La inceput, cel mai vanat, cel mai pretuit de catre site-uri si proprietarii lor, a fost traficul. Insa ce conteaza ca milioane de oameni iti viziteaza site-ul daca niciunul dintre ei nu converteste?

Indiferent ca vorbim de o vanzare, un lead, o inscriere la un eveniment, o pre-comanda, conversiile sunt sau ar trebui sa fie astazi principala ta tinta.

Evident, traficul e inca important, insa nu e de ajuns sa investesti doar pana ii aduci pe oameni in magazinul tau. Odata ce ajung aici, site-ul tau trebuie sa joace rolul unui agent de vanzari foarte bine pregatit si sa invite explicit la actiune.

In acest moment intervine optimizarea ratei de conversie (CRO), strategie care te ajuta sa iti cresti vanzarile, baza de lead-uri, sa devii un brand prin cresterea popularitatii si sa iti faci un nume sonor, cu impact in randul concurentilor tai.

Beneficiile sunt clare, insa intrebarea care cu siguranta se invarte acum prin mintea ta e cat de mult ar trebui sa investesti in CRO, pentru a te bucura de rezultate, fara sa iti faci gaura in buget.

Astazi vom discuta despre costurile actiunilor de optimizarea conversiilor (CRO), in ce actiuni si instrumente investesti, la modul concret si care este locul acestei strategii in cadrul eforturilor de marketing pe care le depui pentru dezvoltarea afacerii tale online.

De ce ar trebui sa iti pese de optimizarea ratei de conversie?

Da, sunt foarte constient ca nu e de ajuns sa iti spun cate lucruri bune iti poate aduce CRO pentru a te convinge ca si merita sa investesti bani in asa ceva.

Prin urmare, voi incerca sa iti explic ce ai de pierdut, daca nu o faci. Foarte probabil, in acest moment platesti pentru a avea trafic in site – faci SEO sau platesti o agentie sa se ocupe de pozitiile naturale in Google, folosesti instrumente PPC precum Google AdWords sau Facebook Ads, trimiti email-uri regulat catre consumatorii tai etc.

Dar imi permiti sa te intreb, care este rata ta de recuperare a investitiei in aceste strategii de marketing? Cati bani investiti in trafic raman doar trafic si nu ii recastigi? Ce sume cheltui inutil doar pentru a aduce oamenii pana la “usa” magazinului tau online, pentru ca, de acolo sa faca un bounce rate mai mare decat tine?

[Curs video] Content Marketing 

Vinde De 10X Mai Simplu - Descarca ghidul gratuit

Fara CRO, pe langa faptul ca pierzi bani pe care, de altfel, i-ai putea salva, pierzi timp, resurse umane si increderea unor potentiali clienti.

De ce ar trebui sa cheltui bani pentru CRO?

Toata lumea stie ca timpul si banii sunt vitale pentru orice campanie de marketing online SI pentru cresterea unui business online de succes. Acestea sunt si mai importante cand vine vorba de CRO, din moment ce strategia functioneaza pe principiul atragerii traficului si ghidarii acestuia prin diferite palnii de vanzari, in functie de tipologia clientului si specificul afacerii.

Pentru a realiza acest proces, investesti in urmatoarele elemente:

  • Crearea unui continut valoros, de calitate
  • Optimizarea butoanelor de call-to-action
  • Imbunatatirea structurii site-ului tau pentru o navigare intuitiva, consistenta
  • Identificarea si comunicarea propunerii unice de vanzare
  • Optimizarea procesului de checkout

La nivel primar, acestea se traduc in folosirea a trei instrumente: web analytics, A/B Testing si creativitate. Fiecare dintre acestea, costa, fie bani, fie timp, fie ambele.

Citeste: Cum alegi cel mai bun buton de actiune

Cat de mult ar trebui sa investesti in optimizarea ratei de conversie?

Cand te gandesti cat sa platesti si in ce instrumente sau servicii de CRO sa investesti, gandeste-te mai intai la ROI.

De exemplu, sa zicem ca ai un landing page cu rata de conversie de 1%. Contrar a ceea ce cred multi, solutia nu este sa cresti traficul in landing.

Da, poti sa platesti pentru a face SEO si a atrage oamenii din motoarele de cautare in paginile de produs sau serviciu, insa daca pagina in care aterizeaza se incarca incet, lipseste butonul de call-to-action sau sunt prea multe butoane, informatia este lipsita de valoare si prea multa / prea putina, nu exista o dovada de credibilitate etc., nu vor converti.

