Probabil ai auzit o multime de discutii despre importanta continutului pentru SEO, dar stiai ca exista un alt tip valoros de continut care poate spori vizibilitatea site-ului tau in rezultatele cautarii – acesta este continutul evergreen (vesnic).

Ce este Continutul Evergreen?

Continutul Evergreen este un continut care are o valoare pe termen lung. Ca un copac care are intotdeauna frunzele verzi, continutul evergreen are intotdeauna o utilizare.

Este un mesaj sau o pagina pe care cititorii o pot avea ca referinta pentru anii urmatori, deoarece informatiile vor fi intotdeauna relevante si valoroase. Aceasta este direct legata de subiectele de baza ale unui site care adesea includ: intrebari adresate frecvent de catre clienti, cititori (FAQ), informatii de baza (despre afacerea ta, domeniu, nisa) ghiduri utile si review-uri de produse.

Opusul continutului evergreen este un continut care poate deveni rapid depasit sau irelevant. Continutul care nu este intotdeauna evergreen include: stiri, articole de sezon, pareri, statistici anuale si diferite trenduri.

Pentru a intelege mai bine de ce continutul evergreen este atat de puternic, este important sa intelegi cum functioneaza optimizarea motorului de cautare.Motoarele de cautare functioneaza in urmatoarele trei etape:

Crawling (descoperirea continutului)
Indexare (analiza cuvintelor cheie si stocarea continutului)
Recuperare (se preia o lista de pagini relevante care corespund cuvintelor cheie indexate)

Motoarele de cautare utilizeaza in mod constant paianjeni (roboti software) pentru a accesa  sute de milioane de pagini web existente pentru cuvintele cheie care se potrivesc cel mai bine interogarii de cautare a unui utilizator

O parte a algoritmului de indexare a paginilor web include date referitoare la continut datat sau expirat care nu a avut o multime de vizualizari sau trafic in istoricul recent.

Stii cum te ajuta  Google in afacerea ta? Afla totul din acest Ghid SEO
ghidul seo

Vrei mai mult trafic din Google? Vrei mai multi clienti?

Cere acces la noul ghid SEO actualizat cu modificari algoritmului Google.

Citeste si: Despre Link-urile Interne: SEO Pentru Incepatori

De ce este continutul Evergreen atat de important?

Este crucial sa ai pagini evergreen si postari pe un site din mai multe motive.

  1. Ofera o valoare complexa. Cu cat poti utiliza mai mult continutul pe care il creezi, cu atat devine mai valoros. Printr-un continut evergreen produci o bucata de continut care iti ofera utilizare pentru anii urmatori spre deosebire de o postare care are trafic pe moment chiar dupa publicare, traficul continutului evergeen creste si continua sa creasca in timp.  
  2. Utilizeaza cuvinte cheie potrivite pentru a aduce trafic din cautari: Cand utilizezi cuvinte cheie si optimizezi paginile de content iti poti imbunatati autoritatea site-ului.
  3. Continutul evergreen educa noii clienti, clientii actuali si cititori. Continutul care abordeaza intrebari frecvente si ofera cunostinte de baza despre industrie ta sau de afacerea ta, ajuta cititorii si clientii sa invete mai multe despre tine, ce faci si ce vinzi.   
  4. Iti construieste autoritatea. Cand publici continut de inalta calitate despre subiecte legate de industria ta, iti prezinti experienta si  influenta in domeniu.
  5. Creeaza continuitate si ierarhie a site-ului. Acest tip de continut iti permite sa construiesti site-ul intr-un mod structurat pe care cititorii si motoarele de cautare le inteleg. Paginile cu continut evergreen pot actiona ca puncte principale ale unei schite care organizeaza continutul site-ului.
  6. Atrage link-uri. Continutul detaliat si informativ este probabil sa fie legat de alte site-uri. Atunci cand alte site-uri scriu despre un subiect, ele se leaga adesea de resurse.

 

Cum se creeaza continut Evergreen

Subiecte. Trebuie sa iei in considerare tema, industria si afacerea ta si sa construiesti o baza de informatii pe care publicul tau tinta le va cauta. De exemplu:

  • Raspunde intrebarilor frecvente puse de cititori si clienti ( FAQ)
  • Ponturi si sfaturi pentru incepatori, despre afacerea sau industria ta
  • Vino cu subiecte pe care le poti transforma in ghiduri complete sau tutoriale.

