Stiu, ai nevoie sa directionezi clientii spre magazinul tau online, sa cresti rata de conversie, sa cresti notorietatea brandului tau si sa lansezi cu succes produse sau servicii noi.

Iar daca vrei sa ajungi la clienti pentru a comunica intr-un mod personal, trebuie sa mergi spre locul unde aproape toata lumea are un profil virtual: Facebook. Pana la urma este un canal gratuit care iti permite sa iti supraveghezi atat publicul tinta cat si competitorii.

Exista peste 1.5 miliarde de conturi Facebook la nivel global si peste 8 milioane de utilizatori inregistrati doar in Romania. Prin urmare, este o piata uriasa care are nevoie doar de instrumentele potrivite de marketing pentru a-ti raspunde pozitiv tie.

Cand vrei sa te promovezi pe Facebook, trebuie sa intelegi psihologia si tiparul comportamental al clientilor tai, pe aceasta retea. In general, oamenii nu folosesc Facebook pentru a cumpara sau a vinde produse ci pentru a se conecta cu prietenii, pentru a-si urmari interesele si pentru a fi la curent cu cele mai noi stiri/evenimente din toata lumea. Reteaua este locul unde isi lasa garda jos pentru ca, nu-i asa, atunci cand te simti in siguranta, inconjurat de prieteni si persoane in care ai incredere (virtual vorbind), nu mai ai tendinta sa fii in alerta.

Facebook, la nivel primar, este un loc unde oamenii nu vin pregatiti sa cumpere, spre deosebire de Google. Principalul sau avantaj este notorietatea pe care ti-o asigura in fata clientilor si posibilitatea de a comunica activ cu acestia. Si, al doilea avantaj, este serviciul de reclama platita, Facebook Ads, pentru promovarea postarilor si indeplinirea anumitor obiective setate.

Si, daca tot am ajuns la Facebook Ads, exista un aspect definitoriu pe care trebuie sa il intelegi: Facebook Ads face parte din strategia de Social Media Marketing, dar nu este intreaga strategie de Social Media Marketing. Aceasta este marea greseala pe care o fac multi proprietari de afaceri online: folosesc doar Facebook Ads pentru a se promova, in timp ce pe pagina firmei bate vantul. Corect, reclamele platite directioneaza audienta targetata spre obiectivul final, fie ca este vorba de site sau pagina de Facebook a afacerii tale.

Dar, odata ajunsi pe pagina si devenind fani, nu uita ca trebuie sa iti tii audienta aproape. Dupa ce iti creezi o comunitate provenita prin postari promovate si reclame platite, greul de-abia incepe. Daca nu postezi regulat continut interesant pentru acestia, care sa ii determine sa socializeze cu tine si cu ceilalti fani din comunitate, vor pleca imediat.

In cazul in care ai uitat sau nu ai aflat pana acum, nu numarul like-urilor conteaza. Degeaba ai tone de like-uri la pagina, deoarece Facebook iti va afisa postarile si mesajele doar in fata a aproximativ 2-6% dintre fani (un procent extrem de mic). Plus ca, surpriza, Facebook sterge constant conturile inactive, fapt ce duce tot la o scadere, dramatica sau nu, a numarului de like-uri la pagina (veste foarte neplacuta pentru cei care obisnuiau pana acum sa cumpere like-uri).

In principiu, pentru a-i indruma pe clienti spre pagina ta de Facebook si a obtine conversii, trebuie sa devii o parte a intereselor lor. Cu alte cuvinte sa te aliniezi preferintelor exprimate, tipului de limbaj si timpului de postare si sa iti mulezi strategia de marketing conform cu nevoile si dorintele lor.

Citeste si: Cum Te Identifici Tu In Social Media

De aceea, este extrem de important sa identifici profilul clientului ideal (Buyer Persona) si sa iti segmentezi publicul in functie de diferite criterii: locatie, varsta, sex, istoric in site si pe pagina, interese etc. Daca reusesti sa cunosti fiecare tipar in parte, reusesti si sa ii convingi sa realizeze conversia dorita. Segmentele de public sunt utile si pentru strategia pe social marketing dar si pentru campaniile PPC cu Facebook Ads.

locatii facebook ads

Nu uita ca audienta ta este formata din oameni, indivizi care au nevoi si dorinte, simt o gama extrem de variata de emotii si iau decizii de cumparare in functie de acestea. Chiar daca iti doresti cu ardoare sa vinzi, trebuie sa fii constient ca, mai intai, trebuie sa creezi o relatie cu fiecare om din cadrul audientei tale.

