Aproximativ 7 minute timp de citire

Mai mult, astazi iti spunem tot ce trebuie sa stii despre SEO in 2016. Lucrurile s-au schimbat mult, chiar si fata de 2005, anul din care suntem prezenti noi pe piata de eCommerce. Mai ales strategiile de optimizare pentru motoarele de cautare au avut de suferit o multime de modificari, algoritmi si penalizari.

Desi la baza optimizarii stau tot cele doua elemente, continutul si profilul de backlink-uri, regulat trebuie sa te pui la curent cu evolutia conceptele din SEO, pentru a fi in concordanta cu regulile impuse de Google si a evita sa fii penalizat.

Prin urmare, azi am selectat 7 lucruri pe care trebuie sa le ai in vedere privitoare la strategia de SEO in 2016 iar designerii nostri au realizat un infografic detaliat, pentru ca tu sa intelegi mai usor ce inseamna si cu ce se mananca SEO.

1. Atentie la mobil

Cea mai pregnanta tendinta a lui 2015 si 2016 este optimizarea pentru mobil. Daca inainte utilizatorii obisnuiau sa foloseasca un computer pentru a accesa site-urile web, lucrurile s-au schimbat. Acum majoritatea se orienteaza spre dispozitive mobile, smartphone si tableta. In aceste conditii, nu e de mirare ca Google ia in considerare si pozitioneaza mai sus site-urile care sunt optimizate si pentru mobil, cu design responsive sau versiune alternativa pentru mobil.

Site-urile care nu se aliniaza acestui trend au de suferit prin faptul ca ocupa pozitii mai joase, un bounce rate ridicat si o rata scazuta de conversie. Optimizeaza-ti site-ul si pentru mobil si, in acest fel, vei evita sa fii penalizat de algoritmul Mobilegeddon, algoritm pe care il voi detalia la punctul 7.

2. Atentie la concurenta

Strategia de optimizare a site-ului tau ar trebui sa inceapa cu analizarea temeinica a competitiei. In primul rand, poti sa inveti de la concurentii tai: ce cuvinte cheie folosesc, cum stau cu profilul de backlink-uri, ce continut realizeaza, cat de des, cum si daca isi optimizeaza imaginile sau daca au fost penalizati. In al doilea rand, chiar si concurentii iti analizeaza site-ul pentru a gasi puncte tari si punctele slabe.

Iti recomandam sa fii cu un pas inaintea lor si sa gasesti tu primul punctele lor slabe (dar si pe cele tari), de care sa profiti pentru a-i depasi si a ranka mai sus in Google si alte motoare de cautare.

3. Cuvinte cheie short si long tail

Alegerea experta a cuvintelor cheie potrivite te ajuta sa fii pozitionat cat mai sus, bineinteles, nu in trei zile, ci intr-o perioada mai indelungata de timp.

Poti sa alegi si cuvinte short tail, generale, dar pe care vei avea nevoie de foarte mult timp pentru a ranka. Noi iti recomandam sa te orietenzi spre cuvintele cheie long tail, care surprind mai bine intentia utilizatorului si te ajuta sa ajungi pe primele pozitii mai rapid. Aceste cuvinte raspund corespunzator atat utilizatorilor, cat si si algoritmului de cautare Hummingbird, care se bazeaza in principal pe intentia de cautare a oamenilor si nu pe sensul cuvintelor.

4. Legaturi implicite si explicite

Legaturile explicite sunt de fapt link-urile, pe care utilizatorii pot da click pentru a ajunge in site-ul tau. Legaturile implicite sunt site-urile pe care afacerea ta este mentionata dar nu exista niciun link pe care oamenii sa dea click.

ghid email marketing
Solutia la care ai visat este aici

Inscrie-te pentru a castiga

Secretele vanzarilor prin email marketing

Cu toate acestea, legaturile implicite sunt vazute de Google ca un argument al popularitatii tale, fapt ce confera mai multa forta prezentei tale. Cu alte cuvinte, daca pana acum ti-ai concentrat eforturile exclusiv pe link-uri, e momentul sa iei in considerare si simplele mentionari ale brandului si site-ului tau, dat fiind faptul ca Google le ia in calcul pentru a-ti masura credibilitatea si dorinta utilizatorilor de a te gasi.

5. Creeaza continut de calitate

Continutul publicat pe site-ul tau are o importanta deosebita. Nu doar ca un continut actualizat si util pentru utilizatori ii va determina pe acestia sa se intoarca in site si sa converteasca in repetate randuri dar, mai mult, vei evita sa fii penalizat de catre algoritmul Panda.

Fa-ti o strategie de content marketing, creeaza continut la intervale regulate, ai grija sa fie util si relevant pentru specificul afacerii tale, ofera si accepta guest posturi pe site-uri de pe nisa pe care activezi, creeaza o pagina de FAQ pentru site-ul tau si promoveaza-ti site-ul prin toate canalele de marketing disponibile: Social Media, Newsletter, email marketing, Facebook Ads, AdWords etc.

