Numarul de followeri pe canalele de social media e important dar mult mai importanta e calitatea persoanelor care te urmaresc. Cu cat te urmaresc persoane interesate de ceea ce promovezi cu atat mai mult ai sanse de succes; un succes pe care ti-l doresti in business-ul tau online. Regula se aplica peste tot. Daca vrei sa ai o campanie de social media infloritoare, care sa iti aduca rezultatele pe care le visezi, ai nevoie de o baza sanatoasa de adepti, urmasi sau followeri.

Citeste si : Cum Transformi Clientii De Sezon In Clienti Fideli

De ce este atat de importanta loialitatea fata de brand si cum o poti imbunatati pentru a creste valoarea afacerii tale? Afla asta din articolul de astazi si pune in practica bunele solutii, folosind 5 tipuri de interactiune in social media.

In primul rand, de ce e atat de importanta loialitatea?

  • Calitatea inainte cantitatii. Iata un motto bun pe care daca il intelegi si il aplici vei avea doar de castigat. De ce? E mult mai bine sa ai 100 de adepti fideli si puternici decat sa ai 10.000 de urmaritori carora nu le pasa in mod special de brandul tau si de ceea ce reprezinta el. Urmaritorii fideli vor fi mult mai dispusi sa se angajeze intr-o interactiune cu mesajele pe care le lasi, sa iti distribuie continutul, sa iti recomande produsele si serviciile si in cele din urma, partea de care e interesat orice proprietar de afacere, sa incheie tranzactiile pe care le doresti.

Cu toate ca cifrele sunt importante si te pot ajuta sa cresti valoarea brandului, calitatea bate cantitatea si conteaza mult mai mult, astfel ca fidelitatea celor care te urmaresc este o masura a calitatii acestora.  

  • Amenintarea competitiei. Loialitatea fata de brand este un atu rar in aceste vremuri pentru marketingul online. Consumatorii au la dispozitie sute de optiuni in aproape orice domeniu, asa ca pot da de informatii primite de la concurentii tai intr-o fractiune de secunda, peste tot. Daca followerii tai nu simt impulsul si necesitatea de a pastra o legatura speciala cu brandul tau, pot cu usurinta sa mearga la unul dintre competitorii tai. Si nu vrei asta, nu?

 

webinar seo

  • Evanghelismul. Daca esti destul de influent incat sa obtii aceasta loialitate atat de importanta despre care vorbim din partea celor care te urmaresc, ei s-ar putea transforma la un moment dat in evanghelisti de brand. De ce ii numim asa? Ei bine, pentru ca ei sunt dispusi sa promoveze brandul tau doar pentru simplul fapt ca au avut parte de experiente grozave si cred cu adevarat in tine, urmandu-te oriunde.  Asta duce la o expunere virtuala gratuita si nelimitata, lucru extrem de valoros pentru tine.

Reguli principale in implementarea interactiunilor

Inainte sa descoperi efectiv care sunt cele 5 principale interactiuni pe care le vei folosi in a spori loialitatea followerilor fata de brand, exista cateva reguli generale pe care trebuie sa le aplici in implementarea fiecarei nteractiuni:

  • Sinceritatea. Oamenii iti vor urmari brandul si alte branduri destul de indeaproape, in functie de necesitatile lor, asa ca e foarte inspirat sa folosesti un raspuns standard, generic, de tip corporate pentru fiecare interactiune. Customizeaza-ti raspunsurile pentru fiecare persoana in parte si fii sincer prin ceea ce spui.

 

  • Personalitatea. Publicul tinta isi doreste sa interactioneze cu alte persoane, nu cu robotei corporatisti. Aisgura-te ca toate interactiunile tale au un touch de personalitate in raspunsul lor, care merge dincolo de vocea de baza, tipica a brandului tau. Caldura va tine oamenii aproape si ii va incuraja sa interactioneze cu tine.

adriana pop silkweb

  • Consistenta.  Ar trebui, de asemenea, sa ai o voce consistenta si un mod constant de a te adresa celor care te urmaresc, de a le pune intrebari, de a le raspunde grijilor, problemelor si comentariilor pe care le au. Din acest motiv, e indicat si ar trebui sa iei in considerare desemnarea unei singure persoane care sa se ocupe de raspunsurile pe plaformele sociale unde e prezent brandul tau.

 

ghid avatar client silkweb
Intra in comunitatea SilkWEB si primesti

Ghidul pentru crearea Avatarului de client

Pentru a face campanii de marketing performante.

Citeste si:  Cum Te Ajuta Un Program De Fidelizare A Clientilor

Cu aceste reguli in minte poti influenta si imbunatati loialitatea urmaritorilor tai prin cinci interactiuni:

1. Raspunsuri detaliate

Daca urmaritorii tai pun intrebari, raspunde-le concis oferind raspunsuri detaliate. Cu siguranta le vei castiga respectul si tie autoritatea in domeniu. Le vei oferi imediat informatia de care au nevoie si in acelasi timp le vei arata ca poti fi de incredere, o sursa de informatii pe care se pot baza. In plus, iti vei demonstra angajamentul fata de clientii tai in fata urmaritorilor care pot deveni potentiali clienti.