E adevarat ca optimizarea ratei de conversie merge mana in mana cu SEO, insa nu isi pot lua locul una celeilalte. Daca alegi sa investesti si intr-un instrument de marketing automation, de A/B testing sau servicii CRO, ai sansa sa cresti rata de conversie in landing-ul respectiv si pana la 10% si chiar mai mult.rata-conversie-landing-page

Citeste si: 10 Motive Pentru Care Ai O Rata De Conversie Mica

Unul dintre obiectivele optimizarii conversiilor este acela de a reduce costul de achizitie a unui nou client. Cu alte cuvinte, cand investesti in CRO nu platesti in plus pentru a atrage noi potentiali clienti, cu, care nu ai mai interactionat pana acum niciodata si nu te cunosc, ci potentiali clienti ce, atunci cand iti aud numele, stiu ca este vorba de firma ta si nu de vreun competitor. Acestia sunt oameni pentru atragerea carora ai platit deja prin alte campanii de marketing. Poti recupera acei bani.

Costurile necesare pentru CRO depind insa in mare masura si de serviciile pe care le alegi. Ce vreau sa spun cu asta? Exista 4 tipuri generale de servicii:

1. Audit asupra site-ului tau

Serviciile de audit pentru optimizarea conversiilor depind de agentia sau persoana angajata. Unii au cost pe ora, altii iti cer un pret fix pentru intregul audit. Practic, vei primi un document cu analiza situatiei actuale a site-ului tau si sugestii de optimizare a conversiilor, pe baza bunelor practici din domeniu. Dupa cum poti observa, marele dezavantaj este ca trebuie sa investesti mai departe tot banii si timpul tau pentru a pune in practica sugestiile primite.

2. Construirea landing page-urilor

Daca ai un site nou si nu ai landing page-uri, specialistii optimizarea conversiilor se pot ocupa de construirea unora potrivite cu design-ul si mesajul de ansamblu transmis de catre site-ul tau.

Inainte sa se intample acest lucru, furnizorul tau de servicii va realiza o analiza asupra pietei tale pentru a intelege cine este audienta targetata. Apoi va crea un continut potrivit, va construi pagina si se va asigura ca functioneaza la parametri optimi.

3. Optimizarea landing page-urilor

ab-test-landing-page

Daca site-ul tau functioneaza de ceva vreme si ai deja landing page-uri, poti alege sa le optimizezi pentru a atinge potentialul maxim de conversie. Aceste servicii incep cu un audit asupra landing-urilor, sugestii de optimizare, optimizarea propriu-zisa si testare, pentru a urmari performanta diferitelor versiuni ale paginilor.

4. Pachet complet de optimizare

Acest tip de servicii includ optimizarea intregului tau site, testare, monitorizare si implementarea a diverse schimbari pentru ca site-ul tau sa se transforme in agentul de vanzari despre care vorbeam la inceput. Dupa cum probabil te astepti, aceste pachete tind sa fie cele mai scumpe insa te asigur, merita.

Si noi la SilkWeb facem optimizarea ratei de conversie si investim mai mult decat media. Folosim anumite instrumente care, desi sunt scumpe, ne permit sa intretinem o relatie mai buna cu clientii nostri, sa obtinem mai multe conversii, sa cream landing page-uri usor de testat si optimizat.

Si noi platim pentru web analytics si A/B testing. Insa in ceea ce priveste creativitatea, avem specialisti CRO si copywriteri care se ocupa de tot ceea ce inseamna mesaje de marketing.

La fel cum ne ocupam de optimizarea site-urilor noastre, ne vom ocupa si de optimizarea ratei de conversie a site-ului tau daca alegi serviciile noastre CRO – un pachet complet de optimizare.

Citeste si: Cum Construiesti Inteligent O Palnie de Vanzari

Optimizarea ratei de conversie iti poate oferi o multime de beneficii, daca alegi solutiile si serviciile potrivite. Si daca iti doresti mai multa flexibilitate, mai mult timp pentru a te ocupa de sarcinile legate de cresterea afacerii tale pe care doar tu, personal, le poti face, e momentul sa iei serios in considerare servicii externe de optimizare a ratei de conversie.

Uite si un mic sfat. In situatia in care bugetul actual iti permite prea putina libertate de miscare, iti recomand sa investesti mai intai in SEO (pentru a atrage trafic) si dupa ce ajungi sa ai un volum serios de trafic, sa iti dedici o parte din buget pentru CRO.

Vrei libertatea de a-ti creste business-ul? Contacteaza-ne si vei descoperi ce facem pentru a-ti optimiza rata de conversie, care sunt beneficiile pe care ti le oferim si care este costul pachetului tau complet de optimizare.

Follow me

Cosmin Daraban

GM at SilkWEB
17 ani experienta online
Din 2005 CEO & Cofondator SilkWEB & Gomag.
Scriu din experienta despre marketing in ecommerce,
optimizare rata de conversie, crestere trafic si vanzari (SEO, SEM & UX)
Implicat in lansarea si dezvoltarea a peste 300 de magazine online din nise diferite.
Follow me

Comments

comments