6. Atentie la sursele de backlink-uri

Backlink-urile sunt si vor fi inca cel putin cativa ani, un semnal puternic pentru Google, prin care confer site-urilor o anumita pozitie la cautare. Google a confirmat faptul ca foloseste o tehnologie bazata pe inteligenta artificiala, numita RankBrain, pentru a sprijini procesul de cautare. Zvonurile spun ca de fapt Rank Brain este motorul care intretine algoritmul de cautare Hummingbird, recunoscut oficial in 2013.

Ei bine, aceasta tehnologie are nevoie de anumite semnale pentru a invata sa recunoasca locul pe care un site trebuie pozitionat. Backlink-urile sunt unul dintre aceste semnale. In combinatie cu Hummingbird, avem de-a face si cu Penguin, care penalizeaza site-urile cu un profil de backlink-uri construit artificial, cu legaturi pe site-uri irelevante, spam in comentarii si pe forumuri, directoare sau din site-uri care nu sunt agreate de catre Google.

Pentru a evita penalizarile si a construi treptat un profil de backlink-uri puternic, ai nevoie sa creezi legaturi relevante, naturale sau care, cel putin, sa para naturale, spre toate paginile site-ului tau si sa monitorizezi in permanenta profilul, pentru a nu fi tinta atacurilor competitiei sa a unor persoane rau intentionate.

Citeste si: Link Building: Cele 10 Porunci si Bune Practici

7. Atentie la penalizarile Google

Penalizarile Google sunt un subiect sensibil dar daca nu discutam despre acestea, nu inseamna ca vor trece de la sine. La SilkWeb credem ca e mai bine sa previi decat sa tratezi, asa ca folosim si recomandam doar tactici corecte si etice in construirea si dezvoltarea unui site eCommerce.

In primul rand, ai de-a face cu algoritmul Panda, care te penalizeaza pentru nerespectarea regulilor de continut: articole duplicat, copiere imagini aproape in totalitate de pe alte site-uri, site-uri neactualizate, densitatea crescuta a cuvintelor cheie, broken links (paginile 404). Pentru a preveni aceste penalizari, ai nevoie sa rezolvi toate problemele pe care ti le-am indicat anterior si sa te axezi pe continut original, de calitate.

In al doilea rand, este algoritmul Penguin care vizeaza profilul de backlink-uri al site-ului tau. Aici trebuie sa te concentrezi pe respectarea regulilor impuse de webmasterii Google: evitarea spam-ului in comentarii si pe forumuri, evitarea link-urilor de pe site-uri fara legatura cu nisa ta sau de pe cele neagreate de catre Google (site-urile pentru adulti, jocuri de noroc etc.), link-uri din directoare etc.

Citeste: Google lanseaza Penguin update in timp real

Nu in ultimul rand, am lasat algoritmul Mobilegeddon, care analizeaza site-urile si le penalizeaza daca nu au un design responsive sau o versiune adaptativa pentru mobil. Ce trebuie sa stii este ca Mobilegeddon actioneaza doar la cautarile efectuate pe mobil, ceea ce inseamna ca daca site-ul tau nu este optimizat in concordanta are mai putine sanse sa fie afisat printre rezultate.

Pregateste-te pentru acest algoritm renuntand la software-urile speciale precum Flash, folosind caractere lizibile (fara a fi nevoie de zoom), ajustand dimensiunile continutului (pentru ca oamenii sa nu mai aiba nevoie si de navigarea orizontala) si amplaseaza link-urile la suficienta distanta intre ele, pentru a putea fi accesat doar cel dorit de catre utilizator.

Curs SEO Online pentru Incepatori Medii si Avansati – Profita Acum

In cele ce urmeaza, te invit sa analizezi infograficul SilkWeb pentru a intelege mai usor informatiile pe care ti le-am oferit mai sus, practic, tot ce trebuie sa stii despre SEO si optimizare. Nu uita sa iti salvezi infograficul pentru a reveni asupra lui si a crea strategia de SEO a afacerii tale, in concordanta cu cele mai bune practici in domeniu. Pana la urma, nu vrei sa fii penalizat, nu-i asa?

SEO infografic romania

Poti prelua acest infografic daca precizezi sursa printr-un link. Exemplu: infografic realizat de SilkWeb – link spre: https://www.silkweb.ro/blog/seo-tot-ce-trebuie-sa-stii

Cosmin Daraban

CEO la Gomag
18 ani experienta online
Din 2005 CEO & Cofondator SilkWEB & Gomag.
Scriu din experienta despre marketing in ecommerce,
optimizare rata de conversie, crestere trafic si vanzari (SEO, SEM & UX)
Implicat in lansarea si dezvoltarea a peste 650 de magazine online din nise diferite.

Comments

comments