In mod asemanator, poti raspunde la intrebari din partea persoanelor care nu te urmaresc, cautand cuvinte cheie  legate de zona ta de expertiza sau de domeniul tau, poti gasi intrebari deschise pe anumite platforme sociale, sa le raspunzi prin intermediul brandului tau. Astfel, poti folosi platformele social media construind o reputatie prin modul tau de a informa si a-i ajuta pe altii.

cartea call to action

2. Recunostinta

Adesea, followerii tai vor lasa comentarii la postarile tale precum si la orice material pe care il publici. Pot sa aduca un contraargument la punctele tale principale de vedere, sau pur si simplu sa mentioneze faptul ca le-a placut sa citeasca unul dintre articolele tale.

Dureaza probabil mai putin de 10 secunde sa le raspunzi, uneori chiar si cu un simplu ”multumesc”! 🙂 Poate parea prea putin pentru tine dar pentru cel care te urmareste care iti apreciaza cu adevarat munca poate insemna totul. Facand asta in mod constant vei reusi sa incurajezi si mai multa interactiune, sa construiesti mai multa incredere in jurul brandului tau si sa transformi loialitatea fanilor tai intr- o modalitate excelenta de promovare.

Ambasadorii de brand sunt extrem de pretuiti si reprezinta o valoare inestimabila pentru ceea ce reprezinta brandul tau!  

cadou clienti

3. Distribuiri (Share)

Cei care te urmaresc sunt susceptibili in a produce propriul lor continut, inclusiv continut relevant pentru industria din care face parte brandul tau sau poate chiar legata de acesta. Asa ca asigura-te ca cel putin de cateva ori intr-o saptamana folosesti ”social listening”, adica urmaresti sa descoperi aceste tipuri de postari si vei gasi mai mult ca sigur ceva care merita sa fie impartit cu followerii tai si distribuit pe canalele tale sociale unde acestia sunt prezenti.

Ce vei reusi sa faci prin asta? Sa castigi instant loialitatea celor al caror continut tocmai l-ai distribuit si sa incurajezi alti followeri sa posteze si mai mult continut legat de brand.

4. Conversatii

Incepand sau continuand o conversatie nu faci altceva decat sa creezi engagement cu un urmaritor, pentru ca vei ajunge sa explorezi la maximum un subiect de discutie mai degraba decat sa preiei un telefon de afaceri. Unii followeri ar putea fi tentati sa initieze o conversatie cu tine, ceea ce, daca stam sa ne gandim este benefic. Insa de cele mai multe ori va trebui sa cauti tu conversatii care sunt deja in desfasurare, monitorizand grupuri si urmarind activitatea influencerilor din industria brandului tau.  Conversatiile au de asemenea un extra beneficiu si anume acela de a te expune intregului cerc de persoane interesate de domeniul tau, crescand in mod considerabil vizibilitatea brandului dintr-o singura miscare.

maria grebenisan silkweb

Nu-i asa ca te vei gandi de doua ori de acum inainte in ceea ce priveste implicarea in conversatii cu subiect de interes pentru businessul tau?

5. Solutii si rezolutii

Inca un lucru extrem de important de luat in considerare e faptul ca si cele mai bune dintre companii sunt nevoite uneori sa se confrunte cu plangerile clientilor sau a potentialilor clienti pe platformele de social media. Atunci cand aceste plangeri apar trebuie sa faci tot posibilul sa le remediezi cat mai rapid si folosind cel mai prietenos ton posibil. Iritarea nu duce la absolut nimic pozitiv. Rezolvarea problemei este o buna modalitate de a revitaliza si de a restabili loialitatea, acum vulnerabila a clientilor tai.

claudia napradean silkweb

Retine ca angajamentul si componentele interactive ale unei strategii de social media reprezinta doar o mica parte din ceea ce inseamna o campanie de succes in social media marketing.

Daca iti doresti cu adevarat sa pastrezi modul de a atrage noi adepti, urmaritori, followeri, fani, pastrandu-i prin captarea interesului va trebui in mod constant sa produci continut nou si relevant si sa iti mentii o voce extrem de coerenta a brandului. Oamenii vor decide prin stimulente si recompenze daca merita sa te urmeze.

Citeste si : Cum Obtii Testimoniale  De La Clientii Multumiti

Nimeni nu a spus vreodata ca e usor sa conduci o campanie de social media, insa avand alaturi urmaritori loiali ai mult mai multe sanse sa atingi succesul!

Daca ai nevoie de ajutor cu strategia ta de social media marketing, e bine sa stii ca iti stam la dispozitie. Poti profita de experienta noastra castigand o analiza initiala a conturilor tale, pagini optimizate, o strategie sociala bine pusa la punct pentru o perioada indelungata si rezultate concrete.

Vrei sa obtii ceva concret cu pagina ta de Facebook, de exemplu? Contacteaza-ne si hai sa discutam mai multe detalii despre ceea ce iti doresti.

Comments

comments