Exista doua parti in procesul de creare a unei prezente online puternice.
Prima tine de intregul domeniu al continutului pe care il pregatesti pentru a obtine vizitatori in site: articole pe blog, postari Social Media, reclame, email-uri.
Iar a doua tine de, ei bine…
Indiferent cat de mare e prezenta pe care ai reusit sa o creezi, va trebui sa transformi traficul si vizitatorii in clienti si conversii.
Pentru ca, la finalul zilei, nu traficul iti plateste facturile si iti umple contul din banca, vanzarile si clientii o fac.
Toti ne dorim sa existe un instrument secret care sa scada costurile si sa isi faca treaba cu succes, aducand atat trafic cat si vanzari. Vestea buna e ca, intr-o anumita masura, acest instrument chiar exista.
Ma refer la materialele video si la video marketing.
Nu mai e o noutate, intr-adevar, insa rezultatele pe care le-am obtinut pana acum – vanzari de mii de euro pentru produse digitale, mii de participanti la evenimente si cresterea vizibilitatii brandului – ma fac sa “dau din casa” cu incredere ca te pot ajuta si pe tine.
Astazi iti voi vorbi despre 9 moduri in care poti sa iti cresti vanzarile cu video, indiferent ca vinzi servicii sau produse fizice / digitale. Hai sa vedem despre ce e vorba.
1. Fa-ti un canal YouTube
In 2007, la doi ani dupa infiintarea SilkWeb, mi-am creat contul personal de YouTube si am lansat prima reclama oficiala a agentiei (astazi a ajuns undeva la 17k de vizualizari). Insa nu aveam nicio strategie si, pe atunci, video marketing era o noutate nu chiar atat de interesanta pe piata.
Timp de 10 ani, ne-am adaptat trendurilor. La inceput cu materialele video ale altora, astazi aproape in intregime cu materiale proprii, originale, canalul de YouTube este o sursa de trafic si, in ultima instanta, conversii pentru agentie.
Eu am decis sa pastrez canalul personal (deoarece ajuta la strategia de branding si umanizare) insa daca esti la inceput si daca vinzi produse fizice, iti recomand sa folosesti numele afacerii tale.
E mai sigur ca oamenii, viitorii tai clienti, sa caute informatii pe YouTube dupa numele de brand, nu dupa numele tau personal.
Iar daca tot iti faci canal de YouTube, nu uita sa il optimizezi. Intr-unul dintre articolele anterioare pe blog am vorbit in detaliu despre acest subiect, asa ca ma abtin sa ma repet.
Citeste: Cum (Si De Ce) Sa Faci SEO Pentru Continutul Video
Odata ce iti creezi si optimizezi canalul YouTube, nu il abandona. Posteaza constant, inclusiv video-urile live-urilor de pe Facebook, filmari de la evenimente sau orice alt material video pe care il detii.
2. Posteaza video-uri pe Facebook
E indicat sa incarci video-uri nativ in Facebook deoarece acestea sunt de 10x mai distribuite in retea decat video-urile de pe YouTube (conform Quintly). Acestea au functia autoplay cu sau fara sunet, lucru putin inselator cand te uiti la metrici.
Dar trecand peste acest dezavantaj, faptul ca ruleaza automat iti creste sansele sa captezi atentia oamenilor.
Iti recomand sa folosesti video-uri scurte, cu subtitrare (in cazul in care sunetul nu e pornit) si sa depui cele mai mari eforturi in primele 3-5 secunde – daca prezinti ceva interesant la inceput, oamenii vor fi dornici sa il urmareasca in continuare.
Nu uita de call-to-action – decide daca vrei doar ca oamenii sa iti distribuie video-ul sau vrei sa ii atragi in site pentru a-ti oferi adresa de email sau pentru a cumpara ceva.
If you don't have fun, you're doing it wrong 💕#pink #yarn #awesomeness
Posted by Wolo on 12 Februarie 2018
3. Foloseste video in descrierile de produs
Site-ul e propriul tau teren de joaca. Asadar, de ce sa nu experimentezi si cu video?
Multi dintre clientii nostri folosesc cu succes materiale video, atat in pagina de categorie cat si in cele de produs iar statisticile ne spun ca oamenii cumpara mai mult atunci cand urmaresc si un video despre produsul de care sunt interesati.
