Cand ai o afacere online sau un blog, primul lucru care iti vine in minte este cum sa creezi o lista solida cu adrese de email catre care sa iti trimiti oferta de produse, servicii si continut, astfel incat sa indeplinesti cat mai rapid obiectivul final: conversia.

Desi unii marketeri afirma ca email-ul este mort sau pe moarte din cauza expansiunii retelelor sociale precum Facebook, Twitter, Google+, LinkedIn, Instagram, Pinterest etc., adevarul e ca email-ul a ramas printre putinele canale disponibile pentru a comunica personal cu potentialii si actualii clienti, sa le castigi increderea pentru ca vanzarea sau conversia sa para o concluzie normala pentru relatia stabilita intre tine si utilizator.

Dar stiai ca te poti folosi de retelele sociale si in special instrumentul de reclama platita al Facebook, Facebook Ads, pentru a-ti creste lista de email si, natural, a castiga mai multi bani?

In articolul de astazi am ales sa combin doua canale folosite de specialistii in marketing digital, care pot fi interconectate pentru a aduce rezultate mult mai complexe si avantajoase decat ti-ai putea imagina. Practic, azi afli cum sa folosesti campaniile de Facebook Ads pentru a castiga lead-uri, abonati, clienti si, in final, clienti fideli.

I. Cum folosesti Facebook Ads?

Despre Facebook Ads am mai discutat in articole precedente si nu voi intra acum in detalii, mai ales ca te anunt ca am publicat si un infografic special destinat acestui instrument de online advertising. Asadar, nu pleca prea departe, te asteapta surprize interesante 🙂

1. Targeteaza-ti audienta

Avantajul principal al Facebook Ads este acela ca iti ofera posibilitatea de a-ti targeta audienta in amanunt, in functie de o multime de factori, astfel incat esti 100% sigur ca publicul care iti vede anunturile este cel cu cele mai multe sanse sa realizeze o conversie in site-ul tau. Nici nu e de mirare ca 92% dintre marketeri aleg sa promoveze companiile de care se ocupa pe Facebook.

Avand in vedere ca populatia inscrisa pe Facebook este imensa (1,39 miliarde in 2015) iar in Romania exista peste 8.500.000 de utilizatori activi, cu siguranta vei gasi publicul tinta potrivit pentru afacerea ta, atata timp cat stii cum sa il selectezi corect.

Inainte de a te hotari sa folosesti Facebook pentru a crea o lista profitabila de email-uri, fa-ti timp sa realizezi profilul clientului ideal al afacerii tale – Buyer Persona. Desi am mai vorbit si inainte despre acest instrument, hai sa intram putin in detalii.

Buyer Persona este in esenta un document in care stabilesti toate caracteristicile publicului tinta, sub forma unui profil complex. Acest document trebuie sa includa:

  • Date demografice – varsta, sex, statut, nivel de educatie, localizare geografica, ocupatie, rol in societate si familie etc.
  • Atribute cheie din punct de vedere profesional – daca se afla intr-o pozitie de decizie (manager, lider), responsabilitati la locul de munca, probleme si obstacole cu care se confrunta, catre cine isi raporteaza munca, de cati ani lucreaza in aceasta pozitie etc.
  • Interese – industrii, alimente, divertisment, familie, hobby-uri, sporturi, moda etc.
  • Comportamente – activitati digitale, utilizatori de dispozitive mobile etc.
  • Interactiunea precedenta cu site-ul – istoricul in site, istoricul comenzilor, cosuri abandonate, statut in campaniile de marketing (client, potential client, abonat, client fidel etc.)

Toate aceste date te vor ajuta sa creezi un profil complet pe care sa il folosesti atunci cand setezi audienta anuntului sau a campaniei tale de anunturi platite pe Facebook si, in plus, este baza oricarei strategii de marketing defasurate pentru site-ul tau.

