Oh, exista multa informatie pe Google legata de SEO si link-uri. Stiu, in functie de ce citesti, ai putea sa fii ingrozit ca vei fi penalizat doar daca te gandesti la optimizare sau ramai in ceata, pentru ca totul se bate in cap si expertii nu par sa se hotarasca ce trebuie facut cu SEO si ce nu.
Una dintre intrebarile pe care le primim des la SilkWeb este legata de textele ancora si de bunele practici recente ce te feresc de penalizari si te pastreaza in gratiile Google.
Prin urmare, astazi am hotarat sa oferim un raspuns clar, o data pentru totdeauna (sau pana se schimba regulile Google) la intrebarea cum folosesti textele ancora intr-o lume post Penguin.
Sa nu uitam ca acesta ruleaza acum in timp real si penalizeaza doar paginile in care gaseste nereguli, nu intregul site. Pentru mai multe detalii, te invit sa citesti Google Lanseaza Penguin Update In Timp Real.
Cateva lucruri de lamurit despre textele ancora
Textele ancora, dupa cum bine stii, sunt cuvintele vizibile, pe care poti da click, ce leaga o pagina de alta. Corect, textele ancora sunt cuvintele cu albastru de mai sus.
Exista 5 termeni comuni folositi de comunitatea SEO pentru a diferentia tipurile de texte ancora:
- Texte ancora de marca – numele firmei tale, brandul produselor tale sau extensii ale acestui brand
- Potrivire exacta – cand hyperlink-ul spre site-ul tau este exact pe cuvantul cheie targetat. Desi este important sa-i semnalizezi lui Google ce cuvinte cheie ar trebui asociate cu afacerea ta, prea multe texte ancora formate din exact cuvintele cheie targetate iti vor afecta negativ pozitia.
- Potrivire partiala – cand textul ancora cuprinde, printre altele, si cuvantul cheie targetat
- Link-uri goale – cand textul ancora este un URL, exact asa cum apare in browser
- Generice – cand textul ancora este un cuvant sau o fraza generala ce nu include si cuvantul cheie targetat (citeste mai mult, afla detalii, aici, acest site etc.)
- Cuvinte cheie LSI (Indexare Semantica Latenta) – textul ancora este sinonim sau in stransa legatura cu cuvantul cheie targetat
Practic, robotii motoarelor de cautare se folosesc de textele ancora pentru a-si da seama despre ce este vorba in pagina catre care trimite link-ul / pe ce cuvinte cheie sa o rankeze.
Pare simplu nu-i asa? Dar ce parere ai avea daca, dupa explicatia de mai sus, oricine ar putea sa rankeze site-ul SilkWeb, sa zicem pe cuvantul cheie “zapada artificiala”?
Dupa cum iti dai seama, modul in care Google opera inainte lasa usa larg deschisa spammer-ilor iar pozitiile erau foarte usor de manipulat.
Odata cu aparitia Google Penguin, lucrurile au devenit mult mai restrictive. De aici pana la a considera ca textele ancora au nevoie de o anumita proportie in text pentru a te feri de penalizari si pana la neintelegeri intre specialistii SEO a fost doar un pas.
La un moment dat a aparut o “formula magica” pentru proportia corecta de cuvinte cheie in site, ce iti promitea un profil de link-uri “natural”:
- 20% textele ancora de marca
- 20% link-uri goale
- 10% numele proprietarului site-ului
- 10% ancore generice
- 35% cuvinte cheie LSI
- 5% cuvinte cheie de vanzare
Sincer, mi se pare chiar dificil sa faci atata matematica pentru fiecare bucata de continut pe care o creezi, pentru a ajunge la proportiile potrivite cand acest aspect al SEO se numara printre cele mai simple din intregul pachet. Pentru ca da, considera ca textele ancora au ramas un factor de rankare luat in seama de Google, impreuna cu ceilalti peste 200 de factori.
Asadar, cum folosesti textele ancora intr-o lume post Penguin?
Raspunsul: Textele ancora trebuie sa se bazeze pe tipul de link.
