Elemente importante intr-un Landing Page care trebuie testate

Un Landing Page este biletul prin care poti converti si transforma traficul de pe site-ul tau in potentiali clienti. Crearea unui site complet functional necesita timp, bani si resurse semnificative. Dar atunci cand ai terminat, care este urmatorul pas?

Anunturile PPC, marketingul prin e-mail si retelele sociale ar trebui sa fie in topul listei – dar ce se intampla dupa ce vizitatorii dau click pe anuntul PPC sau o oferta pe care o ai in social media si sunt indreptati catre pagina de destinatie a companiei tale?

Odata ce acestia ajung pe Landing Page-ul tau trebuie sa ii convertesti in lead-uri. Ai doar opt secunde pentru a atrage atentia publicului. Pentru a determina ce combinatie de elemente de pe Landing Page are cel mai mare succes in ceea ce priveste conversia potentialilor clienti, toti marketerii ar trebui sa experimenteze A/B Testing.

Aceasta practica a ajutat multi marketeri sa invete la ce raspunde cel mai bine publicului tinta si continua sa fie cel mai eficient mod de a imbunatati ratele de conversie. Testarea A/B a unui Landing Page este o modalitate excelenta de a  imbunatati aceasta pagina.

Care elemente dintr-un Landing Page ar trebui testate

Headline

Titlul este unul dintre primele elemente pe care vizitatorii le vor vedea atunci cand vor ajunge pe pagina, deci are sens sa testezi acest element. De asemenea, contribuie la crearea primei impresii importante pentru publicul tinta – vor sta si vor vedea ce oferi sau vor iesi si nu se vor mai intoarce ?  Un titlu care nu atrage imediat atentia publicului poate sa-ti ucida rata de conversie si sa faca tot timpul, banii si efortul pe care i-ai investit sa fie degeaba.

CTA (Call to action)

Pagina de destinatie poate fi creativa, unica si profesionala, dar aceasta nu garanteaza conversiile. Totusi, trebuie sa iti ghidezi publicul fata de actiunea dorita: butonul CTA.

Cel mai important element dintr-o pagina este CTA-ul, deoarece un user trebuie sa faca click pentru a valorifica oferta. Dimensiunea, culoarea si pozitionarea butonului, plus cate CTA-uri trebuie incluse, toate joaca un rol important, astfel incat trebuie sa atraga atentia.

  Cresterea ratei de conversie dupa testare CTA (varianta B)

ghid email marketing
Solutia la care ai visat este aici

Inscrie-te pentru a castiga

Secretele vanzarilor prin email marketing


Imagini versus Video

Imaginile sunt importante pentru un site sau un Landing Page, dar videoclipurile pot fi chiar mai bune la convingerea clientilor de a converti. Persoanele care urmaresc un videoclip despre produsul tau, sunt cu 85% mai predispuse de a cumpara.

Daca inca nu ai testat imagini versus video-uri de pe Landingul tau, este posibil sa nu ai la fel de multe conversii. Includerea videoclipului este o modalitate de a oferi o descriere mai detaliata a produsului sau serviciului tau, precum si o modalitate de a angrena vizitatorii intr-o perioada mai lunga de timp pe pagina ta. Desigur, video-ul pentru produsul tau  trebuie sa fie convingator si de inalta calitate.

Citeste si: 8 Greseli Pe Care Le Fac Incepatorii Cu A/B Testing

Formulare de contact

Cand iti proiectezi pagina de destinatie poate fi dificil sa te decizi de cate campuri este nevoie intr-un formular.

Acesta poate fi unul dintre cele mai importante aspecte din pagina deoarece, fireste, oamenii vor sa-si protejeze informatiile personale ori de cate ori este posibil si o vor preda numai atunci cand decid ca valoarea ofertei merita.

Un formular cu prea multe campuri poate fi descurajator si s-ar putea sa ii sperie pe potentialii clienti.  Prin urmare, testarea A/B cu privire la cate campuri sa fie utilizate si ce fel de informatii soliciti, este cruciala.

Multi comercianti nu doresc sa renunte la informatii valoroase despre clienti, asa ca creeaza un formular cu toate campurile pe care le doresti si apoi testeaza-l eliminand mai intai un camp, apoi doua, apoi trei, etc. De asemenea, poti incerca sa raspandesti numarul de campuri pe mai multe pagini, de exemplu, doua campuri de pe prima pagina si alte trei pe a doua pagina.

Testeaza Layout-ul

Creeaza mai multe variante de pagini si utilizeaza versiunea performanta pentru a efectua mai multe teste split.