Mai jos, am realizat cateva capturi de ecran in contul de Facebook Ads, pentru a-ti fi mai usor sa gasesti tab-ul in care poti targeta audienta in profunzime.

audienta facebook

Iti recomand sa acorzi atentie campului pentru “Tintire detaliata” din moment ce acesta iti permite sa ajungi chiar la clientul ideal stabilit prin profilul Buyer Persona. Ai grija sa ai 3-5 interese detaliate selectate, pentru a fi sigur ca ai delimitat un public tinta corespunzator.

tintire detaliata

Doar in acest fel, vei ajunge la oamenii interesati si pregatiti sa cumpere din site-ul tau si sa iti ofere adresele de email.

2. Seteaza anunturile platite

Dupa ce ai creat un target pentru campania ta de anunturi, e timpul sa o setezi. In momentul in care creezi anunturile, tine minte urmatoarele lucruri:

  • Foloseste intre 4 si 5 imagini relevante si atragatoare pentru anunturile tale (stii ca reteaua este predominant vizuala, asa ca asigura-ti sansele inca dinainte de rularea anunturilor)
  • Creeaza diferite titluri si continut pentru anunturile tale (si apoi testeaza-le. Vorbim despre asta imediat)
  • Asigura-te ca textul din anunturi este finalizat cu o expresie de call-to-action puternica
  • In anunturile tale in care folosesti imagini, ai grija la proportia de text inserata deoarece Facebook nu iti permite sa depasesti 20% text in imagini
  • Urmareste recomandarile Facebook pentru dimensiunile imaginilor din ad: 1200 x 627 pixeli.

Citeste si: Bannerele Publicitare in Promovarea Online

3. Testeaza anunturile create

Atunci cand creezi anunturile tine cont de faptul ca trebuie sa le testezi pentru a afla din timp care sunt asteptarile si reactiile publicului si pentru a descoperi care dintre anunturi obtin cele mai bune rezultate.

Testarea te ajuta sa identifici imaginea/imaginile cu o rata de conversie mai mare, la fel si titlul si butonul de call-to-action potrivit.

Dar ai grija! Pentru a identifica elementul ce provoaca schimbarea in comportamentul audientei testeaza anunturile pe rand. De exemplu, pentru imagini, ruleaza anunturi cu buget mic cu diferite imagini dar care au continut text identific. Vezi sa fie in permanenta o varianta A si o varianta B cu un singur elemente component schimbat.

Dupa cateva zile de testare, vezi care sunt rezultatele si lasa sa ruleze doar cea mai avantajoasa reclama.

Pont! Poti sa folosesti acelasi proces de testare si cand nu esti sigur cum sa iti definesti mai bine audienta.

4. Optimizeaza-ti landing page-ul

Pentru a crea o lista cu adrese de email cu ajutorul Facebook Ads, obiectivul campaniei selectat in panoul de administrare al anunturilor trebuie sa fie “Creste numarul de conversii pe site-ul tau web”; acesta iti permite sa selectezi si care este evenimentul de conversie (aici abonarea sau trimiterea unui formular din landing page).

Landing page-ul este pagina pe care directionezi utilizatorii care au dat click pe anunturile tale si prezinta mai multe avantaje in raport cu situatia in care ai trimite utilizatorii pe prima pagina a site-ului tau. Chiar daca ti se pare dificil, sa stii ca nu e greu deloc sa creezi un landing. Plus ca ai numeroase aplicatii care te ajuta sa faci acest lucru, cum ar fi, de exemplu, Unbounce.

Cel mai important lucru aici este sa ai in vedere cum arata landing-ul, ce informatii prezinti si care este valoarea ofertei pe care o faci, pentru a convinge utilizatorul ca merita sa iti dea adresa de email.

