Stim ca inca din cele mai vechi timpuri oamenilor le-a placut sa comunice intre ei, sa se sfatuiasca, sa socializeze intr-un cuvant. Avand aceste informatii, trebuie profitat de ele si adaptate la nevoile noastre, la tehnologia folosita in business-ul propriu totul pentru a crea o relatie mai buna cu clientii, scopul final fiind acela de a genera mai multe vanzari.
Fie ca ai un magazin online in care vinzi diferite produse, fie ca ai un site de prezentare unde iti vinzi serviciile, tot e-commerce se numeste. Prezenta ta online poate fi asociata cu o taraba dintr-o piata, dar aici esti expus in cea mai mare piata.
Mai stim ca intr-o piata, lumea cauta produse, compara preturi, socializeaza cu vanzatorii, cu alti clienti si incearca sa negocieze :). Transpus online acest lucru se desfasoara astfel : vizitatorii ajunsi in magazinul tau, identifica produsele, pe urma cauta acel produs in alte site-uri sau in comparatoarele de preturi pentru a obtine cel mai bun pret, citesc review-urile facute de alti clienti pentru acel produs, interactioneaza cu magazinul prin diferitele canale si cauta vouchere de reducere. Citeste despre traseul unui vizitator pana la stadiul de client.
Live Chat in e-Commerce
Pentru ca vrei sa fi mai aproape de clientii tai, pentru ca trebuie sa ii ajuti cu sfaturi in luarea deciziilor pentru produsele cumparate de la tine, pentru a demonstra ca esti un profesionist in domeniul tau, trebuie sa folosesti aplicatiile de live chat.
Pentru un vizitator este mult mai simplu sa intre in discutie cu un magazin prin intermediul optiunii de live chat. Nu tot timpul ai chef sa suni la telefon, sa astepti pana cand operatorii termina discutiile probabil incepute cu alti clienti sau nu ai chef sa astepti raspunsurile la emailurile trimise. Deci, solutia rapida este live chat-ul.
Din discutiile cu diferiti clienti, am aflat ca multe dialoguri incepute pe live chat s-au finalizat cu vanzari directe.
Folosirea acestui tip de comunicare te poate ajuta sa scazi rata de abandon a cosului de cumparaturi, sa cresti rata de conversie, sa cresti valoarea medie a comenzii, sa reduci costul pe achizitie si cel mai important sa creezi o relatie buna cu clientii tai.
Un operator de vanzari, telefonic poate discuta cu o singura persoana, in timp ce online se pot purta discutii cu mai multi vizitatori in acelasi timp, automat optiunea de live chat devine o solutie eficienta din punct de vedere al timpului alocat si din punct de vedere financiar, daca ne gandim la costurile unei centrale telefonice.
Tips & Tricks Pentru Live Chat
Ok, daca ai inteles cat de mult te ajuta treaba asta si cat de importanta este comunicarea cu vizitatorii tai, zic sa trecem mai departe.
Majoritatea formularelor de live chat iti cer numele si adresa de e-mail, (informatii care se cer si pentru abonarea la newsletter), iar tu sau cel care se ocupa de raspunsuri, poti trece datele in listele speciale pentru ca ulterior sa le poti comunica oferte super targetate.
Posibil ca persoana respectiva sa nu fie chiar atunci in stadiu de a deveni client, dar stii exact ce cauta si ca are un interes ridicat fata de acel produs. Incearca sa-i dai pe moment o oferta, voucher sau ce mai vrei ori trimite-i un e-mail personalizat la cateva zile cu „oferta speciala pentru el„. Dupa discutia cu tine ca site, sigur are mai mare incredere sa cumpere produsele de acolo.
Ai o activitate intensa pe live chat ? Urmareste periodic discutiile din arhive (pentru cei care raspund la intrebarile vizitatorilor: sa stiti ca toate discutiile raman in log, iar big boss le vede), identifica dorintele clientilor tai, vezi daca ai probleme in site sau la stoc, la pret etc. Clar asta te ajuta si la imbunatatirea siteului sau a strategiei de marketing.
