Aproximativ 4 minute timp de citire

Desi definitia poate parea putin simplista, un produs inseamna o solutie pentru o problema a clientului. La baza, asta se aplica pentru majoritatea produselor si serviciilor.

Prin urmare, site-ul este un instrument care rezolva o problema a clientului si poate fi definit drept un produs cu un ciclu de viata si o harta (a calatoriei consumatorului).

Am inceput direct cu modul in care iti poti privi site-ul drept un produs asadar cred ca ti-ai dat seama deja care este subiectul articolului de astazi.

Iti voi explica de ce ar trebui sa iti schimbi unghiul de vedere asupra website-ului tau astfel incat impactul acestuia sa fie mai puternic asupra utilizatorilor.

Ce fel de probleme rezolva un site?

Din punctul de vedere al clientului, acestea pot fi catalogate astfel:

  • Invatare – aici afla informatii despre produse sau servicii noi, stiri, tutoriale etc.
  • Interactiune – utilizatorii se pot folosi de anumite functii ale site-ului pentru a rezolva o problema sau un task (de exemplu, online banking, gestionare informatii etc.)
  • Tranzactie – aici cumpara produsele sau serviciile altora (de exemplu, magazin online)
  • Distribuire – utilizatorii pot impartasi cu altii informatii sau opinii (de exemplu, un site de review-uri)
  • Conectare – utilizatorii se pot intalni si pot discuta virtual cu alte persoane interesate de aceleasi subiecte (de exemplu, site-uri de socializare, dating etc.)

Din punctul tau de vedere, al furnizorului, site-ul este instrumentul prin care au loc interactiuni intre client si furnizor sau intre client si alti utilizatori. De cele mai multe ori, folosirea site-ului presupune un castig pentru furnizor, fie financiar, fie sub alta forma (feedback, reclama etc.).

Nu cred ca e ceva nou pentru tine pana aici asadar hai sa vedem ce diferenta o face faptul ca de acum inainte iti tratezi site-ul ca pe un produs.

Citeste si: [Video] Pozitionarea Produselor In Piata Cu Ajutorul Campaniilor PPC

Metoda de livrare (dezvoltare) a produsului cand creezi un site

strategia de livrare a unui site

  • Ideea – fiecare site porneste de la o idee, nu-i asa? Gandeste-te la ideea ta: cum il va ajuta pe client, cum va raspunde asteptarilor sale si cum iti va aduce valoare tie, furnizorului?
  • Strategia de produs – care este obiectivul general al lansarii site-ului, cum se integreaza cu celelalte elemente ale strategiei tale? Ce nevoi concrete au clientii si cum vor fi rezolvate acestea? Va trebui sa creezi un plan pentru a raspunde la toate aceste intrebari.
  • Planificarea produsului – ce isi doreste piata catre care vrei sa te adresezi?
  • Definirea produsului – ce ofera produsul tau? Ce functionalitati sau elemente trebuie sa aiba? Ce procese de business trebuie sa parcurgi pentru a ajunge la produsul potrivit?
  • Planificarea lansarii – cat timp are loc etapa dezvoltarii si design-ului, poti sa pregatesti un plan de implementare. In cazul site-ului, acest plan evidentiaza pasii pe care ii ai de facut pentru o lansare eficienta, inclusiv continutul (imagini, texte, video etc.) de care ai nevoie.
  • Lansare – la fel ca orice alt produs, site-ul trebuie lansat iar asta presuspune o campanie de marketing si comunicare pentru a-i anunta atat pe utilizatorii noi cat si pe cei existenti.
  • Gestiunea de zi cu zi – raportarea este o componenta cheie a managementului unui produs zi de zi, la fel de necesar si cand gestionezi un site. Daca iti tratezi site-ul ca pe un produs, nu doar ca vei fi curios sa vezi datele din spatele lui (Analytics) ci si te va ajuta sa iti setezi asteptarile si mindset-ul spre business si rezultatele financiare.

Foarte important!

ghid email marketing
Solutia la care ai visat este aici

Inscrie-te pentru a castiga

Secretele vanzarilor prin email marketing

Faptul ca il privesti ca pe un produs, te va face sa intelegi si de ce site-ul trebuie sa ramana relevant si actualizat pentru clienti.

Site-ul tau are un ciclu de viata si este afectat de sezonalitate, schimbarile economice, politice, culturale si obiceiurile de zi cu zi ale oamenilor. Cand intelegi acest lucru, atunci iti poti ajusta campaniile, comunicarea si previziunile financiare cat mai corect in functie de micro si macro mediu.

Citeste si: 365 zile de eCommerce: Despre sezonalitatea produselor

Pare greu? Nu e.

Majoritatea antreprenorilor pornesc la drum cu un mindset gresit sau prost format iar apoi renunta rapid cand vad ca nu e chiar asa cum se asteptau. Tu nu trebuie sa risti acelasi esec.

Priveste-ti din start site-ul ca pe un produs pe care il lansezi cu o campanie de zile mari, care are un ciclu de viata, suisuri si coborasuri dar pe care il poti controla in mod corect.

PS. Vrei mai multe materiale care sa te ajute sa pornesti cu dreptul intr-un business reusit? Inscrie-te in Academia de eCommerce!

Cosmin Daraban

CEO la Gomag
18 ani experienta online
Din 2005 CEO & Cofondator SilkWEB & Gomag.
Scriu din experienta despre marketing in ecommerce,
optimizare rata de conversie, crestere trafic si vanzari (SEO, SEM & UX)
Implicat in lansarea si dezvoltarea a peste 650 de magazine online din nise diferite.

Comments

comments