selectezi cuvintele cheie in jurul carora sa creezi reclama, trebuie sa fii extrem de atent la intentia utilizatorului.

Pentru ca, mai presus de toate, ai nevoie sa fii sigur ca raspunzi corespunzator intrebarilor pe care le au consumatorii. Un mesaj ambiguu, aparent atragator dar nepotrivit intentiei lor duce la o rata mare de click, insa conversii slabe. Te trezesti ca platesti prea mult pentru clici fara valoare.

Care este solutia? Cunoaste-ti avatarul de client si adapteaza mesajul reclamei la intentia acestuia

  • Reclamele tale raspund utilizatorilor in faza de educare, consideratie sau cumparare?

In functie de obiectivul tau, adapteaza reclamele la cuvinte cheie in functie de intentie. De exemplu, “pot sa cumpar o iubita” este un cuvant cheie adecvat pentru educare, in timp ce “de unde pot sa cumpar o iubita” e adecvat pentru vanzare 🙂 .

  • Fa o cautare pe Google dupa cuvintele cheie pe care le folosesti

Verifica daca rezultatele afisate la cautare se potrivesc cu obiectivul pe care l-ai setat pentru campania ta PPC. Daca rezultatele sunt total diferite fata de ce ti-ai inchipuit, e timpul sa modifici mesajul reclamelor.

  • Fa teste

Cel mai indicat ar fi sa ceri ajutorul unei persoane despre care stii ca este interesata de produsele tale. Arata-i reclama si landing page-ul si vezi daca i se par atragatoare suficient incat sa converteasca.

2. Reclamele tale nu se potrivesc cu mesajul din landing page

Sa ai reclame care transmit un mesaj total diferit fata de pagina de destinatie, e la fel de dezamagitor ca si situatia in care, aparent, iti gasesti sufletul pereche pe un site de dating dar cand il vezi fata in fata, e atat de urat si batran incat iti vine sa fugi unde vezi cu ochii.

E aceeasi senzatie de neconcordanta intre mesaje. Un alt exemplu e modul in care prin 2013 eBay esua cu AdWords deoarece licita pe cuvinte cheie dinamice, fapt ce a dus la aparitia unor reclame cel putin dubioase – vindea sotii, singuratate, copii si dragoste.

anunt-ebay-sotieanunturi-ebay

 

 

Astfel de reclame nu sunt avantajoase pentru niciuna dintre parti, nici pentru tine, nici pentru potentialii tai clienti. Pe de o parte, tu cheltui exagerat de mult pe clici fara sa obtii conversii iar utilizatorii au parte de o experienta slaba.

Care este solutia? Ofera o experienta placuta si fii constant din reclame si pana in landing page

E simplu: textul mesajului din reclama trebuie sa fie asemanator cu textul afisat in landing page.

De exemplu, la SilkWeb am avut pana in 31 ianuarie o campanie de reduceri pentru platforma eCommerce Gomag. Pe langa alte canale de promovare, am realizat si o campanie PPC pe Display. Reclama arata astfel:

gomag-ppc-display

Ca si pagina de destinatie am pregatit pagina de preturi din site-ul Gomag, unde am mentionat din nou mesajul – cu cateva modificari: “Nu pierde ocazia: 33% reducere pentru orice abonament pe un an cumparat pana in 31 ianuarie!”.

Citeste si: De Ce Concurenta Ta Castiga Mai Multi Bani Cu Google AdWords

3. Nu iti optimizezi bugetul zilnic

Traficul in landing page e aproape de zero pe la mijlocul zilei? Bugetul zilnic setat pentru reclamele tale PPC e gata inainte de ora 10 dimineata?

Prietene, inseamna ca ai o problema grava la nivel de cost si volum. Poti sa ai cel mai minunat landing page, daca bugetul tau este prea mic sau nu faci eforturi sa il optimizezi, cheltui degeaba.

Nu trebuie neaparat sa investesti mai mult, daca nu poti. Dar ai putea fi mai creativ 🙂 .

Care e solutia? Programeaza afisarea reclamelor in intervalele orare in care oamenii convertesc

Daca vrei sa fii mai responsabil cu bugetul zilnic de care dispui, foloseste optiunea programarii reclamelor. Liciteaza mai putin sau chiar deloc la orele si in zilele in care traficul e extrem de scazut.

Ai doua optiuni prin care poti genera rapoarte privind conversiile, unde poti analiza performanta fiecarei zile si identifica intervalele orare din zi in care oamenii convertesc mai mult decat media. Cele doua platforme utilizate pentru a crea rapoartele sunt Google Analytics si Google AdWords.

