Descopera 7 trenduri SEO pentru magazinul tau online in 2018. Dincolo de prima pozitie in Google, vezi ce tipuri de cautari fac oamenii pentru a ajunge la produsul tau, cum alegi cuvinte cheie profitabile, orientate spre vanzare dar si de ce e nevoie sa tintesti intentia de cautare.

In aceeasi idee, afla de ce ai nevoie de un mix tare de marketing pentru ca experienta consumatorului sa te ridice mai sus in rezultate si sa determine volumul de conversii pe care il doresti. SEO in 2018 este despre conversii.

SEO in 2018 – Optimizarea Canalelor de Vanzare si Promovare

Astazi vorbim despre adevarul in SEO si cum trebuie vazut acest serviciu, acest proces, care, dupa cum ii spune si numele te ajuta sa iti pozitionezi site-ul mai sus in rezultatul motoarelor de cautare. Cam asta stie toata lumea despre SEO si asta asteapta toata lumea de la SEO, sa obtina cuvinte cheie in topul rezultatelor, locul 1 in Google si bineinteles sa obtina vanzari.

 

 

Tipuri de cautari in SEO

Ei bine, deoarece obiectivul principal al oricarui proprietar de site magazin online este acela de a obtine pozitii in Google, se uita de efectul care il are acest lucru, sau mai bine zis de efectul pe care ar trebui sa il aiba acest serviciu sau acest trafic transmis, strict trafic mai departe de a genera vanzari. Stim ca exista mai multe tipuri de cautari pe care le fac utilizatorii: de la stadiul de Research, cand cauta sau e interesat de un produs pe care tu il vinzi, pana la stadiul de cumparare.

Citeste despre cuvintele cheie in procesul de vanzare

Stii cum te ajuta  Google in afacerea ta? Afla totul din acest Ghid SEO
ghidul seo

Vrei mai mult trafic din Google? Vrei mai multi clienti?

Cere acces la noul ghid SEO actualizat cu modificari algoritmului Google.

Research de cuvinte cheie

cuvinte cheie in seo

Aici ar trebui sa intervina Research-ul de cuvinte cheie, care reprezinta o parte din procesul de SEO, sa se stabileasca grupurile de cuvinte cheie sau hub-urile de cautari pe care le fac utilizatorii tai. Practic, avem cuvinte cheie cu un volum foarte mare de cautari, sunt cuvintele generaliste, care aduc foarte mult trafic si totodata cuvintele pe care toti competitorii se bat, unde este foarte greu sa obtii rezultate, foarte greu sa ajungi si un proces care iti ia foarte mult timp. Totodata ai nevoie de un buget foarte mare, de aceea daca esti inca la inceput de drum, nu iti sugerez sa intri in aceasta batalie.

Vezi cum gasesti cele mai bune cuvinte cheie pentru afacerea ta

Intentia de cumparare

Research-ul de cuvinte cheie inseamna sa identifici acele cuvinte care corespund unei categorii de produs sau a unei categorii plus filtru de produs, pentru a merge cat mai adanc in intentia de cumparare a clientilor pentru produsele tale. Practic tu asta trebuie sa urmaresti. Serviciile SEO pe care tu le doresti, pentru care tu vrei sa platesti si vrei sa iti fie facute trebuie sa aduca Trafic si Vanzari, nu pozitionari in Google. Tu si afacerea ta nu sunteti un algoritm este o afacere care genereaza bani, obiectivul tau fiind acela de a genera vanzari. De aceea, atunci cand faci SEO, este recomandat, cel putin din punctul meu vedere sa te focusezi pe categoriile sau pe produsele care sunt cel mai ok din punct de vedere financiar pentru tine. Poti sa mergi inclusiv, la inceput, pe o pozitionare pentru unul doua trei produse pe care le ai pentru care tu ai o oferta comerciala mai buna decat competitorii tai. Mare atentie aici: oferta comerciala , nu cel mai mic pret, pentru ca acesta din urma iti va garanta cu siguranta esecul sau falimentul, depinde cum vrei sa il numesti.

Masoara performanta cuvintelor cheie cu Google Analytics

Pozitionare pentru vanzari

Ce facem cu SEO si la ce ne ajuta el azi?

vanzare

Ei bine, il folosim la comunicarea cu clientii nostri si stabilirea unei legaturi cu lumea online prin toate mecanismele care ne sunt puse la dispozitie. Cum targhetam locul in care ne dorim sa apara rezultatele? Sunt oameni care cauta informatii, pentru care e bine sa fie evidentiat site-ul nostru, categoria de produse sau un anumit produs, chiar si un articol din blog, mereu am recomandat crearea de articole in blog pentru ca el e o componenta esentiala pentru intreg business-ul tau, inclusiv parte importanta din procesul de SEO.

Tipuri de rezultate

Ce urmeaza in continuare si probabil o sa te surprinda este faptul ca ai nevoie sa faci SEO pentru a obtine rezultate cu privire la produsele tale sau la brandul tau pe site-uri terte parti, adica pe site-urile partenerilor tai sau a celor care te promoveaza, pe site-uri care au notorietate, pe anumite forumuri sau bloguri in domeniu care vorbesc despre si recomanda produsele tale. Intotdeauna recomandarea unei terte parti are o greutate sau o importanta mai mare decat atunci cand te lauzi tu. Probabil ai auzit si tu de mine sau de serviciile de la Silkweb, sau de platforma Gomag, cand iti spun 3, 5 sau 10 clienti sau parteneri de-ai mei despre mine si despre serviciile noastre, cuvantul lor poate insemna mult mai mult. Ei bine, la fel se intampla si in cazul business-ului tau.

