Aproximativ 5 minute timp de citire

In articolul de fata ne vom concentra atentia in a intelege mai bine mecanismul de cumparare din Facebook. Ne confruntam des cu problema vanzarilor din Facebook. De ce am investit o suma de bani in Facebook Ads si nu am avut vanzari?

Exista o tendinta generala de a compara rezultatele din Google AdWords cu rezultatele din Facebook Ads. Daca din Google am vanzari, din Facebook de ce nu am?

Mai intai, trebuie sa intelegem comportamentul utilizatorilor pe Facebook pornind de la comportamentul fiecaruia dintre noi. In general, oamenii nu intra pe Facebook pentru a-si cumpara un generator de curent, faianta pentru renovarea baii sau mobila de bucatarie, insa pot constientiza ca au nevoie de un anumit produs care mai apoi sa il cumpere direct sau prin intermediul altor canale.

De aceea, Facebook este o punte spre conversie. Este o scurtatura spre destinatia finala. Este important sa fii prezent exact acolo unde potentialii tai clienti ar putea alege scurtatura oferita de tine spre produs.

Atunci cand vor avea nevoie de produsul tau isi vor aminti de tine. De aceea, intr-un limbaj mai tehnic spunem ca Facebook asista conversii. Acum este timpul sa vedem care sunt cele 5 probleme si solutiile lor ale vanzarilor din Facebook sau ce se afla in mintea clientilor tai atunci cand se afla pe aceasta retea.

 

1. Nu intra pe Facebook sa cumpere vreun produs.

 

Atunci cand comparam Facebook Ads cu Google Adwords, vorbim despre doua tipuri de marketing: Pull si Push marketing. Pull marketing reprezinta Google Adwords si este un mijloc de atragere al clientilor exact in momentul in care utilizatorul cauta un produs, prin urmare, acesta este foarte aproape de decizia de cumparare. Marketingul prin Facebook Ads este push marketing si se refera la faptul ca acestei persoane i se afiseaza reclame atunci cand nu se afla in cautare de produse

ghid avatar client silkweb
Intra in comunitatea SilkWEB si primesti

Ghidul pentru crearea Avatarului de client

Pentru a face campanii de marketing performante.

Asa cum am mentionat, este oportun sa fii prezent pe acest canal deoarece fiecare etapa de cumparare in care se poate afla clientul tau il ajuta pe acesta sa faca pasi importanti spre conversia finala.

Iata trei faze in care poti sa il surprinzi pe utilizatorul tau pe Facebook:

#1. Poate reclama ta genereaza primul contact al clientului tau cu produsul, iar la al patrulea sau al cincilea contact utilizatorul va face conversia.

#2 Poate utilizatorul a luat deja contact cu produsul prin alte canale (TV, radio, Google etc.), iar reclama ta ii intareste dorinta de cumparare sau ii reaminteste de acel produs.

#3 Poate utilizatorul a uitat ca are nevoie de acel produs sau este in ultima faza de convingere, iar reclama ta il va aduce exact acolo unde trebuie, adica in magazinul tau, pentru a incheia procesul de comanda.

De aceea este important sa fii prezent pe acest canal, indiferent de faza de cunoastere a produsului tau de catre client.

Solutia: Arata-le ca au nevoie de acel produs. Arata-le care sunt beneficiile pe care le are produsul tau si cel mai important – cum poate sa reprezinte rezolvarea potrivita pentru problema lor.

 

2. Nu le atrage atentia reclama

 

Daca nu respecta anumite criterii reclama ta poate sa treaca neobservata prin fata clientului tau in timp ce da scroll pe news feed. Pentru vizualuri alege elemente care sa transmita ceva. Alege imagini reprezentative cu produsul, alege un continut clar si un format potrivit (banner, carusel, video etc.) Nu il speria cu mult continut, cu mult text. Atrage-l printr-un emoji reprezentativ sau printr-o intrebare. Inainte de a confirma varianta finala de reclama gandeste-te daca tu te-ai opri asupra acesteia.

Solutia: Realizeaza o combinatie reusita intre partea de copy si partea de design pentru a-l face pe utilizator sa se opreasca asupra reclamei tale.

Citeste si: Trenduri in Social Media care vor domina in 2018

 

3. Nu le place abordarea comerciala

 

Nu intotdeauna functioneaza butoanele de „Cumpara acum”, „Profita”, „E ultima oferta” s.a.m.d. Daca vei reusi sa il faci pe utilizator sa se opreasca din scroll si ii vei atrage atentia prin produsul tau isi va dori singur sa intre pe site, sa consulte informatiile si sa il cumpere fara sa faci tu apel direct la actiune.

Solutia: Schimba abordarea comerciala cu una prieteneasca, incearca o abordare conversationala cat mai aproape de limbajul clientilor.

 

4. Nu au incredere in produsele promovate pe Facebook

 

Daca nu acceseaza un magazin online si vad toate semnele ale unui astfel de magazin s-ar putea sa nu le inspiri credibilitate. In plus, unde mai pui faptul ca inca mai exista temeri din partea unei anumite categorii de persoane in ceea ce priveste cumparaturile online?

Solutia: Arata-le ca si alti utilizatori le folosesc. Arata-le ca si alti utilizatori au comandat aceleasi produse pe care si au avut experiente placute in procesul de comanda.

 

5. Nu cunosc detalii despre produs/ Produsele li se par scumpe

 

Nu numai ca l-ai deranjat pe utilizator din momentele sale de relaxare cu o reclama, timp in care poate ar fi vrut sa vada o noua poza din vacanta prietenilor sai, dar i-ai aratat un produs extrem de scump pe care nu si-l permite. Este recomandat ca produsele vandute pe Facebook sa fie cat mai accesibile la pret.

Solutia: Realizeaza o reclama care sa ofere acele informatii importante de care are nevoie utilizatorul. Incearca vanzarea de produse cu un pret mai mic.

Acestea fiind spuse, intelegerea comportamentului utilizatorilor pe Facebook ne va ajuta sa ne imbunatatim strategia de creare a campaniilor pe Facebook. In acest mod procedam noi la Silkweb atunci cand cream campanii Facebook Ads: pornim de la ideile care se afla in mintea potentialului tau client pentru a atinge cele mai bune rezultate.

Daca iti doresti sa afli mai multe despre Facebook Ads citeste si articolul despre audiente scris tot de mine: 5 Modalitati eficiente de a identifica audienta potrivita in campaniile Facebook Ads

Urmareste prezentarea video pe acest subiect in Academia de eCommerce!

Larisa Hofer

Larisa Hofer

Junior Facebook PPC Specialist at Silkweb
Cu fiecare campanie creata contribui la constientizarea importantei acestei retele in viata oricarei afaceri. Urmaresc optimizarea rezultatelor si ma asigur de calea directa dintre afacerea ta si client.
Larisa Hofer

Comments

comments