Azi am sa vorbesc despre setarea unei campanii de Google Ads. Foarte multa lume a inceput sa foloseasca Google Ads. Putini sunt cei care stiu insa ce trebuie facut la inceput, motiv pentru care am pregatit o prezentare si sper sa fie de folos pentru toata lumea.

Setarea unei campanii de Google Ads presupune o serie de pasi pe care ar trebui sa ii urmam fiecare dintre noi sau agentia care se ocupa de contul vostru de Google Ads. Incepem cu inceputul:

Setup Campanie Google Ads – Audit- site / magazin online

Inainte de a incepe orice campanie este important ca cineva sa se uite peste site sa vada elementele importante din acesta:

  • timpul de incarcare: e important sa avem un timp de incarcare cat mai scurt, pentru ca oamenii sa nu se enerveze atunci cand ajung pe pagina noastra,
  • sa lasam o impresie generala ca avem un site curat, ingrijit
  • daca exprima incredere,
  • daca este functional,
  • daca este optimizat pentru mobil – stim ca foarte multa lume (probabil si voi va uitati acum la acest video de pe mobil) cumpara de pe mobil, navigheaza de pe mobil si chiar acceseaza reclamele de Google Ads de pe Search de pe mobil,
  • sa vedem daca magazinul are optiunea de click-to-call, ca exista o optiune care la apasarea numarului de telefon ne permite sa sunam proprietarul magazinului sau call center-ul magazinului sau  respectiv.

E important pe urma sa vedem daca avem preturi de piata , respectiv oferte comerciale, sa vedem daca produsele care urmeaza sa fie promovate pe Google Ads se incadreaza in piata normala, in ce se cere si, bineinteles, daca avem un proces de comanda simplu.

Da, vrem sa ne promovam produsele asteptam foarte mult de la agentii sau persoane care se ocupa de marketing, insa prin Google Ads trebuie sa ducem persoane si trafic calificat pentru a cumpara.

Magia, respectiv vanzarea, se produce in magazinul nostru, motiv pentru care tot fluxul de comanda trebuie sa fie extrem de simplu si fara nici o problema.

Crearea contului Google Ads

Pasul urmator este crearea contului de Ads:

  • setam datele de facturare,
  • introducem datele de card, asta este partea fiscala pentru ca banii trebuie dedusi si contabilitatea ne cere asta,
  • pe urma vine setarea conversiilor, a obiectivelor dorite.

Tot de la inceput, inca de la prima campanie de Search, este important sa implementam codul de Remarketing, pentru a incepe sa colectam date despre vizitatorii nostri, despre cei care ajung in anumite puncte din site.

Ulterior, dupa ce ajungem la o masa mai mare de vizitatori, putem sa ii urmarim prin acele bannere, acele campanii pe care probabil le-ati vazut si voi fie la site-urile mari, fie la concurentii vostri sau fie ca le faceti si voi acum.

Setarea contului de Google Analytics

Urmeaza setarea contului de Google Analytics. Aici e foarte importanta legarea contului de Google Ads cu contul de Google Analytics.

Spun asta pentru ca urmeaza sa masuram performanta campaniilor de Google Ads: in contul de Ads vedem informatii despre pozitionarea anunturilor, despre CTR (rata de click), mai exact in cont avem date foarte misto, dar important este efectul acestora.

E important sa avem, repet, legate conturile de Ads si cel de Google Analytics. Pe urma se importa conversiile, la fel si in Analytics setam conversii, obiective.

Pentru magazinele online e important sa setam ecommerce tracking. Fiecare magazin ar trebui sa aiba acest ecommerce tracking instalat pentru a vedea ce se intampla la nivel de cumparaturi – cum face lumea achizitii, in urma caror campanii de pe ce cuvinte cheie, din ce medii, de pe ce dispozitive s.a.m.d.

Setup-ul unei campanii de Google Ads este un proces destul de tehnic, care presupune mai multi pasi si cunostinte tehnice si e foarte-foarte important sa il avem bine structurat de la inceput.

Crearea unei campanii de cautare

Pasul urmator este crearea unei campanii de cautare, in Google Search, acolo unde lumea cauta cuvinte cheie, produse si informatii. Practic, omul are o problema si asteapta pe cineva, respectiv un site, sa ii raspunda.

Aici e important sa stabilim ce produse sau categorii de produse dorim sa promovam.

La inceput, pentru cei care au un buget limitat, recomandarea mea este sa aleaga un numar foarte limitat de produse, chiar un produs daca se poate sau doua-trei, acele produse ancora care pot atrage cel numar mare de clienti, la care avem cea mai buna oferta comerciala sau categoria in care avem cea mai mare incredere.

