Ca si fondator al unei afaceri, cu siguranta ai petrecut nenumarate nopti fara somn, pline de griji si concentrat pe crearea sau gasirea unor produse remarcabile, cu potentialul de a schimba in bine viata celor din jur.

Drumul unui antreprenor nu e unul usor si tocmai pentru asta te felicit pentru ca ai reusit sa ajungi in acest punct, unde nu multi ajung si reusesc sa reziste.

Stiu, de asemenea, ca toate sacrificiile pe care trebuie sa le faci si toata oboseala fizica si psihica iti rapeste mai tot timpul – asadar, nu e de mirare ca planul de SEO ramane o problema sau este uitat.

Am inteles, esti ocupat sa faci lumea un loc mai bun prin eficienta si rezolvarea unor nevoi presante. Insa te asigur ca datorezi atat lumii cat si firmei tale sa iti faci produsele cunoscute, sa devii vizibil in motoarele de cautare, cu precadere Google.

Tinand cont de lipsa cronica de timp de care suferi si de nevoia de a-ti duce site-ul in fata publicului, astazi m-am gandit sa iti arat cum poti sa te organizezi in asa fel incat sa ai un plan minim de SEO – si, vei vedea, chiar daca e vorba de putine tactici, rezultatele nu vor lasa de dorit.

1. La inceputul lunii: 1-2 ore

In principiu, la inceputul anului ai reusit sa iti formulezi un plan de marketing pentru toate cele 12 luni. Dar datorita faptului ca firma ta si internetul este intr-o continua schimbare, planul pe intregul an nu are cum sa prevada fluctuatiile de la o luna la alta.

Asadar, strict pentru SEO, la inceput de luna iti recomand sa rezervi o ora, doua din timpul tau foarte aglomerat pentru a face minim doua chestii:

SEO tehnic

Sau, mai bine zis, nu chiar atat de tehnic. Cu siguranta esti familiar deja cu expresii precum botii motoarelor de cautare care iti crawleaza site-ul. Am explicat deja acest proces in mai multe articole din blogul SilkWeb.

Ei, atunci cand botii Google iti crawleaza site-ul este important sa nu dea peste probleme grave cum ar fi link-uri rupte, erori 404 sau 500, continut duplicat etc. Cum verifici daca ai sau nu aceste probleme?

Simplu, mergi in contul tau Google Search Console (e complet gratuit si un cont aici iti ofera o privire amanuntita in spatele cortinei) si faci o analiza de baza a procesului de crawlare. Daca esti curios ce poti sa descoperi in afara elementelor pe care ti le arata Google Search Console, poti folosi si instrumente premium cum ar fi Screaming Frog, Moz Pro etc.

Acum daca descoperi:

  • Continut duplicat  – probabil va trebui sa faci redirect 301 sau rel=canonical
  • Link-uri rupte – va trebui sa le inlocuiesti cu link-uri catre pagini functionale, optimizate
  • Titluri prea lungi – refa-le cu titluri sub 70 de caractere
  • Titluri care lipsesc sau includ greseli gramaticale – creeaza meta titluri pentru fiecare pagina si ai grija sa fie corecte
  • Pagini cu continut putin sau deloc – un volum mai mare de continut tinde sa rankeze mai bine

Desigur, exista si alte probleme tehnice legate de SEO cu care te-ai putea confrunta dar daca le rezolvi pe acestea (cele mai importante), la fiecare inceput de saptamana, e ok.

Organizarea cuvintelor cheie

In jurul cuvintelor cheie se invarte tot continutul din site-ul tau iar asta inseamna ca nu iti poti permite sa investesti mereu doar in aceleasi cuvinte cheie.

In cea de-a doua ora de la inceputul lunii rezervata pentru SEO e momentul sa iti creezi o foaie de calcul (in Excel, Google Drive etc.) cu 3 coloane, astfel:

  • Prima coloana: Cuvinte cheie – centralizeaza maximum 100 de cuvinte cheie pe care crezi ca ai reusi sa rankezi foarte bine, pe care oamenii le folosesc des si sunt profitabile (gaseste-le cu Keyword Planner, Ubersuggest, audit-ul SEO SilkWeb etc.)
  • A doua coloana: Rank-ul/ Rezultatele in Google pentru fiecare cuvant – inclusiv daca e un rezultat video, din Facebook sau Harti (poti folosi MintMetrics, Ahrefs, MOZ etc.)
  • A treia coloana: URL-ul targetat – adresa paginii pe care o targetezi cu fiecare cuvant cheie in parte sau iti notezi sa creezi un URL pentru cuvintele care nu au deja unul.

Daca iti rezervi acest timp pentru 50, hai sa nu zicem 100 de cuvinte, lunar, acest task va deveni unul natural pentru tine. De asemenea e foarte important sa analizezi saptamanal ranking-ul cuvintelor cheie, sau chiar zilnic daca iti permite timpul.