Este necesar sa te prezinti, sa ii oferi un nume, o dovada a existentei afacerii tale, sa ii prezinti beneficiile pe care le oferi, sa ii arati care este plusul de valoare care te diferentiaza de competitorii tai si sa il educi prin materiale interesante si inspiratoare. Nu poti sa-i spui doar “cumpara” si sa te astepti la conversii si gramezi de bani.

Aceste elemente obligatorii pe care le-am prezentat mai sus sunt doar putin dezvoltate intr-un ad (spatiul nu iti permite sa te intinzi prea mult), asadar pagina ta de Facebook ar trebui sa fie locul in care sa testezi postarile, sa mentii interesul fanilor si sa ii educi pentru a-i determina sa ajunga in site.

Iar cand vine vorba de postarile pe Facebook, ar fi ideal sa ramana relevante pentru afacerea ta. Am mentionat de fiecare data ca imaginile si videoclipurile cu pisici, bebelusi sau citate motivationale, in principiu, nu au treaba cu promovarea unui business. Ei, da, daca afacerea ta este un pet shop, un cabinet de medicina veterinara, un salon pentru ingrijirea animalelor de companie etc., pisicile, cateii, hamsterii si alte animale sunt ambasadorii perfecti pentru brandul tau. Dar, de exemplu, daca vinzi produse de cosmetica, piese auto, produse electronice si electrocasnice etc., ce legatura au animalele/bebelusii/citatele cu afacerea ta?

In loc sa apelezi la ceva ce face toata lumea, pune-ti creativitatea si imaginatia la incercare si creeaza postari atragatoare, amuzante (daca se preteaza afacerii tale), virale, care sa aiba legatura cu afacerea ta si sa ramana intiparite mult timp in mintea fanilor tai. Iti garantez, o astfel de postare iti va aduce mai multa notorietate si mai multi clienti comparativ cu strict folosirea Facebook Ads, a unor reclame care, poate nici nu sunt optimizate.

Citeste si: Aportul Facebook Asupra Vanzarilor Online

Nu iti lasa audienta sa te abandoneze, odata ce ti-a dat like paginii de Facebook. Oamenii au nevoie sa interactioneze si sa simta ca exista o fiinta umana in spatele numelui afacerii tale, care comunica activ cu ei, le raspunde la mesaje si comentarii si este interesata sa ii mentina curiosi.

Asadar, deschide tu conversatia, construieste relatii bazate pe incredere si reciprocitate si concentreaza-ti eforturile pe dezvoltarea unei baze de fani si urmaritori loiali, o adevarata comunitate fidela brandului tau.

Te asigur, situatia incepe sa devina mai relaxata atunci cand iti creezi o comunitate destul de mare, ai activitate si fanii incep sa se implice activ pe pagina ta. Cu cat esti mai cunoscut, cu atat te vor mai multi iar fanii vor incepe sa vina in mod organic, chiar si fara Facebook Ads, postari sponsorizate sau concursuri.

Trebuie doar sa postezi regulat. Atunci cand fanii loiali dau peste aceleasi postari, la un moment dat devin frustrati deoarece isi depun interesul de a te cauta iar tu nu le oferi nimic valoros pe care sa il consume.

Repet, este absolut necesar sa ai activitate constanta pe pagina iar daca ai un anumit orar al postarilor, pe cat se poate, respecta-l. In acest fel, fanii tai sunt obisnuiti ca la ora cutare va aparea o postare noua si interesanta pe pagina si, chiar daca nu le apare in news feed, te vor cauta benevol.

Mai mult decat sa incerci sa vinzi pe Facebook prin intermediul Facebook Ads, parcurge intregul proces de prezentare a firmei, educare a clientilor, promovare a postarilor, reclame platite si, dupa ce obtii o baza de fani loiali brandului tau, doar atunci vei avea conversii multiple si repetate, realizate de catre fanii tai.

Afacerile online care realizeaza corect Social Media Marketing, incluzand Facebook Ads, postari constante, organizarea de concursuri sau alte metode de animare a paginii, au cele mai mari sanse de a directiona fanii spre site, loc in care este mai usor sa ii controlezi pentru a determina conversii.

Foloseste Facebook Ads dar completeaza-ti eforturile de promovare printr-o activitate constanta si relevanta pe pagina afacerii tale.

Daca ti-a placut acest articol, te invit sa ii dai share iar daca ai anumite nelamuriri sau o opinie despre articolul de fata, te rog sa imi spui in comentarii.

Citeste si:

Cosmin Daraban

Comments

comments