Urmeaza sa identificam cuvintele cheie, cuvintele pe care le cauta cei interesati de produsele sau serviciile noastre. Foarte important este sa identificam si cuvintele cheie negative : ”produsele noastre + cuvintele ”gratuit” sau ”site-uri de anunturi”.

De ce? Pentru ca noi, avand un site propriu sau un magazin online, nu dorim ca cineva sa intre la noi cautand ”pantofi olx second hand” daca noi vindem pantofi noi sau ”schimb telefon mobil iPhone 6 cu iPhone 7″. Chiar daca noi vindem iPhone7 nu vrem ca reclama noastra sa fie afisata acolo.

Crearea grupurilor de anunturi

Mai departe cream grupuri de anunturi pentru diferite cuvinte cheie si cream mesaje.

E important ca mesajele noastre sa fie cat mai persuasive pentru ca anunturile sa aiba o rata de click cat mai mare, lumea sa le acceseze. Urmeaza sa adaugam extensii daca avem o afacere locala sau daca mai avem alte produse relevante sa adaugam site links  locatii pentru afacerile locale (sau pentru magazinele care au desfacere) si numar de telefon.

Stim ca prin extensia de numar de telefon cei interesati pot sa ne sune direct de pe anuntul nostru Google Ads, fara a mai intra in site. Se intampla si asa ceva, in functie de nisa si mai multi factori.

Setarea unei campanii dinamice

Pe urma setam o campanie dinamica, daca vrem sa facem in spate o campanie de identificare a cuvintelor cheie, aici alegem site-ul intreg sau anumite categorii din site.

De asemenea e foarte important sa stim si bugetul pe care il alocam pentru fiecare campanie. Daca avem un buget mare le putem face pe toate, dar important e sa facem pas cu pas, impartind bugetul dupa buzunar.

Specific campanie

Urmeaza sa avem campanii specifice.

Ce inseamna asta? Iar ne legam de produs.

Daca avem produse de branduri cunoscute, o sa le promovam doar pe acelea sau in functie de atributele produsului: culoare, marime sau locatia in care le putem vinde mai rapid.

E foarte important daca avem produse la oferta sau anumite reduceri sa facem campanii strict acolo si mai putem targeta audientele, in functie de varsta, sex sau Remarketing.

Spuneam la inceput sa setam acel cod de Remarketing pentru ca ulterior sa afisam un alt anunt doar pentru cei care au vizitat site-ul. Sunt mult mai mari sanse ca acestia sa revina, depinde noi ce si cum le afisam – daca le afisam o oferta sau o reducere, sau le afisam ca prima data acelasi produs sau serviciu.

Afisand acelasi lucru, sunt sanse mici sa obtinem rezultate diferite, adica vanzari, daca din prima nu am reusit sa vindem afisand acelasi lucru, repet, nu o sa vindem.

Acum ar fi bine ca pentru acelasi produs sa avem o oferta o reducere, un timp limitat pentru a achizitiona diferite produse sau un numar limitat de produse. Ramane la latitudinea voastra sa stabiliti asta impreuna cu consultantul vostru.

Mai departe setam ora de afisare a anunturilor.

De exemplu, daca oferim call-center pentru magazinul nostru si programul este de la 9:00 la 17:00 putem afisa reclame doar intre aceste ore sau sa afisam numarul de telefon doar in acest interval orar.

Daca stim ca generam anumite comenzi sau lumea cumpara mai mult de la noi doar intre anumite ore, afisam reclamele doar atunci sau in acele perioade crestem costul pe click si urmarim putin bidul pe cuvantul cheie si licitatia pe cost, fiind mai agresivi.

Tot aici ne putem juca cu dispozitivul pentru care vrem sa optimizam campania. Daca stim ca sunt multi care cumpara de pe mobil, putem creste costul acolo, sau daca avem o locatie fizica unde stim ca Google ne afiseaza harta putem creste si acolo costurile.

Stabilim campaniile in functie de geolocatie, oras sau judet. Chiar daca de multe ori optam pentru o campanie nationala sau globala, unde stim ca avem si un punct, un magazin fizic, putem creste bugetul pentru anumite orase cu mesajul: ”Ne gasesti si aici”, ”Viziteaza-ne la sau comanda de pe site”.

Analiza competitiei

Dupa ce am stabilit campania, am adaugat produsele stabilind ce anume credem ca o sa vindem, este timpul sa analizam competitia. Noi putem fi cei mai buni si cei mai frumosi in oglinda, insa e important cu cine ne comparam. Ce analizam aici?

In primul rand site-ul, sa vedem daca are sau nu un site mai bun decat noi. Analizam fluxul de comanda pentru ca sunt mari sansele ca cei care ajung la noi pe site sa ajunga si la concurentii nostri.

