Aproximativ 10 minute timp de citire

Email-ul determina cea mai ridicata rata de conversie – 66% – pentru un business, comparativ cu Social Media (DMA). Email marketingul are un ROI de 3.800%. Email-ul este de 40 de ori mai eficient in atragerea de noi clienti, comparativ cu Facebook sau Twitter (McKinsey).

Statistici precum cele de mai sus sunt, practic, visul oricarui marketer sau al oricarui proprietar de business online si toate demonstreaza forta mesajelor pe care le transmiti pe email lead-urilor si clientilor tai.

Exista mai multe tipuri de email-uri pe care le poti trimite catre baza ta cu adrese de email. Insa, astazi ne vom concentra doar asupra newsletter-ului. Si aici intrebarea mea e: reusesc newsletter-ele tale sa castige increderea utilizatorilor si sa stabileasca o relatie de comunicare avantajoasa pe termen lung?

Sau dimpotriva, duc la dezabonari, frustreaza destinatarii si habar nu ai de ce?

In articolul de astazi vom discuta despre 10 lucruri care iti pot ruina newsletter-ul, incepand de la subiectul mesajului si pana la pozitionarea butoanelor de call-to-action, link-uri spre paginile de Social Media si modul de abordare al prospectilor.

1. Folosesti un subiect generic/plictisitor

Este foarte important sa acorzi atentie subiectului newsletter-ului. Acesta este chiar primul lucru pe care il citeste destinatarul si ar trebui sa il determine sa deschida si sa citeasca mail-ul. Subiectul este la fel de important ca si titlul unei reclame platite sau titlul unui articol. In cele mai multe cazuri, subiectul este cel care il indeamna sa deschida mesajul sau sa il stearga, fara nicio remuscare.

Ce subiecte sunt considerate plictisitoare?

  • Acum cateva saptamani am primit un newsletter cu subiectul “Noutatile lunii”. Ce crezi ca s-a intamplat cu mail-ul respectiv? Crezi ca l-am deschis? Nu, l-am sters imediat, fara nicio parere de rau. Astfel de subiecte nu ofera o valoare reala destinatarilor; acestia, practic, habar n-au ce continut li s-a pregatit in corpul newsletter-ului, ce informatii vor primi si nu gasesc niciun motiv pentru care le-ar pasa de ce ai tu de spus. Da, poate ai o sansa daca oamenii chiar iti adora firma, insa cei mai multi vor trimite email-ul la gunoi fara sa il deschida.
  • Subiectele scrise cu litere mari sau in care adaugi emoticoane ori alte simboluri. Suna a spam? Suna.
  • Subiectele care induc in eroare, precum cele care contin cuvintele “urgent” sau “ajuta-ma, te rog”. La fel ca si exemplele precedente, pot fi interpretate ca mesaje spam.

Cand alegi un subiect pentru newsletter ai grija sa fie valoros pentru destinatar si sa ii spuna clar ce va descoperi in corpul mail-ului. Limiteaza subiectul la 61-70 de caractere (conform Campaign Monitor, aceste subiecte au cea mai ridicata rata de conversie) si, daca poti, foloseste numele brandului tau pentru ca destinatarul sa stie de la inceput de la cine vine mesajul.

2. Ai greseli ortografice sau gramaticale

Iti recomand sa verifici si de trei ori subiectul email-ului precum si continutul acestuia, pentru a evita greselile de scriere. Nici nu iti dai seama ce impact negativ au aceste greseli asupra destinatarilor tai.

Orice greseala iti confera un aer mai putin profesional iar oamenii au impresia ca ai facut newsletter-ul in graba, fara sa iti pese de experienta lor. Spre deosebire de articolele de pe blog, unde mai poti corecta greselile si dupa publicarea acestora, email-ul iti ofera o singura sansa. Asigura-te ca profiti de aceasta sansa si nu o dai in bara din cauza unei greseli care pur si simplu ti-a scapat.

ghid email marketing
Solutia la care ai visat este aici

Inscrie-te pentru a castiga

Secretele vanzarilor prin email marketing

Inainte de a trimite newsletter-ul, iti sugerez sa trimiti un email de test unui coleg sau prieten, pe care sa il rogi sa il verifice, sa vada daca exista greseli de ortografie sau de gramatica, daca link-urile si butoanele CTA functioneaza si daca intelege ideea principala a mesajului.

Crede-ma, nu ai fi singurul care procedeaza astfel. Chiar si la SilkWeb, inainte sa iti trimit newsletter-ul, expediez un email de test catre unul dintre colegii mei, pentru a fi verificat si corectat.

3. Nu folosesti un design responsive pentru newsletter-ul tau

Trebuie sa stii ca 55% dintre email-uri sunt deschise de pe dispozitive mobile. Asadar, aici pot aparea o multime de probleme.

