Cum ajung locul 1 in Google? In cat timp ajung in primele pozitii din Google? Garantie locul 1 in Google. Garantam primele pozitii / prima pagina din Google. Da, sunt intrebari si afirmatii facute de fel si fel de oameni curiosi si „oameni profesionisti in domeniu” care au un raspuns rapid pentru prima categorie :).

Cei interesati pot sa vada in continuare raspunsul la aceste intrebari, doar ca de aceasta data este raspunsul real.

Un alt motiv pentru care am ales sa scriu acest articol, exceptand partea educativa este faptul ca vreau sa evit discutiile si explicatiile pe subiect, e mai simplu sa dau un link aici si mii de oameni pot sa citeasca.

Acum mitul SEO a fost spulberat cu informatii direct de la sursa, adica de la Google. SEO n-a murit, va continua mult si bine, atat timp cat Google va exista si atat de mult timp cat oameni cauta solutii pentru problemele si nevoile lor.

Daca pana acum multi proprietari de afaceri au refuzat sa creada afirmatiile anumitor persoane sau agentii care spun ca in SEO rezultatele apar dupa o perioada mai lunga de timp, acum cand oficialii de la Google confirma acest lucru, sper ca lucrurile sa se schimbe. Tot acum este cazul sa se schimbe si atitudinea celor care promit marea cu sarea in 2 timpi si 3 miscari pentru ca ei stiu „secretul”, „regula de aur” sau alt fel de retete alchimice.

Am spus si repet: in SEO nu exista secrete, aici este vorba de foarte, foarte multa munca, de analiza si de studiu.

Tot in acest clip de la Google, se vorbeste si de riscul de a angaja pe cineva care ofera servicii SEO ieftine, site-ul pentru care se aplica acele servicii are sanse mari de a fi penalizat.

Din ce in ce mai mult Google, reflecta in online, comportamentul oamenilor si al firmelor in offline, practic succesul in SEO este dat si de succesul afacerii respective. Dar asta nu inseamna ca o firma care are succes in offline si nu are deloc implicare si activitate in online, va avea succes peste noapte si aici, sau cand va incepe activitatea va obtine mai rapid rezultate bune in topul motorului de cautare,

Ce recomanda Google cand angajezi pe cineva pentru SEO?

In primul rand sa vezi ce rezultate a mai avut, ce clienti a mai avut, cine il recomanda. Urmeaza intrebari de ordin tehnic cum ar fi: elementele problema din site, cele care pot afecta procesul SEO dar si o sugestie, un plan de actiune pentru activitatile necesare pentru a ajunge la rezultatele dorite.

RETINE: cuvintele cheie adaugate in meta tag-ul „keywords „<meta name=”keywords” content=”cuvant cheie, cuvant cheie2, cuvant cheie sinonim, cuvant cheie + ieftin, cuvant cheie + oferta etc”> NU MAI AJUTA !!!!!

Cum am mai recomandat de multe ori, este important continutul si descrierile. Practic ce e bun pentru SEO este bun si pentru clientii tai.

Unul dintre cele mai importante lucruri legate de cei care iti fac SEO este sa iti inteleaga afacerea si mai exact sa iti inteleaga clientii, aici este vorba de buyer persona <- vezi infografic. Pentru ca la SilkWEB credem foarte mult in importanta construirii profilului de client, fiecare inceput de proiect are ca start sedinta despre acest lucru. Mai mult decat atat, pe langa infografic, am creat un ghid special pe care l-au descarcat deja peste 5.000 de persoane interesate de profilul clientului ideal. Vrei si tu acest ghid? Acum poti sa il descarci gratuit.

Asa cum am discutat recent cu Razvan de la CognitiveSEO la webinarul despre SEO, un audit initial inainte de orice proiect este imperativ necesar. Practic acest audit reprezinta punctul de plecare / fundatie pe care urmeaza sa se intample toate lucrurile. In mod normal, printr-un astfel de audit se identifica problemele de ordin tehnic de la un site, se analizeaza principalii competitori si mai ales strategia lor de SEO pentru a replica lucrurile facute bine de ei si a evita greselile.

