Aproximativ 7 minute timp de citire

8 ore. Acesta e timpul pe care il ai la dispozitie intr-o zi de lucru. Insa daca esti un antreprenor sau marketer, 8 ore nu sunt nici pe departe suficiente asa ca, de multe ori, incerci sa lucrezi cat mai mult pentru a te asigura ca fiecare campanie de marketing ruleaza cu succes, site-ul si landing page-urile tale sunt optimizate iar paginile de social actualizate si atragatoare pentru audienta.

Dar ce se intampla atunci cand pleci de la birou sau te opresti din munca? Nu ai fi mai linistit daca ai stii ca cineva sau ceva realizeaza si monitorizeaza eforturile tale de marketing si atunci cand dormi?

In acest moment intra in scena instrumentele de marketing automation, ce automatizeaza majoritatea actiunilor, 24/7, chiar si atunci cand dormi, cand nu te simti bine sau iti iei o vacanta. Cu ajutorul acestor instrumente iti permiti sa iei pauze stiind se vor ocupa in totalitate de munca ta.

Ce este marketing automation?

Practic e o platforma care simplifica, automatizeaza si masoara procesele de marketing prin intermediul tehnologiei pentru a genera, a intretine, a califica si a convinge lead-urile sa cumpere.

Atentie! Marketing automation nu este un buton pe care apesi si face toata treaba in locul tau. Mai intai, e nevoie sa ai un profil Buyer Persona, un funnel de vanzare si sa creezi continut captivant pentru public, pentru a personaliza mesajele transmise.

De ce sa folosesti marketing automation?

  • Creste rata de recuperare a investitiei in timp ce reduce costurile
  • Imbunatateste coordonarea dintre marketing si vanzari
  • Economiseste timp
  • Gaseste si atrage lead-uri calificate
  • Creste productivitatea
  • Creste sansele unui lead nehotarat de a face achizitia
  • Imbunatateste personalizarea
  • Iti ofera mai mult control asupra campaniilor tale

Pentru ce folosesti marketing automation?

  • Task-uri repetitive
  • Triggere in site si email pe baza reactiilor clientilor
  • Crearea de landing page-uri personalizate
  • Simplificarea intregului proces din spatele campaniilor
  • Tactici strategice de cross-selling si upselling, pe baza intereselor exprimate
  • Segmentarea bazei cu adresele de email ale utilizatorilor
  • Programarea trimiterii continutului sau a postarilor pe Social Media
  • Monitorizarea click-urilor

Citeste si: 5 Motive Pentru Care sa Folosesti Marketing Automation

Mai jos ti-am pregatit un infografic reprezentativ, realizat de designerii nostri, in care vei descoperi elementele esentiale ale marketing automation.

marketing-automation-infografic

6 Pasi pentru a identifica elementele de marketing pe care sa le automatizezi

1. Seteaza obiective clare

Stabileste obiective realiste, pe baza performantei actuale a strategiilor tale de marketing, in ceea ce priveste rata de conversie si retentia clientilor (foloseste Google Analytics). Aceste obiective te vor ajuta sa identifici metrice corespunzatore, actionabile, si nu doar vanity metrics.

De exemplu, unele dintre obiectivele pe care le poti seta sunt:

ghid email marketing
Solutia la care ai visat este aici

Inscrie-te pentru a castiga

Secretele vanzarilor prin email marketing

  • Sa obtii o rata de click-through cu 15% mai mare la toate link-urile postate pe Facebook, intr-o luna
  • Sa obtii o rata de click-through cu 40% mai mare la email-urile trimise clientilor care au cumparat macar o data in ultima luna, pentru a-i transforma in clienti fideli in decurs de 6 luni
  • Sa obtii pe pagina de Facebook tag-ul “Reactioneaza foarte rapid la mesaje” in urmatoarele 10 zile
  • Sa determini conversia a 100 de lead-uri venite prin intermediul ofertei / ghidului tau, in urmatoarele 4 luni.

De ce ai nevoie de obiective inainte de a automatiza? Deoarece, altfel, de ce mai automatizezi /  cu ce scop? Exact, ai nevoie de un motiv pentru care investesti timp si bani in orice actiune, altfel nu o vei putea contabiliza, nu iti vei da seama daca iti aduce un ROI pozitiv sau nu.

2. Fa un audit pentru continutul existent

Dupa ce stabilesti un set de obiective clare, este timpul sa iti dai seama ce ai pana acum, unde esti in drumul spre afacerea online de succes. Adreseaza-ti urmatoarele intrebari: ce rezultate a adus pana acum continutul existent in site si ce lipseste? Aici, ia in considerare si datele pe care le cunosti legate de profilul Buyer Persona al clientilor tai.

Asadar, cum faci un audit pentru continut?

In primul rand, centralizeaza tot continutul intr-o foaie de calcul (poti folosi Google Drive sau Excel), dupa titlul fiecarei pagini sau dupa URL-uri. Pentru fiecare pagina sau URL denumeste tipul de continut existent (text, imagini, video, PDF-uri, comunicate de presa, pagina de produs etc.)