Acum, indiferent de platforma pe care o folosesti, e important sa stii ca ai nevoie de un procent decent de date pentru ca rapoartele sa fie statistic corecte. Dupa ce identifici orele cu potential maxim de conversie, e timpul sa creezi o programare de licitare custom, astfel:

  1. Dai click pe tab-ul “Settings” din contul tau de AdWords
  2. Dai click pe butonul “Ad Schedule” aflat direct sub Settings
  3. Dai click pe butonul “+Ad Schedule” si adaugi cele mai bune intervale orare, pe care le-ai luat din raportul realizat anterior
  4. Selectezi toate orele programate si dai click pe “Set Bid Adjustment”
  5. Foloseste formula “(CPA dorit / CPA actual – 1)100” pentru a calcula procentul din suma pe care licitezi
  6. Adauga procentul calculat si gata 🙂

Alte modalitati prin care sa profiti la maximum de bugetul tau:

  • Adauga cuvintele cheie negative, la cautarea carora vrei ca anunturile tale sa nu se afiseze
  • Segmenteaza-ti campaniile si cuvintele cheie in grupuri mai relevante
  • Elimina toate cuvintele cheie cu performanta slaba   

Citeste si: Strategii De Licitare In Google AdWords Pentru Incepatori

4. Folosesti cuvinte cheie cu performanta slaba

E important sa testezi constant noi cuvinte cheie pentru a-ti imbunatati performanta campaniilor PPC insa, in acelasi timp, nu e indicat sa iti neglijezi cuvintele cheie folosite acum, in special cele cu performanta slaba.

Pe acestea trebuie sa le elimini cat mai repede, deoarece iti aduc un cost per click cat China, conversii sub nivelul marii si un scor de calitate slab.

E momentul sa iti reevaluezi cuvintele cheie, sa le segmentezi si sa le imparti in grupuri pe baza relevantei – iar acest proces trebuie reluat regulat, de fiecare data cand rapoartele sunt nesatisfacatoare.

Care e solutia? Pastreaza si liciteaza doar pe cuvintele cheie performante

Pentru inceput, creeaza un simplu raport privind cuvintele cheie la nivel de grup de reclama sau campanie si seteaza reguli in ceea ce priveste CTR si CPA. Acestea vor fi unice pentru contul si lista ta de cuvinte si te vor ajuta sa licitezi doar pe cuvintele cheie cu potential maxim de conversie.

In primul rand, rata de click-through (CTR) este un indicator urias al relevantei. Daca acesta e scazut, e un semnal ca si scorul de calitate lasa de dorit si platesti un cost pe click mai mare decat ar trebui.

Apoi, e ok sa ai un cost per achizitie ideal in minte pentru ca nu vrei sa te trezesti ca platesti prea mult pentru o micro-conversie. Daca inca nu stii cat de mult e prea mult, e momentul sa iti faci temele deoarece e posibil ca pierzi bani inutil.

De exemplu, daca ai un cuvant cheie cu CTR mai mic de 1% dar cu un cost de achizitie de doua ori cat pretul produsului, e excesiv de scump.

Recapitulam! Descarca-ti toate cuvintele cheie dupa grup si filtreaza-le in functie de metricile despre care am discutat mai devreme. Vei ramane doar cu acele cuvinte cheie ce iti aduc profit.

5. Te concentrezi prea mult pe CPL

Printre altele, exista o mare diferenta intre metrici: avem metrici actionabili, pe care este obligatoriu sa ii monitorizezi (cum este de exemplu rata de conversie) si avem “vanity metrics”, cei care te fac sa arati bine dar care nu au nicio valoare.

Unul dintre acestia din urma este costul per lead: in definitiv este un indicator al performantei campaniilor tale PPC, insa nu e un mod de a masura performanta si profitabilitatea. Intr-adevar, CPL e un semnal ca actiunile tale PPC merg in directia buna insa daca acestea nu aduc profit, nu are rost sa le faci.

Care este solutia? Concentreaza-te pe conversii si profit

In principiu, pentru ca munca ta sa fie mai usoara e nevoie sa conectezi datele campaniilor tale PPC cu restul datelor site-ului tau. Astfel vei stii ce cuvinte cheie determina cel mai scazut cost per vanzare, ce termeni la cautare aduc cel mai mult profit si ce tip de mesaj in reclama iti aduce cel mai mare ROI.

Cea mai buna metoda prin care sa rezolvi problema e sa faci integrare cu un CRM (Marketo, SalesManago etc.). Datele rezultate vor schimba modul in care folosesti reclamele PPC, deoarece vei descoperi ce este profitabil si ce nu.

Citeste si: Vanity Metrics vs Actionable Metrics: Ce Sunt Si Cum Le Abordezi

Astazi ai descoperit cateva motive pentru care reclamele tale PPC trimit lead-uri slabe precum si 5 solutii de corectare a greselilor, pentru campanii mai performante si conversii numeroase.

Daca te regasesti in aceeasi situatie – ai descoperit in lista o greseala pe care o faci si tu in contul de AdWords, corecteaza-o chiar acum. Iar daca ai nevoie de ajutor in gestionarea contului si a campaniilor tale PPC, contacteaza-ne chiar acum.

Nu lasa lipsa de experienta sa iti risipeasca bugetul. Ai incredere ca instrumentele PPC iti vor aduce profit si conversii, daca sunt gestionate in mod corect.

Cosmin Daraban

CEO la Gomag
18 ani experienta online
Din 2005 CEO & Cofondator SilkWEB & Gomag.
Scriu din experienta despre marketing in ecommerce,
optimizare rata de conversie, crestere trafic si vanzari (SEO, SEM & UX)
Implicat in lansarea si dezvoltarea a peste 650 de magazine online din nise diferite.

Comments

comments

[i]
[i]
[index]
[index]