Aproximativ 5 minute timp de citire

Daca am avea acces la toate cautarile pe Google, am ramane uimiti de lucrurile care ne trec prin cap, intrebarile si nevoile pe care le avem. Avem mare incredere in motorul de cautare si ne dam frau imaginatiei cand cautam ceva. De ce? In primul rand, pentru ca vom primi un continut relevant cu cautarea noastra de cele mai multe ori (deci vom primi un raspuns rapid), iar in al doilea rand pentru ca NU ne vede nimeni (cel putin asta credem).

Ei bine, In Google Adwords, programul in care lucrez si in care creez campanii de anunturi pe Google, pot sa vad cautarile efective care au dus la afisarea anunturilor mele. Eu vreau ca anunturile sa se afiseze dupa termeni relevanti; de exemplu, daca am un magazin cu pantofi de dama sa se afiseze dupa termeni precum: stiletto roz, pantofi cu toc gros etc. dar bineinteles ca uneori se strecoara si cautari mai “alandala”, pe care nu prea ai cum sa le eviti. 

Cuvintele din campaniile Adwords

Cand pornesti o campanie e bine sa alegi cuvinte variate, pe care sa le grupezi tematic. Spre exemplu, o campanie pentru categoria de jucarii a unui magazin online, poate fi grupata in: jucarii educative, jucarii de plus, jucarii bebelusi, jucarii de asamblat, jucarii din lemn samd in functie de produsele disponibile.

Citeste aici mai multe despre relevanta in campaniile Adwords

Cand setezi o campanie Adwords trebuie sa fi facut deja un research de cuvinte cheie. Pentru asta poti sa pornesti de la categoriile de produse pe care le doresti promovate si sa iti creezi o lista de cuvinte folosind Keyword Tool din Adwords – sunt multe alte tool-uri, dar aici primesti si estimari de cpc, numar de cautari lunare si diverse statistici.

Initial, testezi cuvintele intr-o potrivire larga, deci anunturile se afiseaza si dupa sinonime si cuvinte derivate; Aici, in raportul termenilor cautati se mai gasesc si exprimari amuzante, cuvinte scrise gresit, intrebari, expresii lungi si foarte specifice etc. Aceste cautari te ajuta mult in crearea de continut relevant (poti dupa aceea sa scrii articole pe blog care sa raspunda intrebarilor adresate pe Google legate de afacerea ta) si in evidentierea unor eventuale probleme: spre exemplu, SilkMart a devenit GoMag dupa ce am vazut ca multe persoane cauta gresit pe Google numele platformei noastre eCommerce.

Dupa perioada de testare, scoti cuvintele negative (termeni irelevanti precum “second hand”, daca tu vinzi produse noi) treci la potriviri fraza sau exacte cu expresiile care ti-au adus cele mai bune performante – in acest moment anunturile se afiseaza doar dupa termenii alesi de tine, cei mai relevanti pentru afacerea ta.

In randurile de mai jos iti prezint cateva “perle” stranse de mine de-a lungul timpului, cautari efectuate pe Google care m-au adus la lacrimi…de ras. In baza lor am creat 7 profile ale cautatorilor pe Google:

1. Cautatorul logoreic

Considera ca o cautare lunga cu o multime de detalii va genera rezultatul mult dorit. E bine sa fii specific, sa stii ce vrei, dar persoanele de mai jos au cam exagerat:

“lenjerie pentru pat de 2 persoane din bumbac satinat superior cu imprimeu modern identic cu poza cod …”

“cum sa faci bratari din hartie din cartea dezvoltare personala de la pagina 31”

Cum zici? M-ai pierdut!

Si mai vine una, tineti-va bine:

“care sunt criteriile de selectie a tamplariei termopan pvc intre 4 camere si cinci pentru un client necunoscator”

2. Miss Pelliingss

Recunoscut dupa faptul ca scrie repede, dupa cum se aude, si mananca mult (tare-i plac literele)

Dovada: Silcweb, Yutub

“Okasi ro pitesti aparat sudura secand”

“blak fridey haine copii”

“biteer suiedez”, “biterr suedez” , “bitter suez”

3. Naivul googalitor – nu cere parerea unui specialist, ci merge la o sursa mai de incredere: Google. Intreaba fel si fel de lucruri, cere sfaturi de amenajari interioare, sfaturi medicale, ce sa gateasca diseara, ce inseamna diverse expresii – si isi satisface astfel curiozitatile:

“daca fereastra nu este la mijloc cum trebuie sa punem draperia si perdeaua”

“de unde se cumpara reclama google” – de aici (suntem Google Partners, deci poti sa ai incredere!) 🙂

“ce motocoasa recomandati”

“cum deosebesti jack daniels feic de original”

“site-uri de a comanda ceaune”

“mag de jucarii” – nici nu a fost nevoie sa scrie tot cuvantul, sigur Google ii da solutia

cautari pe google

4. Internaut politicos

“spuneti-mi va rog niste biciclisti care te invata scheme”

“ajutati ma si pe mine sa pot vedea mobila dormitoare poloneze si unde se afea multumesc”

Daca rogi atat de frumos, Google o sa-ti arate cele mai bune rezultate. Bineinteles ca nu! Dar e atat de dragut sa vezi acte de politete si aici. Chiar si cei de la Google au fost impresionati de o bunicuta din UK care a cautat ceva folosind “please” si “thank you” -> vedeti stirea care a ajuns virala aici.

5. Rezolva-Tot

Fie ca e vorba de un leac sau un remediu, de o mica reparatie prin casa sau un proiect pentru scoala, un Rezolva-Tot va stii ca Google are solutii bune, gratuite, la care poate sa apeleze.

“remedii rapide pentru a scapa de furia diareei”

“Tratamentnaturistpentrubalonare”

“tuns catei sectorul 3 la doi tigani”

6. Agramatus Autenticus

Persoana vanata intens de Grammar Nazis, un fel de Pokemon blamat, care fie scrie in graba, fie a cam lipsit de la orele de limba romana din scoala primara:

“coafuti nunta pacoronita impetita in cap”

“jucari calareti dragonilor”

“jucarii de copii mici de sapte luni de fete de plus”

“jucari de par vopsele decopi de opt ani de cumparat”

“jucari cu he lokiiti”

“acoperise din lemn”

“hainute bebelusi romanesti”

Putin mai multa atentie, va rog! Ma dor ochii!

7. Cautatorul VIP

“perne din puf de lebada”

“haine copii ieftine versace”

Prin cautarile acestea am zis tot – cautatorii VIP sunt persoane care se respecta si adauga cele mai fabuloase atribute cautarilor lor, pentru a ajunge la luxul binemeritat.

Ne distram noi, ne distram. Dar daca ne gandim serios, cu totii cautam fel si fel de expresii pe Google, care mai de care mai ciudate. Uitam putin de gramatica, scriem repede si nu corectam, insiruim cuvinte fara sa mai respectam semantica propozitiei doar ca sa ajungem la rezultatul dorit. Daca ar sta Google sa ne citeasca…

Afla mai multe despre Google Adwords in urmatoarele articole de pe blog:

Claudia

De 4 ani in SilkWeb, urmaresc performanta in campaniile PPC, implementez ultimele noutati din domeniu si ma asigur de reusita lor.
Claudia

Comments

comments