Citeste si: Cum Gasesti Cele Mai Bune Cuvinte Cheie Pentru Afacerea Ta

2. La inceputul saptamanii (sau in fiecare duminica) – 10-15 minute

Desi lista de mai jos cuprinde 3 lucruri, nu e nevoie neaparat sa le faci pe toate intr-o saptamana. Alege-ti una sau doua actiuni si concentreaza-ti eforturile pe acestea.

  • Creeaza continut pe baza unui cuvant cheie pe care nu l-ai mai folosit

Foloseste tabelul despre care vorbeam mai sus, alege un cuvant cheie pe care nu l-ai mai folosit pana acum si creeaza in jurul lui continut de calitate, relevant si optimizat. Poate fi vorba de un articol pe blog, o noua descriere in jurul cuvantului, un video sau o notita – in site ori in afara lui.

audit-seo-silkweb

  • Actualizeaza continutul evergreen

Daca esti in industrie de ceva vreme iar pe blogul de companie ai postat o multime de articole relevante dar care, intr-un anumit procentaj, nu mai sunt relevante azi – actualizeaza-le.

De exemplu, poate ai un articol de tipul “cum sa” care rankeaza bine in Google si atrage multi utilizatori pe pagina dar observi si ca acestia fac un bounce dubios de mare. Poate articolul respectiv este invechit, desi a ramas de interes. Adauga informatiile noi, relevante, actualizeaza-l si promoveaza-l prin intermediul mai multor canale de marketing.

Fa o lista cu tot continutul tau si vezi care ar avea nevoie de un mic boost pentru a-si face bine treaba fata de site-ul tau.

  • Fa link building

Fa o lista cu potentiali parteneri, bloggeri, publisheri, afiliati etc. si vorbeste cu acestia. Creeaza continut valoros pe care sa il publice in site-urile lor, sa te mentioneze si sa iti trimita un link (guestpost) sau recompenseaza-i pentru backlink-urile pe care ti le ofera. De asemenea, analizeaza site-urile din care au backlink-uri concurentii tai (le poti gasi imediat cu CognitiveSEO).

In cel mai bun caz, atunci cand deja iti influentezi industria, cand devii cunoscut, vei ajunge sa primesti si backlink-uri complet gratuit. Evident, e mult de munca pana sa ajungi in acel moment.

Ai grija, de asemenea, cu cine te intovarasesti. Evita site-urile irelevante, cu reputatie proasta si nu iti crea o strategie de link building prea agresiva – sigur nu vrei sa fii penalizat.

Citeste si: Cum Sa Faci SEO si Sa Obtii Rezultate Mai Rapid

3. De fiecare data cand postezi – 5 minute

Mai tii minte tabelul cu cuvintele cheie despre care vorbeam mai sus? Ei bine, o sa vezi cat de util este la acest capitol.

Inainte de a publica orice continut nou in site-ul tau, iti recomand sa il analizezi din perspectiva SEO dupa urmatorul checklist:

  • Continutul tau trebuie sa cuprinda un cuvant cheie targetat.
  • Continutul tau trebuie sa aiba 2-3 cuvinte cheie aditionale target.
  • Cuvantul cheie principal apare in title tag dar si in meta descriere.
  • Meta deschierea este relevanta insa nu depaseste numarul maxim de caractere recomandat.
  • Continutul tau este relevant si valoros pentru utilizator, ii ofera raspunsul la o intrebare sau problema.
  • Daca folosesti imagini, ai completat Alt-tag cu o descriere relevanta.
  • Continutul tau include link-uri interne spre alte continuturi relevante la subiect.

Citeste si: Google Spune: In SEO Este Nevoie de 4 Luni Pana la 1 An Pentru Imbunatatirea Rezultatelor

Dupa cum ai observat, e vorba de intervale de timp extrem de scurte dar care, consumate la momentul oportun si in mod repetat, te vor duce in topul rezultatelor din Google.

Daca ai o afacere online, indiferent de specificul acesteia, fara SEO nu rezisti. Chiar daca abia acum ti-ai lansat magazinul sau inca e doar o idee, SEO trebuie sa faca parte din planul tau mai ales ca este vorba de o strategie cu rezultate in timp, cu eforturi continue.

Evident, un consultant / specialist de SEO va face mult mai mult pentru site-ul tau decat ceea ce am discutat azi. Pana la urma, SEO imbina atat partea creativa cat si cea tehnica, atat utilizatorii cat si motoarele de cautare, atat ceea ce tine de interiorul site-ului cat si ceea ce e la exterior.

Daca iti doresti o strategie completa de SEO, iti punem serviciile SilkWeb la indemana. Am invatat mult de-a lungul timpului iar portofoliul nostru de clienti e dovada ca experienta ne-a ajutat sa realizam pentru clienti exact ceea ce le-am promis.

Curs SEO Online pentru Incepatori Medii si Avansati – Profita Acum

Alatura-te si tu povestilor frumoase la scrierea carora am contribuit. Alege serviciile noastre de SEO si hai sa discutam despre nevoile afacerii si ale publicului tau.

Cosmin Daraban

Comments

comments