Practic, tot ce trebuie sa faci este sa construiesti link-uri in modul in care sunt intentionate sa functioneze. Hai sa vedem impreuna cateva exemple:
1. Link-uri de profil
Tip de link: brand, link-uri goale
Nu ezita sa iti creezi un profil pe orice site unde ai posibilitatea (intr-un blog, intr-un forum etc.). Insa chiar daca ai ocazia sa folosesti un alt tip de text ancora, rezista tentatiei.
Citeste si: SEO Pentru Utilizatorii Tai Si Link-uri De Call To Action
2. Comentarii in bloguri
Tip de link: link-uri goale, numele tau
Link-urile din comentarii sunt, indiscutabil, un subiect intors pe toate partile si fara nicio concluzie. Adevarul insa e undeva la mijloc: da, link-urile in comentariile din bloguri te pot ajuta in procesul de creare a profilului de backlink-uri insa doar daca sunt folosite in mod relevant si daca nu exagerezi.
In plus, proprietarii de bloguri mari, cu impact asupra industriei in care activezi, nu iti vor permite sa inserezi un link cu text ancora contextual, mai ales daca esti total pe langa subiect. Pe de alta parte, este posibil sa iti publice comentariul daca e un link gol relevant sau ai un link spre site-ul tau in campul pentru nume, din formularul de comentarii.
3. Contextual
Tip de link / text ancora: link gol, cuvinte generale, brand, numele tau, potrivire partiala
Link-urile contextuale ar trebui sa reprezinte majoritatea backlink-urilor din profilul tau, acestea fiind cele responsabile, in mare parte, pentru pozitia pe care o ocupi in Google.
Practic, exista doua tipuri de link-uri contextuale:
- Link-uri pe care chiar le obtii natural, pentru valoarea continutului din site-ul tau
- Link-uri pentru care muncesti sau platesti, din site-uri relevante, cu autoritate, in stransa legatura cu tema site-ului tau
Cand primesti un link natural, nu prea ai control asupra textului ancora folosit. In general, daca e vorba de un blog in care se scrie pe nisa ta sau presa, textele ancora sunt fie de marca, fie generice, fie link-uri goale.
In schimb, daca faci un guest post sau cumperi link-uri (de pe site-urile mentionate anterior) sfatul meu este sa te axezi pe texte ancora contextuale / potrivire partiala. De ce?
Pentru ca adaugarea de ancore pe brandul tau sau a link-urilor goala semnalizeaza clar un continut promotional! Eu stii asta, tu stii asta iar, cel mai important, Google e constient de aceasta situatie.
Textele ancora cu potrivire partiala se incadreaza mai natural in continut, nu intrerup experienta cititorului ci pastreaza citirea constanta.
Unde e continutul in aceasta ecuatie?
Utilizarea link-urilor cu texte ancore este doar prima jumatate a efortului tau. Pentru ca, atunci cand iti construiesti un profil de backlink-uri, trebuie sa te asiguri si ca trimiti utilizatorii spre continutul potrivit din site.
Sfatul meu este sa nu trimiti link-uri doar spre pagina de home ci sa variezi atat tipul de link-uri cat si paginile de destinatie, pentru a evita penalizarile. Daca vrei sa citesti mai multe despre profilul de backlink-uri, te invit sa citesti Link Building: Cele 10 Porunci si Bune Practici
In articolul de astazi ai descoperit cele mai recente bune practici privitoare la utilizarea textelor ancora, intr-o lume post Penguin. Accentul trebuie pus pe diversitate, relevanta pentru utilizator si un profil cat mai natural.
Nu uita ca lucrurile bune sunt facute cu masura: nu exagera cu optimizarea dar nici nu te culca pe o ureche, in speranta ca Google iti va oferi o pozitia buna chiar daca nu faci nimic.
Daca nu ai timp pentru a te ocupa de strategia de SEO pentru site-ul tau sau nu stii exact ce ai de facut, vrei sa eviti greselile ce duc la penalizari, serviciile noastre de SEO iti stau la dispozitie. Iti cream o strategie etica de SEO si ne implicam pe termen lung pentru a-ti duce site-ul pe pozitii foarte bune in Google.
- Concurs pe Facebook – Sfaturi si idei pentru o strategie de succes - aprilie 22, 2019
- Mituri despre SEO, Optimizare si Link Building - martie 20, 2019
- Cum atragi backlink-uri tari pe nisele „plictisitoare” - februarie 19, 2019