Daca ai auzit vorbindu-se de campaniile Facebook cu siguranta ai auzit si de pixelul de Facebook. Poate denumirea ti se pare putin ciudata, insa in realitate lucrurile sunt destul de simple. Este foarte important sa stii ca in lipsa pixelului de Facebook instalat pe site-ul tau nu vei putea realiza campanii care sa iti aduca trafic din partea utilizatorilor noi sau retargetati, dar nici campanii de conversii, doua dintre cele mai eficiente tipuri de campanii Facebook.

Pentru campanii reusite care sa iti aduca rezultatele estimate trebuie sa te informezi cu privire la toate elementele importante din realizarea unei campanii platite in Facebook.

In continuare vei descoperi ce trebuie sa stii despre Facebook Pixel, un instrument folositor pentru optimizarea campaniilor tale. 

In primul rand, iata ce este pixelul de Facebook:

Un fragment de cod pentru site-ul tau web, care iti permite sa monitorizezi activitatea utilizatorilor care iti viziteaza magazinul.

Cand cineva iti viziteaza site-ul web si realizeaza o actiune (de exemplu, prin finalizarea unei cumparaturi), pixelul Facebook se declanseaza si raporteaza aceasta actiune. In acest mod, vei sti cand un client efectueaza o actiune si te vei putea adresa din nou acelui client prin intermediul reclamelor viitoare de pe acebook.

Repetitivitatea reclamelor este una dintre caile de succes ale campaniilor tale pe Facebook.

De asemenea, vei putea sa te adresezi din nou acelui client folosind o audienta personalizata. Cand au loc din ce in ce mai multe conversii pe site-ul tau web, Facebook va invata sa livreze mai bine reclamele tale celor care prezinta mai multe sanse sa realizeze anumite actiuni. Acest lucru se numeste optimizare pentru conversii.

Practic, Facebook Pixel este ca un gardian la poarta magazinului tau care monitorizeaza traficul provenit din Facebook: cine intra si cine ce face in magazinul tau.

Care sunt avantajele instalarii pixelului de Facebook?

Exista mai multe moduri prin care poti folosi datele stranse de la pixelul Facebook pentru a-ti stabili strategia de publicitate de pe Facebook.

Citeste si: 5 Modalitati eficiente de a identifica audienta potrivita in campaniile Facebook Ads

Cu pixelul Facebook poti face urmatoarele:

  • te adresezi persoanelor potrivite

Vei gasi clienti noi sau persoane care au vizitat o anumita pagina sau care au realizat o actiune dorita pe site-ul tau web. In plus, poti crea audiente asemanatoare pentru a te adresa mai multor utilizatori similari cu cei mai buni clienti ai tai.

Cu ajutorul pixelului de Facebook creezi audientele potrivite pentru reclama ta: de pilda, te vei putea adresa utilizatorilor care au abandonat cosul de cumparaturi cu o reclama speciala si cu un mesaj care sa le aminteasca de reducerile la produsele pe care tocmai ce le-au ochit.

  • iti cresti vanzarile

Afisand reclamele audientei care prezinta cel mai ridicat interes iti cresti automat sansele de conversie. In Facebook, este mai important cui vinzi decat ce vinzi.

Configureaza licitarea automata pentru a tinti persoanele care prezinta mai multe sanse de a realiza o actiune importanta pentru tine, cum ar fi o achizitie.

  • masori rezultatele reclamelor tale

Progresul tine de monitorizare, testare si implementarea unor solutii noi in mod frecvent. Cu ajutorul pixelului de Facebook monitorizezi ceea ce se intampla cu traficul pe site adus prin campaniile tale de Facebook.

Afla cat de mult succes are reclama ta vazand ce consecinte directe a avut aceasta. In panoul de control al pixelului Facebook, poti vedea statistici detaliate despre modul in care utilizatorii folosesc site-ul tau web.

Citeste si: 7 Lectii Despre Conversie de la Competitorii Tai

Cum iti adaugi pixelul de Facebook pe site-ul tau?

Acum probabil ca te intrebi cum iti adaugi pixelul de Facebook pe site-ul tau. Din bara de meniu a contului tau de reclame accesezi sectiunea pixeli si vei gasi acolo toti pasi necesari pentru generarea pixelului. Un programator te poate ajuta sa adaugi codul pe toate paginile din site-ul tau.

Daca ai un magazin pe platforma noastra Gomag, ai un mare avantaj. Din admin, in sectiunea de aplicatii vei gasi aplicatia Facebook Pixel. Acolo vei putea da copy la cod cu un minim de efort.

Si acum vei afla inca un pont: pentu a verifica daca ai instalat corect codul pe site-ul tau si acesta este prezent pe toate paginile magazinului, si nu doar pe Homepage te poti folosi de aplicatia Facebook Pixel Helper. Odata activata (este o extensie in Google Chrome) vei putea stii daca pixelul este activ sau nu.

Acestea fiind spuse iti dorim mult spor la vanzari!

Citeste si: Vanzarile din Facebook: 5 probleme si solutii

Sau vezi prezentarea video din Academia de eCommerce aici.

 

Cosmin Daraban

Comments

comments