Printre strategiile de marketing utilizate de specialisti, un rol aparte il are captarea de lead-uri. Nu e un secret ca lead generation este un proces realizat cu un buget accesibil care aduce doar castiguri si beneficii.

Intai de toate, sa ne familiarizam cu termenul de “lead generation” – pentru ca la baza acestuia va sta tot ceea ce urmeaza sa inveti din acest articol. Lead generation este procesul de transformare a unui necunoscut intr-o persoana deschisa la cumparare, deschisa la ideea de a se abona si a se inscrie in comunitatea ta pentru a i se livra continut din care aceasta poate castiga ceva – o promotie, continut educativ, o noutate, o propunere unica si personalizata. Acest proces te poate ajuta sa iti optimizezi rata de conversie si chiar sa economisesti o parte din bugetul alocat promovarii.

Cu siguranta intrebarile tale merg “mai in nucleu” decat atat. Am selectat pentru tine intrebari ale caror raspunsuri te vor lamuri si te vor determina sa aplici strategiile necesare, odata ce ai captat e-mailuri valoroase. Afla din cele ce urmeaza in ce masura gresesti atunci cand alegi sa ignori adresele de e-mail pe care ai reusit sa le captezi.

“Cu ce ma ajuta adresele de e-mail?”

Ei bine, aceste adrese tin practic locul unor posibili clienti (catre care ai sansa sa vinzi un produs cu o valoare frumusica sau un serviciu pe care acestia il cautau demult). In spatele unei adrese este o persoana, desi totul pare mecanic si plin de caractere precum @ si _. Ca sa o luam si mai punctual si clar de atat, adresele de e-mail captate te ajuta astfel:

  • sa intri in contact cu cei care te urmaresc
  • sa „preiei fraiele” pietei in care activezi (o baza mare de date cu adrese de email te poate clasa la lider de piata)
  • sa devii un trend-setter livrand continut valoros prin e-mail marketing
  • sa castigi trafic pe site
  • sa vinzi.

Vezi si: Tot Ce Trebuie Sa Stii Despre Lead Generation [Infografic]

“De ce captarea de adrese functioneaza?”

Alegand sa investesti in lead generation, alegi automat sa vrei sa fii acolo pentru cei ce au nevoie de tine sau de serviciile de care dispui. Indiferent ca afacerea ta este B2B sau B2C, un upgrade precum procesul de lead generation este mai mult decat necesar. De ce functioneaza? Hmm, poate pentru ca…

E-mailul ramane cea mai eficienta forma de comunicare, in ciuda cresterilor bruste inregistrate pe canalul Social Media.

  • Procesul a evoluat. Oamenii acum se asteapta sa fie educati si mai mult de atat, purtati pe val spre vanzare, fara ca ei sa faca prea multe miscari. Dintr-un click in altul, posibilii clienti sunt siguri ca apeland, de exemplu, sa se inscrie la newsletter, vor fi cu un pas inaintea celorlalti si vor fi tratati regeste.
  • Cine se trezeste devreme departe ajunge! Celebra fraza a copilariei functioneaza in aceleasi conditii si in business. Aratandu-le chiar si cea mai mica atentie, potentialii tai clienti vor considera oferta ta o afacere de neratat pentru care nu au miscat un deget. Daca tu ca si companie oferi un ghid, o reducere de 5% sau orice alt lead-magnet, ai facut cel putin un om sa se simta special. In loc ca tu sa “urmaresti” lead-urile precum un vanator cu pusca, acestea te gasesc singure. Iar daca asta nu este destul de multumitor…

“Newslettere si atat?”

Afla ca, odata ce ai captat un lead, ii poti livra acestuia mai mult decat newslettere lunare. Vorbim aici de celebrele lead-magnets, elemente care atrag potentialii clienti si ii transforma in lead-uri. Poti oferi gratuit un ghid, un eBook educativ, o reducere, iar adresele de e-mail se vor strange inevitabil. Acestea le captezi fie prin landing pages (opt-in), fie prin casete de abonare pe site (de tip pop-up, hellobar, formular static, etc).  

Opteaza pentru astfel de lead-magnets iar ei iti vor raspunde indirect la intrebarea: “Tu esti Lead-ul?” cu “Da, imparate!” 😉

Citeste si: Pop Up: Le Folosesti Sau Nu?

lead nurturing

Daca in urma acestor raspunsuri vei opta in viitor pentru lead generation, in plus fata de alte servicii de marketing absolut necesare, tu, impreuna cu afacerea si clientii tai, sunteti pe drumul cel bun. Daca in urma aprofundarii te intereseaza subiectul mai tare, este timpul sa afli ca mai presus de lead generation este lead nurturing. Sau poate nu am folosit intocmai cuvintele potrivite; cert este ca dupa lead generation vine lead nurturing.

Lead nurturing este procesul de dezvoltare a relatiilor cu lead-urile captate prin lead generation. Practic, prin lead nurturing ii mentii interesati de ceea ce poti tu sa oferi si le dai motive pentru care sa te aleaga pe tine in loc sa mearga vis-a-vis, adica la competitori. Ceea ce nu vrem sa se intample.

Procesul de lead nurturing este la fel de necesar deoarece o mare parte din lead-uri inca nu sunt decisi sa cumpere de la tine. Ei sunt acolo, te urmaresc, dar parca mai asteapta ceva. Subiectul este unul sensibil si e nevoie de mai mult decat doua paragrafe intr-un articol pentru a-l aprofunda.

Parcurgand articolul, sunt convinsa ca ai aflat in ce masura ai gresit pana acum ignorand acea lista stufoasa de adrese pretioase pe care ai reusit sa o dezvolti si sa o cresti, zi de zi. Pasul urmator e sa aplici apeland la specialistii care o pot face pentru tine cel mai bine.

Vrei sa inveti mai multe despre email marketing? Daca raspunsul tau este DA, vizioneaza aici inregistrarea video de la Academia de eCommerce despre cum sa faci email marketing si afla noile strategii de vanzare prin email.

Comments

comments