Cauta cuvintele cheie. Odata ce ai o lista cu idei potentiale de teme, nu sari direct in crearea continutului. Mai intai, fa cercetari pentru cuvinte cheie pentru a identifica fraza care are potentialul de a conduce cel mai mult trafic spre paginile tale.

Asigura-te ca oamenii continua sa caute tema/subiectul

Crearea continutului evergreen este simpla, tot ceea ce trebuie sa faci este sa stai cat mai departe de subiectele pe care nimeni nu le cauta si nu vor fi de interes in viitor, este important asa cum spunem mai sus sa te concentrezi pe cuvintele cheie potrivite. Evident dupa ce ai gasit subiectele potrivite dar si cuvintele cheie trebuie sa dispui de un tool care sa te ajute in cercetarea mai ampla a cuvintelor cheie potrivite.

Tipuri de continut

Asa cum spuneam mai devreme, trebuie sa te asiguri ca, continutul tau se incadreaza in unele dintre aceste tipuri:

Sfaturi: sfaturi pentru folosirea produselor tale, sfaturi de la profesionisti in folosirea serviciilor sau produselor, tutoriale video cu produsele, etc.
Ghiduri: instrumente, sfaturi si resurse pentru a ajuta cititorii sa inteleaga mai bine afacerea ta sau produsele pe care le comercializezi.  

Studii de caz: “Cum am reusit sa…” . Incearca sa folosesti cifre si procente cat mai concrete.

FAQ: Fa o lista cu cele mai des intalnite intrebari care tin de afacerea si domeniul tau si raspunde concret la fiecare in parte cu exemple din experienta ta si a clientilor tai. Tine minte, titlul nu este singurul care conteaza, continutul tau trebuie sa fie valoros pe o perioada de timp indelungata, de asemenea sustinut de exemple concrete si cercetari extinse.

Updateaza continutul

Cand continutul devine vechi si depasit nu mai este evergreen, Google observa si probabil articolul tau va scadea in rank. Tot timpul va exista un continut mai nou si mai relevant, despre care Google crede ca va avea informatii mai relevante si mai timpurii.

Ce poti face pentru a-ti pastra continutul updatat:

  • Rescrie sectiuni mici ale articolului: poti incepe sa incluzi cuvantul cheie chiar in prima sectiune a articolului, poti schimba chiar adauga sau schimba si imagini si link-uri noi, de actualitate, in articol. Dupa ce ai facut toate cele de mai sus incepe sa iei pe rand sectiunile din articol si sa rescrii parti si fraze care nu se mai potrivesc si nu mai sunt de actualitate.

Citeste si: SEO Sezonal: Cum Iti Pregatesti Site-ul Pentru Orice Sezon

  • Rescrie meta titlu si meta descrierea pentru Google. Aici trebuie sa fii tot timpul atent deoarece Google face schimbari in privinta descrierilor meta, de exemplu acum meta descrierea se poate face in jur de 310 caractere, inainte limita era de 160 de caractere, asa ca fii pe faza si updateaza-ti constant descrierile.
  • Promovare: Dupa ce ai facut toate aceste optimizari – poti adauga articolul in procesul tau normal de promovare, social media, newsletter, etc. Trateaza-l ca pe un articol nou.

Citeste si articolulul colegei mele Iulia: Strategia de a redistribui continutul din blog

Nu subestima acest tip valoros de continut si pune-le clientilor si cititorilor tai la dispozitie continut valoros, asa iti vei creste si autoritatea site-ului. In plus, aceasta este o modalitate puternica de a te conecta mai bine cu cititorii dar si cu motoarele de cautare. Resursele valoroase, continutul evergreen, dezvolta site-ul tau si prezenta online intr-un mod care poate atrage un public mai larg și poate construi o baza solida pentru SEO.

Adriana Tar

Adriana Tar

Marketing Specialist at Silkweb
Adriana Tar

Latest posts by Adriana Tar (see all)

Comments

comments