Aproximativ 5 minute timp de citire

In 21 martie, Google a decis sa ofere mai mult control asupra destinatiilor de plasare AdWords dupa ce un grup de branduri mari au incetat sa mai cumpere ad-uri datorita faptului ca acestea au fost afisate pe site-uri cu un continut extremist, ce ataca oamenii pe considerente de rasa, de gen, religioase sau alti factori. Vorbim de branduri precum Marks & Spencer, McDonald’s UK, Lloyds etc.

Adevarul este ca plasarea gresita a reclamelor PPC poate produce situatii oribile, unele amuzante dar in totalitate negative pentru brandul in cauza.

Fie ca vorbim de campanii pe Display, fie de Remarketing, amplasarea reclamei tale conteaza. Si ideea e ca nu iti iese tot timpul cum ai vrea tu. Cu AdWords, intra cine vrea, scapa cine poate (sau mai bine zis, ramane si castiga).

Orice tip de campanie ai realiza, e pacat sa nu folosesti la maximum optiunile pe care le ai la dispozitie cu Google AdWords. Cea mai importanta optiune in acest context? Alegerea site-urilor calificate ca si destinatii de plasare pentru reclamele tale.

Astazi vom discuta despre 3 tehnici prin care sa obtii mai mult control asupra destinatiilor de plasare pentru campaniile tale pe Display dar si cateva lucruri la care sa fii atent pentru ca rata de click sa fie cat de cat apropiata de rata de conversie a reclamelor.

Cum gasesti site-uri calificate ca si destinatii de plasare AdWords?

1. Foloseste Display Planner

Display Planner este un instrument pe care il poti folosi gratuit in contul tau AdWords. Il gasesti in “Tools”. Asadar, foloseste-l pentru a primi idei si sugestii de site-uri potrivite pentru plasarea reclamelor tale.

display-planner

Exista mai multe metode sa folosesti Display Planner insa cea mai simpla e sa introduci landing page-ul pregatit pentru campania ta in formularul afisat si sa dai click pe “Get placement ideas”. Aceasta actiune permite tool-ul sa crawleze pagina si sa genereze website-uri relevante pe baza continutului.

plasare-display

Odata ce descoperi site-urile potentiale unde iti poti afisa reclamele, da click pe acestea si evalueaza-le; vezi care se potrivesc cu specificul afacerii tale si unde ai mai mari sanse de conversie.

demografice-display

De exemplu, daca dai click pe oricare dintre site-urile recomandate iti este afisat reach-ul acestuia si informatii demografice despre cititori.

date-site-display

Pont! Poti folosi functia landing page din Display Planner pentru a cauta site-uri compatibile cu cele ale concurentilor tai. In loc sa inserezi un landing din site-ul tau foloseste una dintre paginile web ale competitiei si vezi daca gasesti oportunitati pentru tine.

O alta metoda prin care poti folosi Display Planner este sa cauti site-uri prin intermediul intereselor consumatorilor tai.

interes-display

La fel ca si mai sus, dupa ce ai selectat cateva categorii de interese, da click pe “Get placement ideas” iar Display Planner va genera o lista cu site-uri relevante pentru interesele adaugate.

rezultate-interes

Din nou, evalueaza optiunile afisate si fa-ti un tabel cu site-urile alese (foloseste Excel sau Google Sheets).

Citeste si: Campaniile Dynamic Search Ads – un must have in contul Adwords

2. Adauga exact site-urile pe care le vrei la plasare

Indiferent ca ai deja idei de site-uri potrivite cu specificul tau sau folosesti tabelul creat anterior cu ajutorul Display Planner, atunci cand iti creezi campania, adauga direct site-urile pe care le doresti la plasare.

site-display

3. Foloseste tool-uri de cautare a backlink-urilor

Foloseste tool-uri precum Open Site Explorer sau CognitiveSEO pentru a identifica backlink-urile concurentilor – site-urile cu link spre URL-urile lor. Apoi verifica daca acestea fac parte din Google Display Network cu ajutorul Display Planner. Daca apartin, atunci introdu-le ca destinatii de plasare pentru reclamele tale.