Deoarece nu are sens sa ma lungesc in acest articol, iti recomand sa vezi cum sa faci si sa optimizezi un landing page, citind urmatoarele articole:

In aceste articole vei descoperi absolut tot ce trebuie sa stii despre landing page-uri si cum sa le folosesti astfel incat sa obtii mai multe adrese de email si mai multe conversii.

descarca ghidul

II. Cum folosesti Email Marketing?

Dupa ce oamenii ti-au oferit de buna voie adresa de email si si-au dat acceptul sa o folosesti pentru a le trimite si alte materiale utile cum ar fi newslettere, oferte, discount-uri, ghiduri etc., trebuie sa faci cel putin un lucru:

1. Seteaza autoresponder-ele

Autoresponder-ele sunt instrumente care iti permit sa trimiti automat email-uri cu diferite tipuri de continut si la intervale selectate de timp, astfel incat sa pastrezi un flux continuu de comunicare cu lead-urile si clientii tai.

Daca tu crezi ca nu ai nevoie de autorespondere, tine minte: daca nu le trimiti oamenilor oferte constant si nu le dai un motiv pentru a se intoarce in site, nu vor cumpara de la tine. Si daca nu cumpara de tine, nu mai faci niciun ban.

Cu toate acestea, iti recomand sa nu faci o oferta de vanzare inca din primul email, imediat ce ai facut rost de adresa utilizatorului. Acum este timpul potrivit sa folosesti acest instrument pentru a crea o relatie bazata pe incredere, comunicare si credibilitate si, in timp, dupa aproximativ 6-8 email-uri, ai voie sa faci si o oferta.

Care sunt pasii pe care trebuie sa ii parcurgi in trimiterea email-urilor?

Dupa cum probabil iti inchipui, primele email-uri sunt dedicate educarii consumatorului si prezentarii subtile a avantajelor pe care i le ofera produsul/serviciul tau.

Hai sa zicem ca ai un site unde vinzi piese auto si, imi imaginez, abonatul tau este interesat de catalogul tau de produse si probabil cauta modalitati prin care isi poate repara/intretine masina.

De exemplu, daca materialul descarcat prin completarea formularului a fost “Ghidul complet de intretinere a masinii” sau alt ghid general, as trimite o serie de 4 email-uri legate de intretinerea masinii, apoi un email de prezentare a produselor pentru intretinerea masinii, urmand alte 2-3 articole cu sfaturi, iar un email cu oferta si tot asa. In functie de actiunile pe care le face utilizatorul in site sau dupa ce deschide email-urile, intervin si alte tipuri de mesaje.

Pentru a le descoperi, iti recomand sa citesti articolul 10 Tipuri De Email Pe Care Ar Trebui Sa Le Trimiti Clientilor.

Sau hai sa luam un alt exemplu. Sa zicem ca vinzi echipamente de sport, incaltaminte pentru alergat si tot asa. Daca materialul care l-a determinat sa iti ofere adresa de email a fost un ghid referitor la alergare (de exemplu, ce beneficii iti aduce alergatul si cum poti sa slabesti/sa te simti mai bine in pielea ta), urmatoarele email-uri ar trebui sa includa sfaturi despre tehnici de alergat si cum sa isi aleaga incaltamintea potrivita pentru acest sport.

Si, cand vrei sa ii trimiti email-ul tranzactional, ai putea sa promovezi o pereche sau mai multe de incaltaminte pentru alergat.

Vezi ce articole/ghiduri ai deja pentru site-ul tau si foloseste-le in secventa de email-uri prin autorespondere pentru a crea o relatie de incredere intre tine si potentialul client.

Pentru a trimite email-urile si a crea autorespondere foloseste platforme dedicate email marketing-ului, cum ar fi GetResponse sau MailChimp.

getresponse autoresponder

Extra Pont!

