Aproximativ 7 minute timp de citire

E clar, conversia este principalul obiectiv al oricarui tip de afacere. Pentru a o stimula, apelezi la ghiduri, discount-uri, landing pages si tot felul de tipuri de continut convingator, pentru a transforma simplii vizitatori din site in lead-uri.

Pentru ca lead-urile sunt mai calificate sa faca o vanzare decat vizitatorii site-ului. Din pacate, desi investesc o multime de resurse in crearea de continut valoros, cei mai multi proprietari de site-uri ignora ceea ce se intampla imediat dupa conversie.

Si e pacat, pentru ca aici e momentul si locul in care landing page-ul tau moare…

nu iti lasa landing page-ul sa moara

Dar nu te ingrijora, exista un plan simplu prin care sa readuci valoarea landing page-ului la viata si sa incepi procesul de pregatire a lead-ului pentru vanzare.

Raspunsul consta in autorespondere, email-urile trimise automat ce sunt declansate de actiunea utilizatorului dar, mai ales, de modul in care alegi sa iti optimizezi mesajul pentru a-i oferi ceea ce doreste, pentru a incepe o conversatie si a-l surprinde, in mod placut.

Astazi vom discuta exact despre acest subiect si vei invata sa faci un pas potrivit catre potentialul client, prin setarea si optimizarea autoresponderelor.

1. Cum optimizezi autoresponderele: Ofera-le ceea ce doresc

Uite simplul adevar: oamenii nu iti ofera de bunavoie adresa de email pentru cat de minunat esti tu, firma sau produsele tale.

Nu, ei se aboneaza pentru ca le oferi ceva ce isi doresc, ceva ce e pentru ei, pentru propriul lor avantaj, fie ca este vorba de un ghid, o perioada de gratuitate, un cadou sau un discount.

Cea mai proasta miscare pe care o poti face dupa ce iti ofera adresa de email este sa te pui in calea ofertei tale, sa NU le dai ceea ce vor.

ghid email marketing
Solutia la care ai visat este aici

Inscrie-te pentru a castiga

Secretele vanzarilor prin email marketing

Stiu ca sfatul meu ti se poate parea inutil deoarece, pe bune, de ce ai face asa ceva, sa frustrezi consumatorul, insa ai putea fi mirat de cate business-uri cu volum chiar mare fac aceasta greseala.

De exemplu, poate ca nu oferi direct un link spre ghidul pe care il prezinti in landing page ci poate obligi vizitatorul sa treaca printr-o serie de pasi cu formulare peste formulare de completat (informatii pe care vrei sa le obtii pentru a crea un Buyer Persona cat mai fidel), inainte de a-i da acces la ghid. Si nu, chiar daca aceste informatii sunt importante pentru tine, acum nu e momentul potrivit sa i le ceri.

Sfatul meu este sa folosesti un autoresponder in care sa incluzi un link direct spre oferta ta valoroasa. Renunta la email-ul prin care ii ceri sa confirme abonarea, adauga-l direct in lista ta. Iar daca dupa 24 de ore lead-ul tau nu pare sa fi interactionat cu autoresponderul tau, ii mai poti trimite unul in care sa il inviti sa profite de oportunitate.

De asemenea, o alta modalitate prin care sa ii oferi ceea ce isi doreste este sa ii dai link-ul spre ebook sau discount sau orice, in pagina de multumire. Cu cat lead-ul are acces mai rapid la oferta ta, cu atat te va aprecia mai mult si, foarte important, isi va aminti numele tau.

Nu uita ca cea mai valoroasa resursa a lead-ului tau este timpul: nu ii pune rabdarea la incercare pentru ca adresa lui isi va pierde semnificatia – degeaba ii mai trimiti apoi email-uri cu produsele tale, acestea nu vor nici macar deschise.

Citeste si: Cum Te Asiguri Ca Oamenii Iti Citesc Email-urile

2. Fii tu cel care invita la conversatie

Oh, majoritatea autoresponderelor pe care le primesc pot fi de-a dreptul plictisitoare.

In general, conversatia pe email este doar pe o singura parte deoarece foarte multe afaceri uita ca in spatele ecranului nu se afla un robot, ci o fiinta umana. Ideea e ca mail-urile ce invita direct la conversatie au sanse nu doar sa fie citite ci si sa primeasca un raspuns.

Pare imposibil? Nu e deloc. Iata cateva sfaturi care te vor ajuta sa incepi o discutie cu lead-urile tale.

  • Scrie la fel cum vorbesti

Nu fa greseala de a crede ca cel mai bun mod prin care sa iti impresionezi noul lead este folosirea limbajului tehnic / profesional sau al jargonului. Nu fi formal; alege un ton cat mai prietenesc si uman.

Recomandarea mea este sa citesti pur si simplul textul autoresponderelor cu voce tare si sa vezi daca suna ca si o conversatie purtata 1 la 1. In general, merg pe ideea adresarii la persoana a II-a singular, deoarece consider ca lead-ul/clientul ar trebui sa aiba o senzatie de relaxare si incredere in tonul tau.

De asemenea, foloseste propozitii si cuvinte scurte, pentru a fi sigur ca mesajul tau este perceput clar de la prima citire.