Ce fel de video-uri poti folosi? Prezentarea produsului din toate unghiurile, produsul in proces de utilizare, tutorial de folosire al acestuia, comparatii cu un produs similar. Ideea e sa suplimentezi lipsa de detalii a imaginilor, pentru a motiva cumpararea.
Multi dintre clientii tai sunt confuzi deoarece nu stiu cum ar arata produsul in realitate: cat de mare sau mic e, cum arata culorile, cum arata folosit sau purtat de o persoana reala, care sunt functionalitatile, cum poate fi folosit si asa mai departe.
Video-urile de produs ii ajuta sa elimine aceste obiectii si sa capete mai multa incredere pentru a comanda.
4. Fa live pe Facebook
Video-urile live pe Facebook sunt in top tipuri de postari cu cea mai mare interactiune pe acest canal. Si le poti folosi indiferent de industria in care activezi.
Cu conditia sa fii suficient de creativ.
Ce poti filma live pe Facebook?
- Prezinta-ti echipa sau fa un tur al biroului tau pentru ca oamenii sa vada “unde se intampla magia” din spatele magazinului
- Organizeaza o sesiune de intrebari si raspunsuri live cu urmaritorii tai de pe Facebook
- Filmeaza tutoriale live de folosire a produsului
- Prezinta-ti produsul in detaliu
- Filmeaza experimente cu produsele tale / comparatii
- Inregistreaza un interviu cu un expert din nisa ta / un influencer
- Explica regulile unui concurs, pentru a te face mai usor inteles
- Filmeaza momente de la un eveniment pe care l-ai organizat sau la care participi
Subiecte gasesti invariabil. Vei avea nevoie doar de lumina buna, de un aparat cat de cat performant (poate fi chiar si telefonul, in prima faza) si ai grija sa iti anunti din timp intentia de a intra live.
Iti recomand sa stai live cat mai mult, deoarece in primele minute s-ar putea ca Facebook sa nu iti afiseze video-ul in News Feed (pentru a evita posibile probleme tehnice).
5. Foloseste Instagram stories
Cu aproape 1 milion de utilizatori in Romania, Instagram e un canal care incepe sa acapereze inclusiv decizia de cumparare a romanilor. Asadar, n-ar trebui sa il ignori.
Poti folosi materialele video pe Instagram in multiple feluri: poti posta video-uri scurte, de maxim un minut, poti face live sau poti folosi cu incredere stories.
Cum?
- Spune o poveste din spatele cortinei (cum te pregatesti pentru o campanie, cum este realizat produsul, cum este folosit acesta etc.)
- Fa un tutorial pentru modul de utilizare a produsului
- Promoveaza-ti cu un scurt video ultimul articol din blog
- Afiseaza o lista sau o numaratoare inversa
- Promoveaza-ti campania de reduceri limitate
- Promoveaza un concurs sau cupon de reducere special pentru followerii de pe Insta
- Prezinta noutati, stiri sau actualizari legate de firma ta
Nu uita sa iti distrezi sau sa iti educi urmaritorii, intr-un mod cat mai estetic: oamenii stau pe Instagram pentru a urmari stiluri de viata pe care si le doresc, nu sa fie tinta ofertelor tale comerciale.
Citeste si: Trenduri in Social Media care vor domina in 2018
6. Incurajeaza-ti clientii sa faca video-uri cu produsele tale
Dupa cum stii deja, testimonialele sunt dovezi sociale extrem de puternice, motivand decizia clientilor nehotarati.
Testimonialele video duc totul la superlativ deoarece un client potential isi va da seama ca afirmatia clientului multumit este reala, va putea sa se identifice cu el si va fi motivat sa isi doreasca produsul si mai tare.
Dar nu trebuie sa planifici cap-coada o recenzie video daca nu ai timpul, instrumentele necesare sau clientul tau nu e dispus sa stea sa filmeze cu tine.
Invita-ti clientii sa faca un video la despachetarea produsului, sa isi filmeze reactia sau modul in care il folosesc. Pentru a-i stimula, le poti oferi un voucher cadou sau un cod de reducere pentru achizitia viitoare.
Unboxing fular circular din lână Merino! 🎁 O culoare veselă ca @Ame ❤Mulțumim pentru video!!!
Posted by Wolo on 24 Noiembrie 2017
7. Foloseste video in landing page
Video-urile cresc durata de timp in care oamenii stau pe pagina, intaresc increderea in brand, il umanizeaza… plus ca multi oameni prefera sa vizioneze un video, in loc sa citeasca un articol foarte lung.