In primul rand, daca email-ul tau se bazeaza in mare parte pe imagini, poate arata superb pe calculatorul tau… insa asta nu inseamna ca vor arata la fel si in momentul in care este deschis de catre destinatar. De exemplu, telefoanele cu Android impiedica afisarea imaginilor fara exprimarea clara a acordului.

Cand realizezi newsletter-ul ai grija sa completezi alt-textul imaginilor (descrieri concise pentru fiecare imagine) si sa il previzualizezi, pentru a te asigura ca arata bine, chiar si fara imagini.

In al doilea rand, email-ul tau ar trebui sa se adapteze indiferent de dispozitivul folosit de catre utilizator. Cea mai buna modalitatea de a rezolva aceasta problema este sa folosesti un template responsive, insa ai grija si la lungimea continutului: timpul pe care oamenii sunt dispusi sa il investeasca pentru citirea mail-ului este foarte scurt. Fii concis si clar.

design responsive newsletter

Citeste si: Cum Te Asiguri Ca Oamenii Iti Citesc Email-urile

4. Continutul newsletter-ului este mega plictisitor

Newsletter-ul tau chiar contine informatii noi, valoroase pentru utilizatori? Sau doar ii adoarme?

Dupa cum stii deja, newsletter-ul ar trebui sa aiba un continut interesant si util pentru destinatari, sa ofere un plus valoare si sa ii determine sa dea click pe link-urile din corpul acestuia. Scriitura tehnica, bazata pe functionalitati sau abordarile prea serioase nu fac decat sa ii plictiseasca.

Din acest motiv, recomandarea mea este sa creezi articole interesante pe blogul companiei (de exemplu, “cum sa”, tutoriale, sfaturi, liste, video-uri, studii de caz etc.) si sa incerci sa iti educi abonatii, nu doar sa le vinzi produse/servicii.

In ceea ce priveste imaginile folosite, evita pozele stock. Acestea arata generic, rar exprima vreo emotie cu care se poate indentifica si destinatarul. In schimb, afiseaza imagini cu echipa ta, imagini create de tine sau designerii tai etc. Diferentiaza-te de restul pietei, oferind continut original (text, imagini, video, prezentari) si demonstrand clientului ca iti pasa de experienta pe care o traieste.

5. Prea mult continut in email

Desi, in general, corpul newsletter-elor este mai lung decat al altor tipuri de email-uri, asta nu inseamna ca trebuie sa il transformi intr-un roman. Nu uita ca cititorii online scaneaza continutul, nu citesc niciun text in intregime ci urmaresc titlurile, subtitlurile si inceputul paragrafelor pentru a vedea daca informatia prezentata are vreun impact asupra vietii lor.

Fii cat mai concis si faciliteaza accesul la informatii. Ai grija sa desparti paragrafele cu spatii albe, sa folosesti bulleted list sau alte simboluri pentru enumerari si sa pastrezi o structura a informatiei cat mai aerisita.

Daca, de exemplu, prezinti articole de pe blog, nu le insera in intregime in newsletter: afiseaza o imagine reprezentativa pentru fiecare, insotita de o scurta descriere (intre 250 si 500 de caractere) si un link prin care sa inviti destinatarul sa citeasca mai mult, direct pe blog.

comparatie continut email

Tu ce varianta ai prefera?

6. Vrei doar sa vinzi

In general, newsletter-ele sunt folosite pentru a mentine interesul utilizatorilor, a le castiga increderea si a-i pregati pentru achizitie. Ei, in momentul in care insisti prea mult sa iti cumpere produsele/serviciile pentru ca sunt “cele mai bune de pe piata”, cele mai minunate de pe planeta (si asta fara sa le oferi o dovada concreta), ii pierzi si te poti trezi cu o multime de dezabonari.

Newsletter-ul este un instrument foarte eficient pentru a trimite oamenii in site-ul tau dar, in sine, nu este un instrument care determina o vanzare imediata. Asa ca ai grija sa oferi informatii relevante si interesante, pentru a-ti educa lead-urile si a-i lasa sa se convinga singuri ca merita sa iti cumpere produsele/serviciile.

7. Afisezi prea multe link-uri si butoane de call-to-action

Iti indopi newsletter-ul cu foarte multe link-uri, butoane de call-to-action, produse, servicii, icon-uri spre paginile de Social Media, infografice etc.? Rau faci.

Poate ti se pare o idee buna sa oferi foarte multe optiuni, din moment ce nu stii precis de ce este interesat destinatarul. Insa studiile ne arata ca de fiecare data cand un om este pus in situatia de a alege dintre zeci de optiuni, sa zicem, e foarte posibil sa faca o alegere de care sa fie nemultumit sau chiar sa renunte.