Depinde care este diferenta intre noi si concurenti:

  • vedem daca site-ul respectiv ofera date de contact,
  • ce poze de produse are,
  • daca vindem aceleasi produse – diferenta intre noi si el,
  • daca are descrieri de produse mai bune sau mai putin bune decat ale noastre,
  • daca are testimoniale de la clienti, dovezi sociale: numarul mare de fani de pe Facebook, poze cu locatia sau echipa, lucruri care trebuie in permanenta comparate.
  • cum e prezentat suportul pentru clienti. Cel care o sa iti devina client va urmari acest aspect si e important pentru el.
  • ce metoda de plata accepta sau ofera,
  • la fel si metodele de transport si timpul de livrare sunt elemente care pentru noi ca si clienti de produse sunt foarte importante si le analizam. Ei bine, exact la fel fac si viitorii nostri clienti, cei care ajung pe site-ul nostru, inainte de a face o achizitie.

E important in continuare sa analizam putin domeniul sa vedem afacerea, de cand exista, cum e pozitionata in piata sa cautam alte informatii in Google despre firma respectiva, vedem ce mesaje folosesc ei anunturi, ce categorii de produse sau servicii promoveaza, preturile produselor si desigur daca au oferte.

Daca noi folosim sau promovam acelasi produs ca si concurentii nostri dar avem cu 10 % in plus peste pretul lor, cum justificam acea crestere, ce oferim in plus fata de concurentul nostru?

Daca noi nu avem pretul de piata, oferte comerciale normale, in limita bunului simt sau in limita pietei a ceea ce promoveaza alti competitori de-ai nostri, nu o sa vindem.

E important sa fim exact acolo: pentru aceleasi cuvinte cheie, pentru aceleasi produse trebuie sa venim cu oferte mai bune, cu servicii mai bune pentru a obtine rezultate mai bune.

Despre asta este vorba.

Am avut foarte multe cazuri au venit cu aceleasi produse dar aveau preturi cu 10 – 20 % mai mari spunand: ” Noi oferim valoare” Cand le-am aratat insa site-urile concurentilor si-au dat seama ca este vorba despre o eroare de business si au inceput sa faca ajustari, sa lase din preturi, sa negocieze cu distribuitorii si sa intreprinda actiuni care sa aduca vanzare.

Campania de Display

reteaua google display network

Tot in campania Google Ads avem sau trebuie sa avem si o campanie de Display, acea campanie prin bannere.

La inceput avem nevoie de realizarea de bannere si bannere de branding. Eu personal recomand sa se mearga in paralel doua campanii – una de remarketing si una de branding. Studiile arata ca oamenii cumpara de 8 ori mai mult de la un brand cunoscut decat de la un brand mai putin cunoscut.

Daca se dispune de un buget suficient de mare, se poate merge la inceput cu o campanie de brand si prezentarea produselor pentru ca oamenii sa faca legatura intre brandul tau si produsele pe care urmeaza sa le vinzi.

Pe urma e vorba de bannerele pentru Remarketing, care trebuie sa aiba un mesaj cu totul diferit fata de bannerele pe care lumea le vede pentru prima data.

La campania de Display se identifica mai intai o audienta. Este important sa stim spre cine vrem sa afisam imaginea noastra, bannerele si brandul nostru. Identificam site-uri relevante, audiente topic-uri sau cuvinte cheie unde dorim sa afisam bannerele.

Tot aici eliminam anumite site-uri – nu putine sunt site-urile de jocuri, bancuri, filmulete funny sau chiar si site-uri cu materiale pentru adulti in care se afiseaza bannere care nu au nici o relevanta cu audienta care ne viziteaza.

Ei bine, intr-o campanie de Google Ads este important sa filtram cat mai bine, in caz contrar o sa pierdem foarte multi bani si nu o sa stim de ce. O sa vedem ca avem o campanie de Display care genereaza afisari, genereaza click-uri dar in Analytics nu vedem conversii, avem un bounce-rate mare  si practic s-au dus banii.

Sunt multe aspecte care trebuie avute in vedere atunci cand setam o astfel de campanie, dar odata setata avem garantia ca succesul este mai aproape de noi decat de restul.

Optimizarea campaniilor

Dupa ce am pornit campaniile de Search si de Display urmeaza sa optimizam aceste campanii, in permanenta.