Utilizatorii care vad acum reclamele concurentilor tai le vor vedea pe ale tale.

4. Bonus – analizeaza performanta destinatiilor de plasare pe care le folosesti deja

Verifica performanta destinatiilor de plasare pe care le folosesti deja in campania ta. Daca faci deja campanii pe Display folosind plasarea automata (permiti serviciului de advertising sa selecteze singur destinatiile de plasare pe care algoritmul considera ca sunt potrivite), verifica raportul de performanta si fii atent la site-urile care iti aduc cele mai bune rezultate (afisari si click-uri).

Pentru a vedea raportul de performanta a destinatiilor de plasare mergi in Campaigns→ Display Network→ Placements.

Odata ce identifici cele mai performante site-uri, include-le in tabelul tau cu site-uri de targetat, deoarece au demonstrat deja ca iti pot genera trafic in site.

Citeste si: De Ce Reclamele Tale PPC Trimit Lead-uri Slabe

De ce sa alegi tu destinatiile de plasare AdWords?

Pentru ca, astfel, eviti situatii oribile date de alaturarea reclamelor tale la un continut nepotrivit. Destinatiile de plasare gresite iti pot distruge brandul si te pot arunca intr-o criza de imagine greu de controlat.

plasare-gresita

Google AdWords iti pune la dispozitie si o optiune de excludere a site-urilor in functie de categoria din care fac parte. Gasesti optiunea aceasta din Display Network→ +Targeting→ Campaign Exclusions→ Add campaign exclusions→ Site category options.

In lista afisata poti sa selectezi daca o anumita categorie ramane activa sau o dezactivezi.

excluderi-categorie

E indicat sa excluzi continutul delicat (infractiuni, politie si urgente, moarte si tragedii, conflicte, continut juvenil, grosolan si ciudat, caracterul vulgar, continutul sugestiv din punct de vedere sexual), subiectele delicate pentru anunturile video, tipurile de destinatii (domeniile parcate, paginile de eroare, jocurile de noroc, forumuri), anunturile plasate in partea inferioara a paginii etc.

adwords-eroare

Grija mare si la reclamele afisate in aplicatiile mobile de jocuri, degetele pot fi destul de neindemanatice mai ales daca e vorba de jocuri pentru copii. La sfarsit te poti trezi cu o rata de click dubios de mare dar conversii sub nivelul marii.

Citeste si: Scorul De Calitate: AdWords Pentru Incepatori

Interesant cum pana si cel mai neasteptat element legat de campaniile tale Google AdWords iti poate arunca banii si efortul pe apa sambetei, nu-i asa?

Tocmai din acest motiv prin articolele de pe blogul SilkWeb vreau sa atrag atentia asupra optiunilor din contul tau ce iti pot salva bugetul, pentru ca la final de campanie sa dormi linistit stiind ca ai trafic si conversii, in limita bugetului alocat.

Cu AdWords e multa treaba. Gestionarea contului, a reclamelor si a campaniilor presupune o investitie serioasa de timp si efort, dincolo de bani. Nu ai timp sa te ocupi asa cum trebuie de reclamele tale PPC cu Google AdWords sau nu stii ce sa mai faci pentru a avea si rezultate din banii investiti?

Apeleaza cu incredere la serviciile noastre Google AdWords. SilkWeb este o agentie partenera Google, cu o echipa de specialisti certificati si ani de experienta in gestionarea a milioane de euro pentru reclame.

Vrei si tu? Contacteaza-ne chiar astazi si lasa-ne sa iti propulsam afacerea deasupra concurentilor tai!

Cosmin Daraban

CEO la Gomag
18 ani experienta online
Din 2005 CEO & Cofondator SilkWEB & Gomag.
Scriu din experienta despre marketing in ecommerce,
optimizare rata de conversie, crestere trafic si vanzari (SEO, SEM & UX)
Implicat in lansarea si dezvoltarea a peste 650 de magazine online din nise diferite.

Comments

comments