Intr-un landing page ar trebui sa tii cont de incredere, experienta placuta pentru utilizator si transmiterea clara a informatiilor. Asadar, daca folosesti un video aici, poti dobori cei 3 iepuri dintr-un singur foc.
Lucruri la care sa fii atent cand folosesti video intr-un landing page:
- Testeaza durata video-ului – multi nu au rabdare sa parcurga un video de durata pana la sfarsit, pe cand altii si-ar dori sa afle toate detaliile. Testeaza.
- Testeaza redarea automata vs. click – autoplay e, in general, o chestie urata de oameni, pentru ca interfereaza cu experienta lor. Pe de alta parte, pot creste rata de conversie. Testeaza sa vezi cum sta situatia in cazul tau.
- Afiseaza un call-to-action – poti sa il afisezi pe toata durata video-ului sau la finalul acestuia insa ai grija sa specifici clar oamenilor ce au de facut in continuare
- Foloseste un scenariu – asa te asiguri ca ai fluenta si ideile au o continuitate logica pe intreaga durata a video-ului
Poti fi tu cel care prezinta produsul / serviciul in video sau poate fi un video de prezentare de tip reclama. De asemenea, ai putea sa folosesti indicatii vizuale (o mana care indica directia butonului de call-to-action, privirea protagonistului indreptata spre acesta etc.).
8. Foloseste video de prezentare / tutorial pe homepage
Ok, prima pagina a site-ului tau nu mai reprezinta neaparat primul punct de contact al utilizatorului cu afacerea ta. Insa, in continuare, e o pagina de reper pentru majoritatea oamenilor si pentru motoarele de cautare.
Folosind un video de prezentare aici te poti asigura ca imbunatatesti timpul petrecut pe site si atragi atentia vizitatorilor.
Iti recomand sa creezi un video de prezentare in care vorbesti tu sau iti prezinti site-ul si echipa, pentru a declansa incredere si a demonstra ca in spate exista oameni capabili sa ii ajute cu ceea ce au nevoie.
9. Foloseste video pe blog
Video-ul folosit in articolele din blog functioneaza, la fel, ca un carlig pentru captarea atentiei oamenilor.
Daca nu stiai, timpul petrecut pe site si numarul de pagini vizitate reprezinta un factor important in SEO. Cu cat oamenii par mai interesati si stau mai mult, cercetand si alte pagini, cu atat Google te va plasa mai sus in pagina cu rezultate.
Si iti amintesti, mai sus ti-am spus ca din ce in ce mai multi ar prefera sa vizioneze un video, in loc sa citeasca un articol foarte lung. Asadar, combina-le.
Fa video-uri pe baza articolelor tale (si viceversa) si plaseaza-le pe ambele in blog. Asa oferi oamenilor posibilitatea de a alege sa consume continutul in forma pe care si-o doresc singuri. Iar asta inseamna o experienta mai buna pentru ei 🙂 .
Citeste si: Cum Sa Iti Optimizezi Video-urile Pentru Orice Canal
Astazi am discutat despre 9 moduri in care sa iti cresti vanzarile cu video, incepand de la canalul de YouTube si pana la diverse moduri de folosire a materialelor video in site.
Alege cu atentie video-urile folosite:
- prezentarile (de produs, echipa, turul biroului / depozitului) sunt potrivite pentru a atrage trafic
- video-urile educationale au rol major in captarea de lead-uri
- comparatiile de produs, tutorialele si video-urile demo influenteaza cel mai bine vanzarea.
Daca vrei sa inveti strategia completa pentru a-ti creste vanzarile, mai usor si mai rapid, cere acces la Cursul Content Marketing: Vinde de 10x mai simplu.
Este un curs online, cu peste 60 de lectii video, foi de lucru si calendare; sunt informatii premium pentru piata romaneasca pe care, daca le aplici, cu siguranta iti cresti vanzarile.
Tu cum folosesti video-ul in strategia ta?
- Concurs pe Facebook – Sfaturi si idei pentru o strategie de succes - aprilie 22, 2019
- Mituri despre SEO, Optimizare si Link Building - martie 20, 2019
- Cum atragi backlink-uri tari pe nisele „plictisitoare” - februarie 19, 2019