  • Adreseaza intrebari

Creierul uman este astfel programat incat sa reactioneze automat la intrebari, prin cautarea sau furnizarea unui raspuns. Din punct de vedere neurologic, aceasta este o predilectie cognitiva cunoscuta sub numele de efectul Zeigarnik: oamenii intra intr-o stare de agitatie, nervozitate sau chiar depresie atunci cand nu ajung la o concluzie.

Conform unui studiu asupra marketing-ului de retentie, Retention Science au descoperit ca semnele de punctuatie in subiectul email-urilor au un impact foarte puternic asupra ratei de deschidere. Dintre acestea, semnul intrebarii are cea mai mare forta de persuasiune. Poti citi mai multe aici.

Personal, iti pot garanta ca adresarea de intrebari functioneaza eficient in email-urile pe care le trimitem la SilkWeb.

email-silkweb

  • Personalizeaza-ti email-urile (si asta merge mana in mana cu segmentarea)

Personalizarea la nivel avansat include micro si macro segmentarea bazei de date cu lead-uri, folosirea instrumentelor de marketing automation si aplicarea de tag-uri in functie de comportamentul si interesele lead-urilor in site, coordonarea ofertelor de vanzare cu aceste tag-uri, trimiterea de email-uri de recuperare cos precum si retargeting in si in afara site-ului.

Da, stiu, pare complicat insa in acest stadiu nu trebuie sa iti bati capul cu o personalizare atat de avansata.

Iti recomand totusi sa ai o platforma de marketing automation prin care sa identifici interesele fiecarui lead in parte si sa adaptezi autoresponderul la subiectul de care este interesat.

De asemenea, chiar daca unii marketerii considera ca adaugarea numelui lead-ului in formula de salut din inceputul mail-ului nu inseamna neaparat personalizare, te sfatuiesc sa adaugi un camp *FName* pentru ca utilizatorul sa simta ca lui ii este destinat email-ul.

neil-patel-email

  • Arata-i destinatarului ca esti interesat sa ii oferi ceea ce isi doreste

Altfel spus, nu vorbi in autoresponder doar despre tine. De exemplu, daca acesta sa aboneaza la blogul tau nu ii cere idei si subiecte sub formularea “spune-mi ce te-ar interesa sa citesti, pentru ca eu sa pot realiza doar articole interesante” ci, mai degraba “ mi-ar placea sa imi raspunzi la o simpla intrebare: De ce te-ai abonat la blogul nostru? Ce iti doresti sa inveti aici? Raspunsul tau va duce la crearea unui continut cat mai valoros pentru tine”.

Renunta la “eu”, “eu”, “noi” si concentreaza-te mai mult pe pronumele “tu”. Consumatorul trebuie sa simta ca el este cel mai important.

unbounce-mail

3. Fa-le o surpriza, oferindu-le ceva in plus

Cine nu iubeste cadourile? Petrecerile surpriza, cadourile neasteptate sau vestile bune ce apar brusc, dintr-odata sunt de o valoare inestimabila pentru fiecare dintre noi, in special atunci cand nu le prevedem aparitia.

Formula secreta spre succes e simpla: nu oferi doar valoare, ofera mai multa valoare decat toti ceilalti.

Aceasta tactica, aceea de a oferi un plus de valoare lead-urilor tale, duce la fidelizarea acestora, construieste un raport de incredere intre tine si lead si activeaza principiul reciprocitatii, prin depasirea asteptarilor.

De exemplu, daca lead-ul tau s-a abonat la blogul tau despre serviciile tale de consultanta in nutritie, ii poti oferi in autoresponderul de bun venit un link spre ultimul tau ghid cu sfaturi de nutritie, un link spre un tutorial pe subiect etc.

La SilkWeb folosim acest principiu oferindu-le tuturor celor care se aboneaza 3 surprize in email-ul de bun venit. Esti curios care sunt aceste 3 surprize? Aboneaza-te la blogul nostru chiar acum! 🙂

Citeste si: 10 Tipuri De Email Pe Care Ar Trebui Sa Le Trimiti Clientilor

Astazi ai descoperit cateva sugestii si tactici de optimizarea pentru autoresponderele de dupa conversie, dupa ce vizitatorul s-a transformat in lead, prin oferirea adresei sale de email.

Folosind un ton cat mai uman, adresand intrebari si oferind un plus de valoare inca de la inceputul relatiei voastre, ai sansa sa pregatesti lead-ul mai rapid pentru vanzare.

De-a lungul timpului, am realizat o multime de campanii de email marketing pentru peste 50 de clienti care au apelat la serviciile noastre. Daca vrei si tu autorespondere optimizate pentru afacerea ta si vrei sa aduci lead-urile mai aproape de vanzare, te asteptam la SilkWeb cu servicii specializate de email marketing.

Cosmin Daraban

CEO at Gomag
18 ani experienta online
Din 2005 CEO & Cofondator SilkWEB & Gomag.
Scriu din experienta despre marketing in ecommerce,
optimizare rata de conversie, crestere trafic si vanzari (SEO, SEM & UX)
Implicat in lansarea si dezvoltarea a peste 650 de magazine online din nise diferite.

Comments

comments