Penguin 2.0 a fost cel mai aprins subiect in ultima perioada din zona SEO. Afirmatiile lui Matt Cutts – seful echipei anti spam de la Google, au prevestit penalizari majore asupra site-urilor pentru care se practica black hat SEO.

Algoritmul cu numele de cod Penguin 2.0 pare sa fie o continuare a primei parti, in care  Google a penalizat site-urile extrem de promovate din punct de vedere SEO. Aici s-a acordat o atentie ridicata profilului de back link-uri, Google incercand sa tina cont de calitatea acestora si de modul de folosire al ancorelor utilizate in strategia de back link-uri.

Tot pe calitatea link-urilor pare sa puna accent si acum, precum si pe cadenta cu care acestea apar. Dupa vizionarea clipul video cu relatarea lui Matt Cutts despre acest nou update al algoritmului, trebuie sa vezi un studiu de caz asupra unui magazin online care a fost penalizat de Penguin 2.0.

Predictiile lui Matt Cutts despre Penguin 2.0

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=xQmQeKU25zg[/youtube]

Daca ai fost atent la cele spuse de el, iti dai seama ca impactul acestor schimbari trebuia sa fie destul de mare, iar daca acesta este sau nu asa, vezi mai departe.

Trebuie sa-ti mai spun ca in Romania impactul schimbarilor le-am vazut in dimineata zilei de vineri 24 mai, cand am inceput sa analizez modificarile aduse multor site-uri.

Studiu De Caz Penguin 2.0

Analiza este facuta asupra unui magazin online relativ nou, care are o vechime de aproximativ un an.

Sa incepem cu inceputul si anume analiza profilului de back link-uri :

Cadenta link-urilor: daca timp de aproximativ 6 luni pare a fi fost una constanta, se observa cum la inceputul acestui an a fost un spyke urias.

spyke back links

Din punctul meu de vedere aceste spyke-uri nu sunt normale, cel putin nu dupa aceasta perioada de la inceputul campaniei de SEO ( dupa aproximativ 6 luni ). Nu pare a fi nimic natural in acest grafic. In mod normal lansarea unui magazin, odata anuntata prin mai multe canale ( campanii pe bloguri, comunicate de presa, forum-uri, ziare online etc.) poate genera un asemenea spyke de link-uri si totul este 100% natural. Citeste despre: Importanta Campaniilor Pe Bloguri

Distributia ancorelor text:  Penguin 1.0 a invatat lumea din SEO ca in strategia lor trebuie folosite si cuvinte cheie de brand, plus cuvinte generaliste pe langa cuvintele cheie comerciale.

anchor text distribution

Pentru mine un procent de 70% de link-uri pe cuvinte cheie comerciale, nu pare a fi deloc un lucru natural. Mai ales cand ai termeni de comparatie magazinele mari din tara, care au o activitate intensa in online si unde o parte din lucruri chiar se intampla natural.

Autoritatea link-urilor: in mod normal / natural nu arata nicidecum precum in urmatoarea imagine.

autoritate link

Doar actiune agresiva de genu: orice link conteaza, poate genera asa ceva, iar confirmarea acestui fapt o vezi mai departe in pozitionarea back link-urilor si tara lor de origine 😉

Tara de origine: pentru un site din Romania, mi se pare destul de normal ca alte site-uri de aici sa faca trimitere spre magazinul in cauza, nicidecum site-urile din SUA si alte tari, cel putin nu atat de multe…

Top 10 Referring Countries

Cat de tare e sa vinzi in Romania tuica de prune si sa promovezi acest lucru prin SUA? Oare cati romani din Romania ar auzi despre acest lucru si cati ar putea face comanda ?Lucru confirmat si de extensia domeniilor pe care se afla respectivele link-uri.

domain tld distribution

Practic link-urile din bloguri sunt cele mai bune, dar cand acestea vin din comentarii… nu se poate spune acelasi lucru. Cand majoritatea sunt obtinute printr-o astfel de metoda, oare cat de white hat e treaba asta ?

page type link position

De ce am urmarit acest magazin ? Pentru ca in ciuda acestei strategii, a celor cunoscute si analizate de mine, magazinul respectiv urca foarte bine in pozitii pentru cuvintele targetate, toata treaba intamplandu-se post Penguin 1.0.

Clar urma un nou update de la Google in acest sens, care sa „rezolve” aceste probleme. Dupa cele spuse mai sus de Matt Cutts, Penguin 2.0 urma sa penalizeze si mai mult respectivele strategii de link-building, da ?

Analiza din 24 mai, mi-a aratat urmatoarele schimbari a pozitiilor pentru acest magazin care targeta cuvintele cheie monitorizate: 

serps post penguin 2.0

Da, Google Penguin 2.0 a penalizat acest site, dar din punctul meu de vedere nu destul de tare, practic primul update de la Penguin a avut un efect mult mai mare asupra site-urilor.

Modificarile de pozitii nu sunt semnificative, dar destul cat sa aiba un impact general considerabil asupra traficului si vanzarilor unui magazin.

Analizand in Google Webmaster Tools cateva site-uri mai vechi, asupra carora nu se mai face SEO am observat ca si acestea au fost penalizate de Penguin 2.0. Efectul il poti vedea in urmatoarea imagine :

wmt post penguin 2.0

 Cum Scapi De Penalizare ?

Cei penalizati de Penguin 1.0 sau 2.0 trebuie sa-si identifice link-urile de proasta calitate, dupa care le pot raporta la Google pentru ca acesta sa nu mai tina cont de ele, dupa care sa se ocupe de treburi serioase in acest sens. Am scris despre asta in : Google Lanseaza Disavow Link Tool.

Dupa cum bine se vede, penalizarile nu sunt atat de drastice dupa cum a spus Matt Cutts, multe site-uri care practica astfel de tehnici fiind inca in topul rezultatelor, dar probabil este doar o chestiune de timp pana cand un nou update va mai face curatenie in rezultatele afisate.

A evita astfel de penalizari poate insemna o durata mai lunga pana la aparitia rezultatelor dorite de clienti si probabil costuri mai ridicate pentru serviciile SEO.

Nu am uitat nici despre continutul din site si optimizarea acestuia, care de cele mai multe ori lipseste in multe magazine online. Cand informatiile din site-ul tau nu exista sau nu explica nici vizitatorului nici motorului de cautare despre produsele tale, atunci ce pretentii mai poti avea pentru „a fi acolo in fata” ?

Acum vor intelege mai multi de ce serviciile SEO oferite de noi sunt adresate mai mult clientilor ale caror magazine sunt dezvoltate pe platforma SilkMART.

Curs SEO Online pentru Incepatori Medii si Avansati – Profita Acum

Citeste despre :

Cosmin Daraban

Comments

comments