Design minimalist

Un Landing Page nu ar trebui sa distraga atentia, permitand vizitatorului sa identifice oferta imediat dupa sosire. Un Heading simplu si apoi un sub-heading care explica faptul ca primesti o incercare fara risc de 30 de zile (sau alta oferta pe care doresti sa o promovezi). Un formular simplu cu doua campuri ( nume si e-mail) este tot ceea ce este necesar pentru a incepe procesul.

Nu exista nicio grafica prea extravaganta sau paragrafe lungi de citit. Cineva care ajunge pe aceasta pagina intelege oferta in cateva secunde. Experimenteaza diferite aspecte pentru a afla ce functioneaza cel mai bine. Acest lucru nu inseamna ca un design simplist va converti in mod automat mai bine pentru afacerea ta. Acesta este doar un element care trebuie testat.


Pret vizibil

Multi asa-numiti experti iti vor spune ca nu ar trebui sa dezvalui pretul tau inainte de a obtine un lead. In timp ce acest lucru ar putea functiona bine pentru unele intreprinderi, nu inseamna ca poate fi neaparat si cazul tau. De fapt, multe companii fac ca preturile lor sa fie usor accesibile vizitatorilor. Asa ca testeaza si asta, si vezi daca afisarea pretului face diferenta sau nu.

Citeste si: Cresterea Ratei De Conversie Prin A/B Testing

Instrumente pentru testare: Hotjar

Tehnologia Heatmapping iti permite sa vezi o reprezentare vizuala a datelor. Heatmaps sunt mai degraba o abordare stiintifica pentru testarea A/B decat alegerea pur si simplu pentru a schimba un element (de exemplu, alinierea formularului).

Teste care le poti face cu ajutorul acestui instrument:

  1. Testul Link

Problema: Vizitatorii vor da de multe ori click pe elementele din paginile tale care nu sunt link-uri.

Incepe sa cauti imagini, titluri sau forme grafice care au o multime de activitati de tip click. Este important sa descoperi aceste probleme, deoarece acestea pot duce la abandonarea de catre vizitatori a site-ului tau

  1.  Testul de distragere

Problema: unele elemente dintr-o pagina pot distrage atentia vizitatorilor daca nu sunt relevante

Este incredibil de usor sa-i distragi pe vizitatori de ceea ce cauta si de a-si atinge scopul, cum ar fi plasarea unei comenzi. Poti observa acest comportament in Hotjar Move Heatmaps cand activitatea cursorului este raspandita pe toata pagina, in loc sa se concentreze asupra mesajelor cheie ale paginilor si sa apeleze la actiuni (cum ar fi butoane si linkuri).

  1. Testul de informatie

    Problema: vizitatorii cauta informatii care lipsesc pe paginile tale

Poti detecta acest comportament pe pagini utilizand Hotjar Heatmaps. Tiparele sunt o densitate mare de miscari, clicuri intr-o zona foarte mica sau derulare mare pana la sfarsitul paginii, (vizitatorii au ajuns la sfarsitul paginii si continua sa caute) fara nicio activitate de click. Identificarea si adaugarea informatiilor care lipsesc vor avea un impact mare asupra ratelor de conversie a vizitatorilor si a obiectivelor de conversie.

 

Exista intotdeauna loc de imbunatatiri, iar testarea A/B iti permite sa imbunatatesti performantele si ratele de conversie ale paginilor tale de destinatie. Cei care ignora testarea pe scara larga sunt lipsiti de cresterea numarului de clienti, de vanzari si de venituri.

Daca esti multumit de performanta curenta a paginilor tale de destinatie, iti afecteaza afacerea mai mult decat ai putea crede. Exista o multime de informatii disponibile despre cele mai bune practici din pagina de destinatie, insa, in mod sincer, ceea ce functioneaza pentru o afacere nu este garantat sa functioneze pentru altcineva.

Daca esti serios cu privire la performanta marketingului tau online, vei dori sa testezi practic fiecare element din paginile de destinatie existente, pentru a determina ce raspunde cel mai bine publicului tau tinta. Daca inca nu esti sigur cum sa faci asta venim noi in ajutorul tau cu super serviciile Silkweb, acum poti castiga mai mult trafic si iti poti transforma site-ul intr-un adevarat agent de vanzari cu ajutorul serviciului de optimizare a ratei de conversie creat special pentru tine.

Adriana Tar

Adriana Tar

Marketing Specialist at Silkweb
Adriana Tar

Latest posts by Adriana Tar (see all)

Comments

comments