Apoi vezi care este calitatea continutul din fiecare pagina a site-ului tau (daca ai sute de pagini, acest proces s-ar putea sa dureze):

  • Despre ce este vorba in continut?
  • Este corect si actualizat?
  • Este relevant pentru utilizator si pentru obiectivele de business?
  • Publicul gaseste si foloseste acest continut?
  • Arata intuitiv si profesionist?
  • Transmite un mesaj consistent? (adaptat la propunerea ta unica de vanzare)
  • Este optimizat SEO?
  • Ce tip de continut lipseste? (de exemplu, poate afisezi o multime de detalii despre cum sa cumpere dar informatiile de livrare lipsesc sau sunt ascunse)

3. Selecteaza instrumentele necesare

Pe baza obiectivelor si a auditului, acum poti sa vezi ce etape din funnel-ul de vanzare nu sunt sustinute in strategia ta si pe care le poti automatiza.

Cand selectezi instrumentele necesare pentru automatizare, ai grija sa alegi instrumentul de marketing automation care se potriveste cel mai bine nevoilor tale (e exact la fel ca si cu alegerea platformei de eCommerce). Exista o multime de variante disponibile pe piata, dintre care am incercat cateva la SilkWeb, astfel ca ti le pot recomanda cu incredere:

Daca nu te poti hotari din prima, cere un demo gratuit; majoritatea ofera o perioada de proba gratuita, astfel incat sa descoperi singur ce instrument este mai potrivit.

4. Realizeaza continut creativ si valoros

Stiu ca ai o multime de idei insa daca acestea nu duc la crearea unui continut atractiv, valoros pentru clientii tai, lucrezi degeaba.

Tine cont de faptul ca atentia oamenilor este din ce in ce mai putina, asa ca investeste-ti concentrarea pe crearea unor titluri atragatoare dar si a unui continut pe care audienta ta isi doreste sa il consume.

Acesta e un semnal pentru a renunta la ideea brainstorming-ului indelungat; nu te obosi prea tare sa vii cu idei super noi, care sa ia piata prin surprindere. Dimpotriva, urmareste trendurile si subiectele populare in randul publicului, vezi discutiile cu notorietate pe forumuri relevante pentru business-ul tau si creeaza continut cu plus valoare: liste, pro-contra, triggere emotionale, tutoriale etc.

Fiecare bucatica de continut pe care o creezi poate fi inclusa intr-o secventa pe care o poti trimite sau afisa automat, in functie de comportamentul clientului si de nevoile lui personale.

5. Promoveaza si distribuie automat

Nu e suficient sa creezi continut valoros pentru clientii tai daca acestia nici macar nu afla de existenta lui. Odata ce l-ai creat, trebuie sa il promovezi si sa il distribui pe cat mai multe canale, pentru a deveni vizibil.

Exista trei tipuri de canale de distribuire: cele pe care le detii, cele pe care le castigi si canalele platite.

In categoria canalelor pe care le detii intra blogul de companie, paginile de social, baza de date cu adrese de email etc. Acestea sunt si locurile in care distribui continutul, in primul rand.

Mediile castigate sunt constituite din distribuirile voluntare ale altor persoane, pot fi lead-urile sau clientii tai care distribuie natural anumite continuturi deoarece le gasesc valoroase pentru stilul lor de viata si al prietenilor lor.

Apoi, mediile platite reprezinta serviciile de reclama platita cum ar fi Google AdWords, Facebook Ads, publicitatea pe diferite site-uri si forumuri etc.

Foloseste instrumente de marketing automation pentru a publica automat cel mai nou continut de pe site-ul tau si a-l face vizibil in fata unei audiente cat mai largi.

6. Testeaza si implementeaza cea mai buna variabila

Marketing automation iti ofera accesul la un instrument extrem de important pentru optimizarea conversiilor – A/B Testing. Acesta presupune crearea a doua variabile cu un singur element schimbat. De exemplu, poti testa un newsletter cu doua titluri diferite si sa vezi care are un impact mai mare.

In functie de componenta titlului, poti intelege ce a declansat reactia destinatarilor, de ce subiect sunt interesati in mod special si care este impactul asupra actiunilor viitoare. Daca un subiect este considerat mai valoros, il poti include, de exemplu, in secventa de email-uri conform funnel-ului tau de vanzare pentru a determina conversia.

In articolul de astazi ai descoperit ce este marketing automation, care sunt avantajele tale daca folosesti acest tip de instrumente, la ce task-uri te ajuta marketing automation si cum sa descoperi elementele de marketing pe care trebuie neaparat sa le automatizezi pentru a avea un flux de lucru constant si consistent.

De asemenea, ti-am pregatit si un infografic special, care iti reda vizual elementele esentiale legate de marketing automation, pentru ca tu sa intelegi mai bine cu ce se mananca acest concept.

Ti se pare prea greu sau prea tehnic sa iti automatizezi strategia de marketing? Ai nevoie de o strategie de marketing ce cuprinde toate tacticile necesare pentru a-ti creste business-ul? Cere acces la planul nostru de actiune si vezi ce castigi daca ne lasi sa te ajutam.

Poti prelua acest infografic daca precizezi sursa printr-un link. Exemplu: infografic realizat de SilkWeb – link spre: https://www.silkweb.ro/blog/marketing-automation-pentru-incepatori/

Cosmin Daraban

CEO la Gomag
18 ani experienta online
Din 2005 CEO & Cofondator SilkWEB & Gomag.
Scriu din experienta despre marketing in ecommerce,
optimizare rata de conversie, crestere trafic si vanzari (SEO, SEM & UX)
Implicat in lansarea si dezvoltarea a peste 650 de magazine online din nise diferite.

Comments

comments