Saptamanal sau zilnic, in functie de marimea contului, cineva face diferite actiuni de optimizare:

  • se adauga cuvinte noi la grupurile de reclame,
  • se analizeaza performanta din Google Analytics – daca se genereaza trafic, vanzari, daca lumea viziteaza mai multe pagini din site-ul nostru, daca se fac cautari in site, daca produsele noastre se adauga in cos pentru ca ulterior sa facem o campanie de Remarketing pe recuperare cos.
  • adaugam noi cuvinte cheie negative, daca avem chiar si o campanie de Dynamic, ne va ajuta sa crestem aceasta lista. Vedem in Analytics pentru ce cuvinte reclamele nu performeaza bine, pentru ce cuvinte avem rezultate in cautari, lumea da click dar nu actioneaza dupa cum vrem noi in site, le putem trece la cuvinte cheie negative sau chiar sa le eliminam.

Recomand si mesajele de AB/Testing la fiecare campanie – sa avem pentru acelasi anunt si scop minim doua mesaje diferite, pentru a vedea care performeaza mai bine.

Ce se intampla de fapt?

Se fac doua mesaje cu acelasi call-to-action, cu acelasi obiectiv care duc oamenii in aceeasi pagina. Ideea e sa vedem la ce reactioneaza oamenii (la pret, la serviciu etc.). Am identificat un mesaj mai bun? Ok, mai facem inca unul, o continua testare, asta inseamna sa optimizam, sa obtinem performanta cat mai mare.

Testele ne ajuta sa avem o rata de click mai buna, o pozitionare mai buna in afisari sau chiar un cost mai mic pe click.

Intervine apoi modificarea tipului de potrivire la cuvintele cheie. Sunt cuvinte cheie care merg pe exact match sau pe broad, care pot genera alte cautari relevante sau care au legatura cu cuvantul principal sau doar cu cuvantul principal.

Strategia de licitare. Daca mergem la Cost pe Click, Cost pe Achizitie, Cost pe Media de Afisari, biduim oricat doar sa fim in top trei pozitii afisate.

In functie de competitori sunt foarte multe aspecte de care trebuie sa tinem cont atunci cand pornim o astfel de campanie.

Setarea campaniilor de Remarketing

remarketing ppc

In general o recomand pe Display, dar e bine sa functioneze si pe Search. Totul depinde de buget, de creativitatea voastra si a ofertei voastre.

Practic prin Remarketing oarecum urmarim utilizatorul, cel care a ajuns la noi in site si nu a finalizat o actiune dorita de noi. Aici mergem pe Display, afisam bannere, setam un un buget pe zi, un cost pe click pe care ni-l permitem. Important este sa ne asiguram ca avem codul de Remarketing corect instalat in site.

De multe ori codul este pus gresit sau nu colecteaza cookie-uri, se implementeaza fie in site (in platforma noastra, Gomag, este destul de simplu – clientii nostri pot sa confirme asta), fie prin Google Tag Manager.

Apoi cream listele de Remarketing si targetam fie intreg site-ul (o campanie de branding pentru toti cei care au vazut site-ul), fie categorii de produse (stim ca oamenii au cautat doar camere de supraveghere exterior, de exemplu, ii targetam doar pe aceia sa le aratam noile oferte pentru camere de supraveghere).

Daca avem un site cu produse putine sau super oferta la un produs pe care l-am marketat cu un buget consistent, scopul e sa readucem omul sa finalizeze comanda.

De cele mai multe ori recomand si campanii de Recuperare Cos – aici ii targetam pe toti cei care au adaugat produse in cos, dar nu au finalizat comanda.

Se pot face si campanii mult mai avansate de Up-Selling si Cross-Selling. In functie de ce au cumparat cei care au ajuns la noi in site, dupa ce au facut comanda, le afisam alte produse, accesorii sau produse mai scumpe, complementare cu ceea ce au cumparat.

Ideea e sa ii transformam oarecum in clienti fideli. Chiar daca am facut o vanzare pentru o persoana, sa mai generam inca una pentru ca oamenii care au incredere in noi o sa mai cumpere si data viitoare.

Tot la Remarketing este foarte important daca stim si putem sa cream liste de Remarketing din Google Analytics. Aici sunt date mai sensibile si mai avansate.

De exemplu putem crea liste pentru cei care au vazut anumite categorii de produse si au stat peste 3 minute in site sau sunt dintr-un anumit oras unde stim ca vindem mai mult sau mai putin si vrem sa crestem vanzarile, sau cei care au peste 30 – 40 de ani, cei care au anumite interese sau doar cei de pe mobil. Exista peste 200 de criterii care pot fi monitorizate aici.

Cam despre asta este vorba in setarea unei campanii de Google Ads. Sper ca informatiile sa fie utile si sa le puteti aplica. Daca nu va descurcati ne puteti contacta aici 🙂 .

Cosmin Daraban

Comments

comments