La SilkWeb, primim des aceasta intrebare. Toti proprietarii de business isi doresc sa-si vada site-ul numarul 1 in Google, trafic spectaculos inca din prima zi de colaborare, dublarea cifrei de afaceri si cate si mai cate.
Problema e ca SEO nu are vreo formula magica prin care sa ajungi la rezultatele dorite cat ai zice peste (desi sincer, chiar mi-as fi dorit sa existe una).
SEO nu este un sprint, e un adevarat maraton pentru care trebuie sa te pregatesti din vreme, sa te prezinti la linia de start dornic sa investesti resursele necesare pentru a reusi si sa nu renunti chiar daca aceasta calatorie dureaza mai mult decat de asteptai.
Manevrele pe sub mana nu merg cu Google. Drept dovada stau atatea site-uri care s-au bazat pe black hat SEO si s-au trezit penalizate usturator sau chiar dezindexate dn motorul de cautare.
Totusi, am o veste buna. Desi SEO este o strategie pe termen lung, exista cateva actiuni pe care orice antreprenor ar trebui sa le faca la inceput dar si in dupa lansarea afacerii, pentru a obtine rezultate mai rapid. Ok, nu a doua zi dar totusi, in primele 3-6 luni.
Vrei sa faci SEO pentru site-ul tau si iti doresti rezultate cat se poate de rapide? Inseamna ca articolul de astazi iti va fi de ajutor deoarece am selectat 8 actiuni de SEO care sa raspunda obiectivelor tale.
1. Esti optimizat pentru mobile?
Am vorbit in nenumarate randuri despre importanta design-ului responsive si optimizarea site-urilor eCommerce pentru dispozitivele mobile. Si toate acestea pentru ca, intr-adevar, comportamentul de navigare al oamenilor s-a schimbat de-a lungul timpului iar smartphone-ul a devenit o extensie a majoritatii populatiei lumii.
Gandeste-te ca, de fiecare data cand utilizatorul iti alege site-ul din milioanele de alte alternative returnate de Google, este datoria ta sa ii oferi o experienta cat mai placuta. Iar daca foloseste un dispozitiv mobil si site-ul tau ii afiseaza versiunea pentru desktop, experienta chiar nu este placuta.
Asadar, este site-ul tau optimizat pentru mobile? Pentru ca daca nu e, optimizarea este prima ta sarcina SEO. Nu stii sigur?
Pentru a-ti verifica site-ul, foloseste-te de Mobile-Friendly Test, pus la dispozitie de catre Google.
Vrei un alt motiv pentru optimizare? Din aprilie 2015 Google a lansat un nou algoritm numit de specialisti Mobilegeddon. De la lansarea acestuia, site-urile optimizate pentru mobile au observat o crestere in pozitii, pe cand cele neoptimizate au cazut pe pozitii mai joase.
Pont! Toate afacerile online care au ales platforma Gomag pentru a vinde si a se dezvolta au, din start, un design responsive. Stim ca dispozitivele mobile sunt aici ca sa reziste iar un site ce se adapteaza indiferent de dispozitiv, are de la inceput mai multe sanse sa vanda. Vrei si tu? Incearca gratuit platforma Gomag si convinge-te personal de avantajele pe care ti le oferim.
2. Ai o harta a site-ului (Site Map)?
Harta site-ului este constituita din fisiere XML sau HTML care listeaza absolut toate URL-urile din site, insotite de meta date importante pentru fiecare URL in parte (cand a fost actualizat ultima data, cat de important este in structura website-ului si cat de des il actualizezi).
Un sitemap ofera motoarelor de cautare informatii detaliate despre ce pagini exista in site-ul tau, astfel ca spiderilor le este mai usor sa acceseze si sa indexeze paginile in mod corect.
Pentru a construi harta site-ului tau poti sa folosesti, de exemplu, XML Sitemaps, gratuit pana la 500 de pagini.
Pont! Daca folosesti WordPress ai la dispozitie diferite plugin-uri pentru crearea sitemap-ului, cum este Yoast sau Google XML Sitemaps.
Dupa ce construiesti harta site-ului, va fi nevoie sa incarci fisierul in directorul radacina al site-ului (www.magazinulmeu.ro/sitemap.xml).
3. Folosesti Google Search Console?
Daca nu ai facut-o pana acum, e momentul potrivit sa faci cunostinta cu Google Search Console sau Bing Webmaster Tool si sa iti verifici site-ul.