In acelasi sens, este indicat sa alegi un singur buton de call-to-action pentru newsletter-ul tau. Gandeste-te: care este cea mai importanta actiune pe care vrei sa o faca destinatarul tau? Concentreaza-ti atentia, implicit atentia utilizatorului, pe aceasta actiune.

8. Dimpotriva, nu ai niciun buton de call-to-action

Oamenii sunt bombardati zilnic cu zeci de email-uri. Ceea ce inseamna ca inboxul lor este maxim de aglomerat si, in acelasi timp, trebuie sa faci ceva sa te diferentiezi, sa ii convingi ca merita sa dea click in mail-ul tau.

Una dintre cele mai grave greseli pe care am observat-o in mail-urile tranzactionale sau chiar si in newslettere este lipsa butonului de call-to-action. Aici trebuie sa intelegi ca oamenii nu vor depune prea mult efort daca nu le ceri tu, in mod specific, sa o faca. Ofera-le un link sau un buton de CTA care sa le spuna clar ce au de facut dupa ce au scanat newsletter-ul.

Vrei sa citeasca tot articolul de pe blog? Spune-le sa citeasca mai mult sau sa afle mai multe detalii si ofera-le un link. Vrei sa cumpere cat mai repede? Spune-le sa o faca inainte ca oferta sa expire si afiseaza un buton de call-to-action.

In general, butonul CTA pozitionat in partea de jos a mail-ului are cea mai mare rata de click. Finalizeaza in forta, oferindu-le o optiune corecta de a trece la actiune.

9. Trimiti newslettere prea des sau prea rar

Frecventa expedierii email-urilor este diferita pentru fiecare business, in functie de nisa in care activeaza. Cu toate acestea, nu este o idee buna sa ii bombardezi zilnic cu mail-uri dar nici sa trimiti newsletter-ul mai rar de o data pe luna.

zile deschidere email

zile deschidere email

Intre aceste doua extreme, iti recomand sa testezi frecventa profitabila pentru tine, care iti aduce o rata de recuperare a investitiei pozitiva. Vezi care este frecventa newsletter-elor tale si testeaza: descreste sau creste treptat ritmul de trimitere si monitorizeaza reactiile lead-urilor tale.

10. Ignori importanta link-urilor spre Social Media

Iti recomand sa introduci intotdeauna in newsletter link-uri spre paginile business-ului de pe platformele de social. In acest fel, ai oportunitatea de a-ti fideliza audienta, oferindu-le o cale usoara de a deveni fani sau de a te urmari.

Inainte de a trimite newsletter-ul ai grija sa verifici daca link-urile functioneaza si ii directioneaza spre paginile corecte. Nu este nimic mai frustrant decat sa afisezi link-uri ce duc spre nicaieri. Ai grija sa pastrezi intacta increderea destinatarilor tai.

Citeste si: 10 Tipuri De Email Pe Care Ar Trebui Sa Le Trimiti Clientilor

Daca este folosit corect, email marketing-ul se poate transforma intr-unul dintre cele mai eficiente instrumente de intretinere a relatiei dintre business-ul tau si clienti dar si fidelizarea acestora.

In articolul de astazi ai descoperit 10 lucruri care iti pot ruina newsletter-ul si pe care, probabil, le faci chiar si inconstient. Aplica ponturile din articol, realizeaza newslettere educationale, relevante pentru lista ta cu adrese de email si transforma-ti lead-urile in clienti si clienti fideli.

Nu ai timp sa te ocupi de strategia de email marketing a afacerii tale? Noi te putem ajuta. La SilkWeb, oferim servicii corecte si eficiente de email marketing prin strategii etice de captare lead-uri, segmentarea bazei cu adrese de email, personalizare si testare.

Vrei sa te ajutam sa iti transformi abonatii si lead-urile in clienti multumiti, fideli? Contacteaza-ne si lasa-ne sa contribuim la cresterea afacerii tale intr-un adevarat brand.

Vrei sa inveti mai multe despre email marketing? Daca raspunsul tau este DA, vizioneaza aici inregistrarea video de la Academia de eCommerce despre cum sa faci email marketing si afla noile strategii de vanzare prin email.

Cosmin Daraban

CEO la Gomag
18 ani experienta online
Din 2005 CEO & Cofondator SilkWEB & Gomag.
Scriu din experienta despre marketing in ecommerce,
optimizare rata de conversie, crestere trafic si vanzari (SEO, SEM & UX)
Implicat in lansarea si dezvoltarea a peste 650 de magazine online din nise diferite.

Comments

comments

[i]
[i]
[index]
[index]