Fac acesta video nu doar sa iti povestesc despre cat de important e si cum trebuie sa faci SEO azi, ci pentru a-l distribui pe YouTube. De ce? Pentru ca stiu ca sunt persoane care cauta pe YouTube, pentru ca stiu ca sunt cuvinte, grupuri de cuvinte pentru care merita ca acest video sau un altul sa iasa la cautari. Oamenii nu vor sa citeasca ceva sau sa vada un landing page de produse, vor sa afle mai multe informatii despre un produs, motiv pentru care sa fii pe YouTube nu mai e un lucru ”nice to have”, e oarecum un lucru imperativ, mai degraba un ”must have” .

Usability

Se vorbeste tot mai mult de usability la un site. Ce inseamna asta? Am spus de nenumarate ori ca este absolut necesar sa avem site-ul optimizat pentru mobil, e un lucru clar. Din pacate, inca am vazut azi in 2017 spre 2018 multe site-uri care vand chiar daca nu au o versiune pentru mobil. Ei bine, vanzarile intr-adevar care sunt intr-o continua scadere, daca ne uitam in Analytics, rezultat strict influentat de versiunea pentru mobil. Timpul de incarcare este la fel de important sau chiar mai important, tot mai multe studii apara in ultima perioada care arata ca un site sau un magazin online cu un timp de incarcare mare are un numar mai mic de comenzi. Poti sa le verifici, sunt anumite tool-uri, o sa le gasesti probabil si sub acest video, vezi ce se intampla, vezi cu platforma ta, cu furnizorii tai de hosting, cu dezvoltatorii tai cum poti imbunatati rezultatele.

Vorbeam foarte mult la inceput de intentia de cumparare sau intentia utilizatorilor tai care ajung pe site-ul tau. Ce si cum facem cu ea? Tot aici la usability vorbim de marketing-ul din site si cum pregatim site-ul tau pentru vizitatorii care ajung acolo dar nu fac o achizitie , sunt intr-un stadiu de inceput si vor sa ii duci spre conversie si vanzare. Ei bine, aici vorbim despre acele tool-uri, acele pop-uri pe care mereu le recomand si eu si colegii mei din industrie, pe care noi le folosim foarte mult, altii am observat, le folosesc mult mai putin, dar pe care eu iti recomand sa le folosesti.

Ce facem aici? Foarte simplu. Ghicim sau prevedem intentia cumparatorului si incercam sa il ducem intr-un stadiu mai avansat, totul se intampla la noi in platforma, la noi in site, nu in alta parte, ii dam un incentive, un motiv pentru care el ar face un urmator pas.
De exemplu, daca stim ca este interesat de un aparat foto, ii oferim un ghid :”7 pasi pentru a alege un aparat foto” sau daca e vorba de un aparat foto DSLR ii putem da idei : ” 7 sfaturi despre cum sa faci poze minunate in vacanta” o reducere, un motiv pentru a-i capta datele de e-mail pentru a continua vanzarea atat pe e-mail cat si prin alt canal. Poti testa video-urile, poti face remarketing prin YouTube, Facebook sau trafic generat prin blog, rezultate despre care vorbeam inainte, din terte parti.

Am intrat deja aici in zona mixului de marketing de care ai nevoie pentru a vinde. Intr-adevar, Google, in majoritatea cazurilor trimite cel mai mult trafic, insa poti avea si surprize sa nu iti aduca cele mai multe conversii, mai ales daca nu aplici un mix de marketing .

Mixul de marketing

cover plan actiune

Ce face mixul de marketing? Urmareste clientul pe toate canalele care le viziteaza. Indiferent ca se aboneaza pe site, te urmareste pe Facebook se aboneaza la e-mail, tu trebuie sa fii pas cu pas in urma lui si foarte aproape de el, din primul stadiu pana in ultimul, si mai ales dupa ce a facut o achizitie de la tine.

Sper ca informatiile au fost de ajutor, ca si o concluzie SEO iti trimite trafic si nu neaparat vanzari. E in mana ta, in puterea ta si mai ales in platforma ta forta de a-l convinge sa cumpere si e important sa fii optimizat pe toate canalele, pentru a raspunde in cautari pentru clientul tau. Inclusiv postarile tale de pe Facebook trebuie sa fie optimizate si sa contina cuvinte sau grupuri de cuvinte cheie, pentru ca si acestea sunt indexate in Google sau in Facebook. Practic trebuie sa tii cont de tot.

Curs SEO Online pentru Incepatori Medii si Avansati – Profita Acum

Vrei mai mult trafic si vanzari din Google? Vezi oferta de servicii seo!

Daca ai sugestii sau intrebari, ma poti contacta, poti lasa un comentariu!

Follow me

Cosmin Daraban

GM at SilkWEB
17 ani experienta online
Din 2005 CEO & Cofondator SilkWEB & Gomag.
Scriu din experienta despre marketing in ecommerce,
optimizare rata de conversie, crestere trafic si vanzari (SEO, SEM & UX)
Implicat in lansarea si dezvoltarea a peste 300 de magazine online din nise diferite.
Follow me

Comments

comments