Idee e ca dupa ce construiesti o harta pentru site-ul tau, trebuie sa o faci vizibila motoarelor de cautare. Instrumentele pe care ti le-am indicat mai sus sunt mjloacele potrivite prin care sa obtii aceasta vizibilitate.
In Google Search Console, tot ce trebuie sa faci este sa mergi in panoul de administrare, sa dai click pe “Crawl” si apoi “Sitemaps”. In dreapta vei observa imediat optiunea de “Add/Test Sitemap”.
4. Care este viteza de incarcare a site-ului tau?
Pentru a verifica viteza de incarcare a site-ului tau, exista mai multe posibilitati. In primul rand, poti folosi Google PageSpeed Insights si, in cateva secunde, vei descoperi atat viteza site-ului cat si indicatii, ce trebuie sa faci pentru a o imbunatati.
O alta metoda este sa intri in contul de Google Analytics si sa dai click pe tab-ul de “Reporting”. Apoi in meniul din dreapta selecteaza Behaviour→ Site Speed→ Overview.
Stii deja ca potentialii tai clienti sunt extrem de grabiti. Iar rabdarea acestora este si mai limitata in momentul in care iti acceseaza site-ul de pe dispozitive mobile. Viteza slaba de incarcare a site-ului iti afecteaza atat pozitia in motoarele de cautare cat si creste substantial rata de bounce.
Dupa cum ti-am mai aratat deja, conform statisticilor, chiar si o secunda intarziere in timpul de incarcare al unui site duce la 7% pierdere in conversii.
Citeste si: Viteza De Incarcare, Stabilitatea Si Securitatea: Must Have In eCommerce
5. Cat de corect iti acceseaza spiderii Google site-ul?
Daca botii motoarelor de cautare nu iti pot accesa site-ul cum trebuie si nu il indexeaza, ai mari probleme. Practic, continutul in care ai investit timp, resurse sau chiar bani, nu va mai fi afisat deloc in pagina cu rezultate.
Daca pana acum ai reusit sa incarci fisierul cu harta site-ului in Google Search Console, arunca o privire in raportele legate de Crawl Errors si vezi daca exista probleme. Nu uita sa verifici acest raport periodic, pe masura ce site-ul tau creste.
6. Cum stai la capitolul continut duplicat?
Pentru a detecta continutul duplicat in site-ul tau te poti folosi de urmatoarele instrumente:
- Google Search Console, pe care am stabilit pana acum ca il folosesti. Mergi in panoul de administrare si selecteaza Search Appearance, apoi da click pe HTML Improvements. Aici poti sa vezi daca exista titluri sau meta descrieri duplicate si care sunt acestea.
- Screaming Frog iti ofera o perioada de proba gratuita si analizarea a 500 de URL-uri.
- Google Analytics – mergi in raportul Behaviour→ Site Content→ Landing Pages. Odata ajuns aici, fii atent la URL-urile si paginile care primesc mai putin trafic decat ar fi trebuit.
Indiferent de instrumentul folosit, ai grija la:
- Alt tag-uri lipsa
- Meta descrieri lipsa sau duplicate
- Tag-uri H1/H2 lipsa sau duplicate
- Pagini duplicate
- Erori 404
Pentru a identifica datele duplicate in afara site-ului, iti recomand Copyscape, Duplichecker sau Plagiarisma.
De ce este important sa nu ai continut duplicat? Pentru ca acesta nu ofera niciun plus valoare vizitatorilor tai iar Google il filtreaza pentru a nu fi afisat. Ce pedeapsa mai mare vrei decat faptul ca informatiile tale nu sunt vizibile la cautare?
Pentru a scapa de paginile duplicate le poti bloca folosind un fisier robots.txt, poti folosi eticheta rel canonical sau le poti transforma, creand continut unic.
7. Esti optimizat pentru cautarile locale?
Intr-un articol anterior am discutat despre clientii SoLoMo (Social, Local, Mobile) si despre strategiile de marketing (si SEO) pe care le poti folosi pentru a raspunde asteptarilor acestora.
Tot in articolul Marketing Pentru Clientii SoLoMo ti-am arata cat de important este sa iti optimizezi site-ul pentru cautarile locale.
Hai sa iti dau si un exemplu. Am facut o cautare pe cuvantul cheie “florarie”. Dupa cum poti vedea in imaginea de mai jos, Google nu mi-a returnat doar magazine online ci s-a folosit de adresa mea IP pentru a afisa optiuni din apropierea locatiei mele. Iar acestea sunt afisate inaintea primului rezultat organic.