Este mai rapid si mai ieftin sa urmaresti arhivele discutiilor de pe chat, decat sa asculti convorbirile inregistrate de centrala telefonica ? 🙂
P.S. Cand ai o centrala telefonica si vrei sa inregistrezi respectivele discutii, in mod legal trebuie sa ai acordul respectivei persoane si ma intreb oare cate persoane accepta asta ?
Vrei Sa-ti Cresti Vanzarile ?
In acest caz trebuie sa ai oameni de vanzari care sa raspunda intrebarilor venite de la utilizatori. Live chat-ul in magazinul tau online trebuie sa fie activ normal 24/24, dar sfatul meu este sa-l ai in perioada zilei cand ai un numar mai mare de vazari, nu in functie de orarul tau de lucru.
Stii ca in fashion vanzarile se intampla mai mult seara, deci atunci trebuie sa ai pe cineva pregatit sa-i ajute pe vizitatorii magazinului tau.
E foarte important sa-ti pregatesti echipa sau omul care se va ocupa de aceasta activitate, care crede-ma, este mult mai importanta decat pare la prima vedere.
Esti prea aglomerat, nu ai timp de „povesti„, ok, inca nu stii ce pierzi, dar macar activeaza optiunea in partea de cos de cumparaturi. Aici este o zona extrem de importanta, in care clientul decide daca iti da tie banii pentru acele produse sau merge la concurenta.
Folosesti deja live chat-ul in magazin, dar o faci corect ? E super enervant cand ajungi pe un site si in secunda 2, ti se deschide o fereastra, iar cineva te intreaba „cu ce te pot ajuta?”. Cum te simti cand tu mergi la cumparaturi si odata intrat pe usa, vanzatoarea te intreaba acest lucru, dar cand intri in urmatorul magazin ?
Lasa-l pe vizitator sa apeleze la ajutorul tau, sau … daca tot vrei sa intervii, fa-o dupa cateva minute in care vezi ce face respectivul in site, dar NICIODATA nu incerca sa-l ajuti de buna voie si nesilit de nimeni pe un vizitator care se afla in cosul de cumparaturi sau e pe punctul de a completa formularul de comanda.
Sfatul meu este sa incerci gratuit o luna de zile o solutie de live chat, dupa care poti sa vezi daca merita sau nu sa continui cu ea. Spun asta pentru ca majoritatea firmelor care au astfel de aplicatii, ofera acces gratuit pe o perioada de 30 de zile.
Mai nou aceste aplicatii ofera si suport de pe mobile, deci poti raspunde clientilor tai chiar daca nu esti in fata unui calculator (dar asta inseamna sa-ti cunosti bine marfa si site-ul) .
Daca consideri ca investita de timp si resurse in live chat te ajuta la cresterea vanzarilor, poti trece la o versiune platita al oricarei aplicatii pe care o folosesti.
Aici ai o lista de 11 aplicatii de live chat, pe care le poti analiza pentru a ajunge la ce crezi tu ca ti se potriveste.
- http://www.websitealive.com/
- http://www.livehelpnow.net/
- http://www.livezilla.net/
- http://www.ladesk.com/
- http://www.livechatinc.com/
- http://www.onlinechatcenters.com/
- http://www.providesupport.com/
- http://www.olark.com/
- http://www.boldchat.com/
- https://www.zopim.com/
- http://www.liveperson.com/
Pe acest subiect citeste si :
- Micro si Macro Conversii in e-Commerce
- Mai Multa Incredere Pentru Clientii Tai
- Cum si De ce Sa-ti Cresti Listele De Abonati la Email
- Concurs pe Facebook – Sfaturi si idei pentru o strategie de succes - aprilie 22, 2019
- Mituri despre SEO, Optimizare si Link Building - martie 20, 2019
- Cum atragi backlink-uri tari pe nisele „plictisitoare” - februarie 19, 2019