Daca vrei sa inveti si sa iti supraveghezi competitorii in acelasi timp, iti recomand sa te abonezi la email-urile concurentilor. In acest fel, vei descoperi ce tipuri de mesaje trimit, cum arata secventa lor de email si cat de calitative sunt materialele trimise. Invata de la acestia (asta nu inseamna sa ii copiezi sau sa faci exact acelasi lucru) si vezi care sunt punctele lor slabe. De exemplu, daca simti ca trimit mail-uri tranzactionale prea rapid, testeaza pentru site-ul tau cand ar fi momentul potrivit pentru a face oferta sau daca trimit materiale slabe calitativ, creeaza articole si ghiduri mai valoroase.

III. Posibile probleme si cum sa le rezolvi

Poate prea putini oameni iti ofera adresa de email sau se dezaboneaza dupa ce le-ai trimis primele email-uri. Iata care sunt posibilele lucruri care duc la aceste probleme:

  • Nu ai creat audienta potrivita pentru anuntul tau pe Facebook
  • Anuntul tau nu are un call-to-action puternic si nu este destul de atragator, pentru ca oamenii sa dea click pe el
  • Ghidul sau materialul promis in schimbul adresei de email nu este destul de interesant pentru publicul targetat, nu ii rezolva problemele si nu prezinta informatii valoroase
  • Textul si beneficiile prezentate pe landing page nu este destul de creativ

Daca problema tine de audienta targetata, vei observa ca rata de click-through a reclamei tale este scazuta, chiar daca are un reach impresionant.

Tot din aceasta cauza, este posibil sa ai si o rata de conversie slaba in landing page. Aceasta problema apare si in cazul unui call-to-action nepotrivit sau a textului din landing page.

In aceste conditii, arunca o privire asupra audientei selectate si ai grija sa o personalizezi mai profund, pentru a fi sigur ca anuntul si oferta din landing page este atragatoare pentru publicul tau tinta. Iar daca problema tine de textul din landing, fa ajustari sau apeleaza la ajutor din partea unei agentii profesioniste sau a unui copywriter.

Ia in considerare si fenomenul de Ad Fatigue – situatia in care reclama ta nu mai are acelasi impact asupra publicului deoarece le-a fost afisata de mult prea multe ori. Daca te confrunti cu aceasta problema, reia procesul de setare si creare a anunturilor si ai grija sa faci variatii pentru a prezenta ceva nou in fata audientei selectate.

Citeste si: Ce Greseala Faci Atunci Cand Folosesti Facebook Ads

Dupa cum spuneam si la inceput, Facebook reprezinta o platforma extrem de populata in cadrul careia ai oportunitatea sa targetezi exact tipul de public pe care il vrei sa ajunga in site-ul tau pentru a converti. Folosind puterea si expunerea pe care ti-o ofera aceasta platforma, ai posibilitatea sa atragi noi abonati si lead-uri si sa creezi o lista cu adrese de email profitabila pe termen lung.

Cand vrei sa folosesti Facebook Ads pentru a creste lista cu adrese de email, ai grija la audienta targetata cu reclame platite, la continutul acestor reclame, optimizeaza landing page-ul pe care trimiti utilizatorii pentru a completa formularul si seteaza-ti cu grija autoresponderele, astfel incat sa iti maximizezi sansele de a obtine conversiile dorite.

De asemenea, in articolul de fata am atins si cateva posibile probleme care ar putea aparea in acest proces si modalitati prin care sa le rezolvi.

Iti recomand sa preiei informatiile din acest articol si sa tii cont de ele pentru a seta campanii profitabile de Facebook Ads. Nu stii sigur cum si nu ai timpul necesar pentru a te ocupa de aceasta strategie de marketing?

Afla ca la SilkWeb oferim servicii personalizate de Facebook Ads, Lead Generation si Email Marketing prin care poti castiga o lista solida de adrese de email catre care sa iti prezinti si sa vinzi produsele/serviciile. Si nu ne oprim aici. Contacteaza-ne si hai sa discutam despre beneficiile pe care le ai de castigat la SilkWeb.

Cosmin Daraban

Comments

comments