Ce trebuie sa intelegi de aici: vrei rezultate rapide? Concentreaza-te pe local SEO.
In primul rand, listeaza-ti site-ul in Google My Business si adauga corect informatiile NAP (nume, adresa, numar de telefon). Apoi poti sa te folosesti si de optiunile Facebook pentru crearea unei pagini de companie locala dar si de influenta liderilor de opinie din apropierea locatiei tale (bloggeri, ziare online, celebritati locale etc.).
8. Folosesti cuvinte cheie long tail?
Pana acum, recomandarile mele s-au invartit in jurul actiunilor tehnice pe care le poti face pentru a-ti imbunatati pozitia in motoarele de cautare. Acest subcapitol se concentreaza pe unul dintre cele mai importante elemente legate de strategia ta de SEO: optimizarea pe cuvinte cheie relevante.
Pentru rezultate rapide (sau, in orice caz, mai rapide) iti recomand sa nu te axezi pe cuvinte cheie short-tail, cu caracter general, avand in vedere faptul ca si competitia ta le foloseste (poate cu o autoritate si vechime mai mare decat a ta).
Un secret al specialistilor SEO este ca aleg sa optimizeze pe cuvinte cheie long tail, expresii de forma unor intrebari, folosite natural de catre oameni pentru a face cautari. Poti sa dai vina pe dispozitivele mobile pentru aceasta schimbare in comportamentul de cautare al publicului.
Ne-am obisnuit cu asistentii digitali precum Siri, Cortana sau Google Now si ne-am obisnuit sa adresam o intrebare completa pentru a afla un raspuns. In momentul de fata, chiar si Google foloseste un algoritm bazat pe Inteligenta Artificiala, RankBrain (declarat al treilea cel mai important factor ce influenteaza rezultatele aparute la cautare). Iar acesta analizeaza in principal cautarile specializate, nisate, formate din mai multe cuvinte (long tail keywords).
Si acum, partea practica. Sa zicem ca esti incepator in eCommerce si vinzi piese si accesorii auto online. Daca vrei sa rankezi pe cuvintele “piese auto” sau “piese auto online” va fi destul de greu – avand in vedere faptul ca pe piata exista competitori puternici, cu vechime.
Vestea buna e ca publicul tau tinta isi doreste lucruri mult mai specifice si, deseori, le cauta direct in Google: “placute de frana vw polo din 1996” sau “ulei de motor castrol pentru dacia logan din 2005”. Daca folosesti cuvintele cheie long tail, precum cele din exemplele de mai sus, ai o sansa sa apari printre primele rezultate returnate si, cel mai important, sa raspunzi exact nevoii utilizatorului. Daca site-ul tau functioneaza impecabil si produsele comercializate sunt exact ceea ce cauta, sansele de conversie sunt sus de tot.
Citeste si: Cum Gasesti Cele Mai Bune Cuvinte Cheie Pentru Afacerea Ta
Repet ceea ce am afirmat si la inceputul articolului. SEO este o strategie de cursa lunga si daca vrei rezultate spectaculoase (pozita 1 in Google, sa iti depasesti concurenta) va trebui sa investesti si sa ai rabdare.
Cu toate acestea, in articolul de astazi ai descoperit 8 actiuni pe care le recomanda si folosesc specialistii SEO pentru a obtine rezultate mai rapide: optimizarea pentru mobil, imbunatatirea vitezei de incarcare a site-ului, harta site-ului, folosirea Google Search Console sau a alternativei Bing, evitarea continutului dublicat, focusul pe local si folosirea cuvintelor cheie long tail.
Esti nerabdator sa obtii rezultate rapide cu SEO? Aplica sfaturile din acest articol si vei observa imbunatatiri majore.
Nu ai timp sa faci o strategie completa de SEO dar iti doresti mai multa vizibilitate si o pozitie mai buna in Google? La SilkWeb ne ocupam de tot ceea ce inseamna marketing digital, inclusiv SEO la nivel avansat. Contacteaza-ne si ofera-ne oportunitatea de a te ajuta pentru a-ti creste afacerea pe piata.
Curs SEO Online pentru Incepatori Medii si Avansati – Profita Acum
- Concurs pe Facebook – Sfaturi si idei pentru o strategie de succes - aprilie 22, 2019
- Mituri despre SEO, Optimizare si Link Building - martie 20, 2019
- Cum atragi backlink-uri tari pe nisele „plictisitoare” - februarie 19, 2019