Din punctul meu de vedere, un audit SEO este elementul care isi merita toti banii, daca esti cu adevarat interesat ca afacerea ta sa ajunga in topul rezultatelor afisate de Google. Poti utiliza acest audit ca referinta in analizele periodice asupra procesului de SEO pentru afacerea ta.

Care este structura unui Audit SEO?

  1. Identificarea problemelor de ordin tehnic din site
  2. Sugestii de imbunatatire
  3. O estimare de pret
  4. Impactul asupra afacerii
  5. Planul de actiune asupra implementarilor

Sigur, aceste 5 elemente esentiale devin practic desfasurate pe zeci de pagini intr-un audit SEO bine facut, dar nu asta face ideea acestui articol.

Aici poti viziona clipul de la Google care a facut subiectul acestui articol:

Am si un BONUS pentru cei interesati de subiect:

Pot spune ca acest video vine la fix, dupa ce in urma cu 10 zile Ahrefs posta un articol, despre „cat timp iti ia sa urci in rezultatele cautarilor din Google”.

In continuare am sa pun cateva imagini si informatii importante din acest articol.

Din acest studiu, care a vizat 2 milioane de cuvinte cheie si pentru care s-au analizat primele 10 rezultate (cele afisate in prima pagina din Google) aflam ca lucrurile sunt mult mai serioase.

Cat de vechi sunt paginile web afisate in topul rezulatelor?

ani pagina web

Nota* in acest caz vechimea este data de la data in care Ahrefs a vazut/identificat aceasta pagina.

Dupa cum se poate vedea in imaginea de mai sus, in top 10 Google se afla pagini cu o vechime de + 2 ani, iar in prima pozitie rezultatul este dat de paginile cu o vechime de aproape 3 ani.

Doar 22% din paginile afisate in top 10 pe Google, au fost create in decurs de un an.

vechime pagini in google

Care este procentul paginilor cu o vechime de sub 1 an sunt afisate in prima pagina pe Google?

procent pagini web noi

In mod evident, rezultatele afisate de Google in prima pagina, sunt dominate de paginile cu o vechime mai mare, practic de firmele care au vazut, au crezut si au investit in SEO.

Cat timp dureaza pentru o pagina pentru a se pozitiona in Google?

performanta pozitionare google

Dup cum bine se vede in aceasta imagine, doar 5,7% din paginile noi de sub 1 an au obtinut o pozitionare in prima pagina a Google. Pe urma vedem cat aport are autoritatea domeniului unui site, autoritate care creste direct proportional cu bugetul investit in campaniile SEO.

In cate zile pot ajunge „paginile norocoase” in primele pozitii din Google?

pagini si cautari

A se analiza cu mare atentie acest grafic si mai ales detaliile. Se vede cum doar 0.4% din total celor de 5.7 afisate in prima pagina au cuvinte cheie cu un volum mare de cautari si pot ajunge in top intr-un intervat de 60 de zile.

Dar cum am mai spus, este o buna oportunitale pentru cuvintele cheie mai lungi – „long tail” care de multe ori pot aduce si o conversie mai buna.

Citeste: cum gasesti cele mai bune cuvinte cheie pentru afacerea ta

Dupa cum am spus si mai sus, in SEO pe langa multe cunostinte tehnice este nevoie de mult studiu. Sfatul meu este ca pe viitor sa filtrezi informatiile legate de un anumit subiect si sa verifici sursa informatiei.

Personal practic SEO inca din 2005, de cand am pus bazele SilkWEB fiind nevoit sa atrag trafic si vizibilitate din Google, dupa care, de-a lungul timpului, am avut ocazia sa ma implic impreuna cu echipa in peste 500 de proiecte pentru clientii agentiei.

Curs SEO Online pentru Incepatori Medii si Avansati – Profita Acum

Pentru ca totul sa fie cat mai transparent din partea noastra, in acesta perioada am dezvoltat primul audit SEO automat din Romania, prin care au fost analizate peste 10.000 de site-uri, am dezvoltat MintMetrics, iar in viitorul apropiat lansam varianta 2 de la auditul SEO SilkWEB.

audit seo silkweb

Poti sa-mi lasi un comentariu despre parerea ta legata de acest articol si de pozitia Google fata de serviciile SEO? Tu ce provocari ai in afacerea ta?

Cosmin Daraban

Comments

comments